Izvedba s karakterom

11. ciklus koncerata Gudačkog kvarteta Porin, gost: Domagoj Pavlović, klarinet, Mala dvorana KD Vatroslav Lisinski, 8. studenoga 2016.

  • Gudački kvartet Porin, arhivska fotografija

    Gudački kvartet Porin (Ivan Novinc i Tamara Petir, violine, Lucija Brnadić, viola i Neva Begović, violončelo) svoju je novu sezonu počeo s izvedbama skladbi klasičnih autora, S Mozartom i Beethovenom, s djelima temeljim za opstojnost gudačkom sastava u oglednim djelima majstorstva dvojice autora. Porin je u svijesti još uvijek mladi i ponajbolji sastav i nemalo se može začuditi da je ovo njegova već 11. koncertna sezona koja je sastoji od četiri nastupa u uvijek pomalo neudobnoj i unatoč svim preinakama, nagluhoj Maloj dvorani KD Vatroslav Lisinski. Među gudačkim kvartetima s dugim stažem poput najstarijeg Zagrebačkog kvarteta, Kvarteta Sebastian ili Kvarteta Rucner, Kvartet Porin ima svoju malu sezonu od četiri koncerta čije koncerte valja barem povremeno posjetiti.

    Gost Porinovcima na početku nove sezone je bio klarinetist Domagoj Pavlović u oglednom Mozartovu Kvintetu za klarinet i gudački kvartet u A-duru. Pravi mali koncert za klarinet i gudače pripada najizazovnijim djelima komorne, a možda se na stanovit način može reći i koncertne literature za klarinet. Domagoj Pavlović je donekle i pristupio solistički, ali s mjerom i s puno osjećaja za suradnju sa stabilnom i minuciozno izrađenom potporom nenametljiva kvarteta. Klarinet lijepog ujednačenog tona u svim lagama koji ne ističe svoje virtuozne zahvate uklopio se u pravu zavodljivu cjelinu komornog muziciranja Mozartove neodoljive komorne igre pet glazbala, igre u čijim se slojevima krije duboka osjetljivost. Gudački kvartet Porin s klarinetistom Domagojem Pavlovićem uspio je u izvedbi objediniti mnoge od odlika koje krase jedno od reprezentativnih djela iz bogate riznice komorne literature.

    Iz Beethovenova kapitalnog kvartetskog opusa za drugi dio večeri izabrali su upravo njegov 1. kvartet u F-duru, op. 18. Dakako, on je svrstan u tzv. Rane kvartete. Iz današnje perspektive u njemu se iako je ukorijenjen u naslijeđe i običaji prve bečke škole, osobito Beethovenova učitelja Haydna, ali se već slute novi i pomalo iznenadni i neposlušni zahvati, bljeskovi koji će poslije obilježiti njegov opus. Gudački kvartet Porin je vrlo pažljivo našao ravnotežu između tih elemenata. Lijepo balansirana zvuka i izvedbe s karakterom zaokupio je pažnju čak i mladih i nenaviklih slušatelja koji su prevelikim neodgojeno sebeljubivim prešetavanjima na početku uvelike ometali prvi dio koncerta. A možda su svi šetači nakon stanke naprosto odšetali prema nekoj svojoj zabavnijoj raboti jer će zadaću ionako prepisati s interneta. Razumno i angažirano zaokružena cjelina izvedbe Beethovnova Prvoga kvarteta s mnoštvom izrađenih detalja s punim je pravom zaslužila dugotrajni pljesak slušatelja.

    © Maja Stanetti, KLASIKA.hr, 11. studenoga 2016.

Piše:

Maja
Stanetti

kritike