Snaga glazbene duhovnosti

Ciklus koncerata nedjeljom u foyeru zagrebačkoga HNK-a: Duo Kušan – Gilming (Petra Kušan, violončelo, Petra Gilming, klavir), 12. veljače 2017.

  • Petra Kušan i Petra Gilming, foto: © Mirko Cvjetko

    Nedjeljna matineja novog Ciklusa koncerata nedjeljom u foajeu HNK-a u Zagrebu održana 12. veljače predstavila je Duo Kušan – Gilming. Dvije mlade glazbenice, violončelistica Petra Kušan i pijanistica Petra Gilming donijele su pohvalnu odluku za zajedničko nastupanje i kao duo nastupile u vizualno lijepom i akustički primjerenom foajeu HNK-a u Zagrebu. Okupio se znatan broj slušatelja, svakako već dobrih znanaca i prijatelja umjetnica koje su svojim dosadašnjim radom potvrdile svoju vrsnu glazbeničku spremu. Ciklus kao pokrovitelj podržava Centar za strane jezike – Vodnikova što je dodatna vrijednost i mogućnost reklame za školu stranih jezika uz svijest o povezanosti globalnog jezika glazbe i važnosti učenja raznih jezika kao potrebe za komunikaciju sa svijetom.
    Petra Gilming, foto: © Mirko CvjetkoPetra Kušan, foto: © Mirko Cvjetko
    Petra Kušan, članica Orkestra Opere HNK-a u Zagrebu, diplomantica iz razreda Valtera Dešpalja na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu, s diplomom iz 2008. godine i završenim majstorskim usavršavanjem u Leopold Mozart Centru Sveučilišta u njemačkom gradu Augsburgu kod Juliusa Bergera 2010. godine, tijekom godina stjecala je dodatna znanja i tehnički se usavršavala s brojnim glazbenicima, a bila je stipendistica Grada Zagreba, Bavarske vlade, Leopold Mozart Kuratoriuma, Fondacije Vladimira Spivakova i Sveučilišta Mozarteum u Salzburgu. Već sama činjenica da su ju u svoje razrede primali svjetski ugledni pedagozi dovoljni je dokaz nadarenosti i posebnih umjetničkih sposobnostima. Sve je to dodatno potvrđeno i na nizu natjecanja u Italiji, Austriji, Njemačkoj i Hrvatskoj na kojima je nagrađivana. Još je k svemu bila i Glazbenica godine ovjenčana 2007. godine Nagradom Ivo Vuljević Hrvatske glazbene mladeži, a dosad je nastupala na koncertima diljem Europe, bilo solistički bilo uz prestižne hrvatske i međunarodne orkestre. Riječju, dosadašnji životopis Petre Kušan jedinstveni je popis uspjeha i nastupa.

    Petra Gilming je u razredu Vladimira Krpana diplomirala 2000. godine i magistrirala 2007. na zagrebačkoj Muzičkoj akademiji, na kojoj je zaposlena kao umjetnička suradnica na Odsjeku gudačkih instrumenata, pijanistica je ovjenčana Rektorovom i Dekanovom nagradom te Nagradom HGZ-a, ta trajna suradnica niza istaknutih hrvatskih i inozemnih glazbenika, te korepetitorica na međunarodnim natjecanjima. Dakle, dvije zagrebačke glazbenice znatnih potencijala za javne nastupe udružile su se s očitom željom da zajedno muziciraju, istražuju bogatu glazbenu literaturu za violončelo i klavir i rezultate zajedničkoga rada predstavljaju javnosti.
    Petra Kušan i Petra Gilming, foto: © Mirko Cvjetko
    Odabir djela (Sonate za violončelo i klavir, op. 119 Sergeja Prokofjeva, Adagia i Allegra, op. 70 Roberta Schumanna i Sonate za violinu i klavir u A-duru Césara Francka) nedvojbeno u potpunosti odgovara jednako sposobnostima kao i umjetničkom senzibilitetu glazbenica. Naime, obje su tehnički vrsno potkovane i nema zapreka za intonacijski pouzdano, virtuozno i sigurno izvođenje zahtjevnih dionica. S druge pak strane, obje su naglašeno muzikalne, a to je osnovni preduvjet za muziciranje u kojemu su agogika, osmišljavanje tematskih cjelina, naglašavanje bitnoga u melodijsko-harmonijskom ustrojstvu glazbe i isticanje osobitih stilskih značajki pojedine partiture uvijek vjerodostojni i uvjerljivi.

    Svojevrsna objektivnost glazbenoga jezika Sergeja Prokofjeva nije bila lišena poetskih naglasaka, osobito u središnjem Moderatu, a romantična punoća Schumannove emocionalnosti istaknuta je kao bogatstvo izražajnosti i dinamičkih kontrasta. Vrhunac je ipak bila izvedba Franckove naprosto jedinstvene Violinske sonate u A-duru. Franck je u tom djelu postigao i ostvario vrhunce glazbene maštovitosti i nadahnuća, prelijepih melodija i zadivljujuće harmonijske složenosti, naprosto glazbu koju slušamo i doživljavamo kao sukus ljepote umjetnosti i snage glazbene duhovnosti. Petra Kušan očito nije mogla odoljeti tome da tu Sonatu, u izvorniku pisanu za violinu, ozvuči svojim violončelističkim umijećem. Rezultat je doista jedinstven. Toplina tona, ljepota fraziranja i zajedništvo gudačkog i klavirskog zvuka učinile su interpretaciju Dua Kušan – Gilming doživljajem u kojemu su slušatelji uživali i logično nagradili dugim i oduševljenim pljeskom. Pa ako je Petra Kušan dodatkom iz Wagnerova Tannhäusera, zvučnom inkarnacijom nježnosti, željela dati posvetu svom radnom mjestu u opernom orkestru – odlično je učinila. Užitak je bio nezaboravan.

    © Zdenka Weber, KLASIKA.hr, 27. veljače 2017.
    foto: © Mirko Cvjetko

Piše:

Zdenka
Weber

kritike

najavljujemo...