Izniman guslački senzibilitet

Dan dvorane: Svečana dodjela nagrade Ivo Vuljević i koncert dobitnika, Katarina Kutnar, violina, KD Vatroslav Lisinski, 29. prosinca 2016.

  • Katarina Kutnar, arhivska fotografija, foto: Mirko CvjetkoU sklopu proslave Dana dvorane 29. prosinca u podne je u Maloj dvorani KD Vatroslava Lisinskog održana svečana dodjela tradicionalne Nagrade Hrvatske glazbene mladeži Ivo Vuljević za 2016. godinu. Nagrada se dodjeljuje najistaknutijem mladom glazbeniku u godini na izmaku. Među mnogobrojnim i kvalitetnim prijavljenim glazbenicima izdvojila se violinistica Katarina Kutnar, rođena 1995. u Zagrebu, studentica violine na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u razredu prof. Leonida Sorokowa. Članovi ocjenjivačkog suda Tonči Bilić, Naima Balić, Anđelko Krpan, Berislav Šipuš i Petra Pavić zaključili su da upravo Katarina Kutnar ima sve kvalitete prave umjetnice koje su prepoznate u njezinom cjelokupnom dosadašnjem profesionalnom radu, a osobito u protekloj godini.

    Podsjetimo, Katarina Kutnar osvojila je Prvu nagradu na Hrvatskom natjecanju mladih glazbenih umjetnika Papandopulo i posebnu nagradu za izvedbu djela Borisa Papandopula, Prvu nagradu na 3. International Danube Instrumental Competition u okviru 10. međunarodnog Donau-festa na natjecanju sveučilišnih predstavnika podunavskih zemalja u Ulmu u Njemačkoj, kao i Dekanovu nagradu. Važno je pohvaliti i izvedbu Koncerta za violinu i orkestar u D-duru Petra Iljiča Čajkovskog u KD Vatroslava Lisinskog uz Simfonijski orkestar HRT-a pod ravnanjem Tončija Bilića, zatim ulazak u polufinale Međunarodnog violinističkog natjecanja u francuskom Mirecourtu s koncertom polufinalista u Rotonde de Thaon-les-Vosges, te solistički nastup uz Simfonijski orkestar Sondershausen u istoimenom dvorcu u njemačkoj Thuringiji.

    Tim posljednjim uspjesima prethodile su međutim, već od njene osme godine života, i druge mnogobrojne nagrade u Hrvatskoj i inozemstvu, zapaženi solistički nastupi uz klavir ili s orkestrima, kao i nastupi u raznim komornim sastavima. Važna je za stjecanje iskustva umjetniku stalna potreba za otkrivanjem i znanjem, što se postiže i usavršavanjem na majstorskim tečajevima s drugim pedagozima. A njih je dosad bilo čak dvadesetak. Uz profesore komorne glazbe na Muzičkoj akademiji u Zagrebu – Tonka Ninića, Jožu Haluzu, Lauru Vadjon i Pavla Zajceva, spomenimo još njezinog sadašnjeg profesora Sorokowa, zatim Volodju Balžalorskog, Marka Žepića, Marinu Sorokowu, Violetu Smailović-Huart, Evgeniju Epstein, Gaya Braunsteina, Fridemanna Eichorna i Iliju Gruberta.

    Naveli smo tek dio njezine izuzetno bogate biografije, ali i to je bilo dovoljno da žiri odluči upravo Katarini Kutnar dodijeliti Nagradu Ivo Vuljević. Prepoznao je „kvalitete prave umjetnice koja uz ostalo ima snažnu potrebu za specifičnom komunikacijom s publikom u koju uključuje i reinterpretaciju svojih iskustava“. A to je i dokazala u kraćem koncertnom nastupu nakon uvodnih riječi predsjednice žirija Naime Balić, uz detaljno obrazloženje i čestitke sa željom da je „ova nagrada potakne da nastavi slijediti svoj unutarnji umjetnički poriv“.

    Uz umjetničku suradnju iskusne pijanistice Renate Hill, Katarina Kutnar izvela je dva stavka iz Sonate za violinu i klavir u A-duru Césara Francka (Allegretto ben moderato i Allegro) te Introdukciju i Rondo capriccioso u a-molu, op. 28 Camilla Saint-Saënsa. U tom reprezentativnom i dojmljivom nastupu umjetnica je još jednom pokazala zrelost, muzikalnost, osjećajnost, temperament i nadasve izniman guslački senzibilitet.

    Nažalost, zanimanje publike za tu svečanost izostalo je. Iako je nositelj Nagrade Ivo Vuljević Hrvatska glazbena mladež odaslao pozive svim školama, rijetki su se odazvali da svojom nazočnošću i čestitkama podrže i motiviraju dobitnicu Nagrade za daljnje uspjehe u obećavajuće blistavoj karijeri.

    © Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 2. siječnja 2017.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike