U počast majstorima

22. sezona ciklusa koncerata Iz salona Očić: Đorđe Stanetti, klavir (u povodu 20. obljetnice pedagoškoga rada na Muzičkoj akademiji u Zagrebu), gosti: Mia Miljković Đuzel, Kosjenka Turkulin, Filip Fak, klavir, 6. listopada 2016.

  • Đorđe Stanetti, arhivska fotografija

    Impozantan ciklus od 32 klavirske sonate Ludwiga van Beethovena temelj je pedagoške klavirske literature koji se njeguje i na zagrebačkoj Muzičkoj akademiji, počevši od znamenite Stančićeve škole. Najpoznatiji studenti legendarnog prof. Svetislava Stančića, redom vrsni pijanisti, dali su svojevremeno obol svojem profesoru izvedbama čitavog tog Beethovenovog ciklusa u etapama, uključujući i Vladimira Krpana, koji je u zrelim godinama sam izveo i snimio taj integralni ciklus objavljen proljetos kao „dokument vremena zagrebačke pijanističke škole, a nadasve hommage nezaboravnom profesoru Stančiću“. Na tragu te tradicije je i najnoviji ciklus izvedbi svih Beethovenovih sonata za klavir sadašnjih i bivših studenata profesora Đorđa Stanettija sa sedam koncerata u Koncertnoj dvorani Blagoje Bersa u povodu 20. godišnjice njegova pedagoškog rada na Muzičkoj akademiji u Zagrebu.

    Mia Miljković Đuzel, arhivska fotografija, foto: Mirko CvjetkoĐorđe Stanetti studirao je u Beču i ne pripada Stančićevoj školi, no taj njegov hvalevrijedan pedagoški pothvat našao je podršku i na prvom koncertu ciklusa Iz salona Očić u 22. sezoni. U toj prigodi Đorđe Stanetti predstavio se u društvu troje svojih bivših studenata, sada vrsnih pedagoga i koncertnih umjetnika. Mia Miljković Đuzel, Kosjenka Turkulin i Filip Fak izveli su po jednu od najpoznatijih Beethovenovih sonata (Mjesečinu, Pastoralnu i Appassionatu), dok je njihov profesor otvorio koncert s dvije majstorove bagatele iz opusa 126 (br. 2 u g-molu i br. 5 u G-duru) te popularnom skladbom Albumblatt 'Für Elise' (List albuma Za Elizu) u a-molu.
    Kosjenka Turkulin, arhivska fotografija
    Za razliku od te prilično upitne izvedbe Beethovena, danas je značajniji Stanettijev pedagoški rad. Naime, u nizu majstorovih remek-djela sonatnog oblika nastalih tijekom 27 godina – od rane mladosti do pune zrelosti, Beethoven je prešao fascinantan razvojni put rušeći naslijeđene kalupe i unoseći nove sadržaje i izlaze na putovima klavirske umjetnosti. Pritom je dao detaljne upute za izvođenje svojih djela koje treba dobro pročitati i dati im odgovarajući smisao uz vlastiti interpretativni pečat. U tome je na ovom koncertu najviše uspjela Mia Miljković Đuzel, umjetnička suradnica na Muzičkoj akademiji, vrlo muzikalnom, tehnički savršenom i kreativnom interpretacijom 14. sonate u D-duru, op. 27, br. 2, 'Mjesečine'.

    Filip Fak, arhivska fotografija, foto: Vedran PengaKosjenka Turkulin, umjetnička suradnica u Glazbenom učilištu Elly Bašić i vrsna komorna glazbenica, predstavila je 15. sonatu u D-duru, op. 28, 'Pastoralnu' vrlo urednom izvedbom s posebno dojmljivim lirskim momentima. Na kraju koncerta nastupio je uspješni i višestruko nagrađivani Riječanin Filip Fak, koji je osim diplome na Muzičkoj akademiji u Zagrebu stekao i koncertnu diplomu na usavršavanju u Parizu, a sad djeluje kao prvi asistent svoga profesora Đorđa Stanettija. Njegova prilično zrela interpretacija 23. sonate u f-molu, op. 57, 'Appassionate' oduševila je publiku svojom preglednom slojevitošću i bogatstvom dinamičkih i agogičkih kontrasta.

    © Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 13. listopada 2016.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike