Lakoća i raznolikost mijena

15. sezona koncerata Gudačkog kvarteta Sebastian, Mala dvorana KD Vatroslav Lisinski, 23. siječnja 2017.

  • Gudački kvartet Sebastian, arhivska fotografija,

    Gudački kvartet Sebastian – koji danas djeluje u sastavu Anđelko Krpan i Teodora Sucai Matei, violine, Nebojša Floreani, viola i Zlatko Rucner, violončelo – za drugi koncert u ovosezonskom ciklusu izabrao je djela Antuna Sorkočevića, Borisa Papandopula i Felixa Mendelssohn-Bartholdyja. U pripremu su glazbenici očito uložili mnogo savjesnog truda, pa je i ishod u cjelini bio ozbiljnih izvedbenih dometa. Izbor iz opusa pomalo zaboravljena dubrovačkog skladatelja Antuna Sorkočevića od dvadesetak sačuvanih djela za suvremenu izvedbu zahtijevao je i neke prilagodbe. Sorkočevićev Trio u As-duru za dvije violine i basso spretno je za gudački kvartet obradio Felix Spiller ispisavši dionicu viole, dok su slušatelji taj šarmantan trostavačni Trio učetvero dočekali u intenzivnoj izvedbi punokrvnog tona gudačkog sastava.

    U prvom, reklo bi se, domaćem poluvremenu koncertne večeri neodoljivo su zazvučale pretvorbe poznatih obrazaca narodne glazbe iz Trećeg gudačkog kvarteta Borisa Papandopula. Mladalački zaigrano vješta kompozitorska igra u četiri stavka donosi izravne asocijacije na njegov nadimak narodni: Idila, U kolu, Guslarska i Igra. Tom je maštovitom kolopletu zamisli Gudački kvartet Sebastian dao ozbiljno pripremljen i srdačan doprinos.

    Kao i obično, Kvartet Sebastian je koncertne minute odvojio i za poeziju naglas pa se mogao ponoviti užitak u stihovima Hanibala Lucića Jur nijedna na svit vila koju je govorio Ivan Colarić. Na početku drugog dijela minute poezije naglas bile su posvećene pjesmi Lako mi je biti lošija Antonije Novaković. Spoj glazbe, poezije i likovne umjetnosti Kvartet Sebastian je ovaj put nadopunio slikama Predraga Todorovića koje su u četiri kvadrata osvijetlile crninu pozadine podija.

    Drugi dio večeri donio je Drugi gudački kvartet u a-molu, op. 13 Felixa Mendelssohn-Bartholdyja, zapanjujuće zrelo, blagoglagoljivo i opsežno djelo od četrdesetak minuta trajanja koje je ispisao jedan osamnaestogodišnjak. Mnoštvo maštovitih muzičkih zamisli u razgovoru s prethodnicima poput Beethovena, ali i djela u kojima se već u lakoći poteza sluti i neki njegov San ljetne noći, Gudački kvartet Sebastian ga je donio pažljivo nastojeći zadržati lakoću i raznolikost mijena autorova rukopisa.

    © Maja Stanetti, KLASIKA.hr, 24. siječnja 2017.

Piše:

Maja
Stanetti

kritike

najavljujemo...