Klarinet u punom sjaju

22. sezona ciklusa koncerata Iz salona Očić: Bruno Philipp, klarinet i Edmund Borić Andler, orgulje, 8. prosinca 2016.

  • Bruno Philipp, arhivska fotografija, foto: Facebook

    Treći koncert tekućeg 22. godišta ciklusa Iz Salona Očić Društva za promicanje orguljske glazbene umjetnosti Franjo Dugan predstavio je klarinetista Brunu Philippa i orguljaša Edmunda Borića Andlera u zanimljivom programu kako barokne tako i suvremene glazbe inozemnih i hrvatskih autora. Veći dio programa sačinjavali su predstavnici talijanskog baroka i rokokoa Domenico Cimarosa, AntonioVivaldi, Tomaso Albinoni i Allesandro Marcello, a od suvremenih autora predstavljen je Francuz Jean Paul Verpeaux i naš doajen Miroslav Miletić.

    Rijedak spoj zvukova klarineta i orgulja lijepo je odzvonio već na samom početku večeri u svečanom adventskom ozračju Salona Očić, uz popularni Koncert u C-duru Domenica Cimarose izvorno napisan za obou i orkestar, a u ovoj prigodi čuli smo ga u obradi za klarinet i orgulje iz pera australskog pijanista, dirigenta, pedagoga i skladatelja Arthura Benjamina.

    Orguljaš Edmund Borić Andler predstavio se i sam u dvije skladbe za orgulje solo. Francuz Jean Paul Verpeaux, inženjer zrakoplovstva ali i zaljubljenik u glazbu, napisao je eklektičnu skladbu Toccata za orgulje s posvetom Boriću Andleru, a hrvatski skladatelj Miroslav Miletić je svoju Elegiju za orgulje nadahnutu otokom Hvarom posvetio Ljerki Očić. Te dvije skladbe nisu međutim ostavile dobar dojam, tako da je šteta što se umjetnik nije bolje predstavio s kvalitetnijim djelima i izvedbama.
    Edmund Borić Andler, arhivska fotografija
    Uspješnija je međutim bila suradnja Borića Andlera kao pratioca. Nadahnjujući su bili izvrsnost klarinetista Phillipa i reprezentativniji programski izbor. Bruno Phillip se i ovom prigodom istaknuo kao izvanredan umjetnik. Dominirao je ljepotom tona, muzikalnim fraziranjem, bogatstvom dinamičkih nijansi i virtuoznom tehnikom. Izbrusio je to svoje umijeće na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u razredu prof. Milka Pravdića, zatim na trogodišnjem usavršavanju u Parizu i na mnogobrojnim majstorskim tečajevima. Pobjeđivao je na natjecanjima (bio je između ostalog pobjednik prvog Hrvatskog natjecanja mladih glazbenih umjetnika Papandopulo 2012.), mnogo je nastupao i snimao, a bavi se i pedagogijom na Muzičkoj školi Blagoje Bersa u Zagrebu.

    Umjetnici su još zajedno odsvirali Preludij iz Sonate u c-molu, op. 2, br. 7 Antonija Vivaldija, Adagio iz Koncerta u d-molu, op. 9, br. 2 Tomasa Albinonija i trostavačni Koncert u d-molu Alessandra (ili vjerojatnije poznatijeg Benedetta) Marcella. U vrlo dojmljivom dodatku čuli smo i popularnu temu Enia Moriconea Gabrielova oboa iz filma Misija.

    © Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 21. prosinca 2016.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike