Besprijekorno komorno muziciranje

Ciklus Orgulje i prijatelji: Musica poetica, Ljerka Očić, orgulje, Ana Jembrek, sopran, Renata Penezić, flautista, Branko Mihanović, oboa, Župna crkva Bezgrješnog Srca Marijina na Joradanovcu, Zagreb, 7. travnja 2017.

  • Ljerka Očić, arhivska fotografija

    Ugledna orguljašica i profesorica Ljerka Očić osmislila je novi ciklus koncerata od pet iznimno zanimljivih programa pod nazivom Orgulje i prijatelji. Zamišljen je kao kreativna glazbena radionica u kojoj sudjeluju različiti umjetnici u kontekstu povijesno osviještene interpretacije pod emocionalnim nabojem međusobnog prijateljstva. Ujedno je taj ciklus i vrlo poučan za publiku zahvaljujući studioznim stručnim tekstovima Ljerke Očić u lijepo opremljenoj programskoj knjižici. Ciklus predstavlja rijetko izvođena djela za orgulje i komorne sastave uz orgulje, a njihovo suzvučje donosi uvijek nove i različite glazbene koncepte. Koncerti su humanitarnog karaktera u korist Bolničkog prihvatilišta Marijin dom Župe Bezgrješnog Srca Marijina, a održavat će se jednom mjesečno u tamošnjoj Župnoj crkvi Bezgrješnog Srca Marijina.

    Svaki koncert ima podnaslov koji upućuje na određen sadržaj i program. Tako je prvi koncert nazvan Musica poetica (7. travnja) bio posvećen njemačkom baroku kroz birane opuse Dietricha Buxtehudea i Georga Philipa Telemanna. Uz Ljerku Očić za orguljama nastupili su njezini kolege i prijatelji – sopranistica Ana Jembrek, flautistica Renata Penezić i oboist Branko Mihanović. Sve su to prvoklasni i iskusni glazbenici te je njihovo skladno i stilski besprijekorno komorno muziciranje u iznimnom ozračju akustične crkve i njezinih kvalitetnih orgulja pružilo istinski doživljaj.
    Ana Jembrek, arhivska fotografija, screenshot Youtube
    U dvije skladbe Dietricha Buxtehudea za orgulje solo (Magnificat primi toni, BuxWV 203 i Praeludium in fis) Ljerka Očić je predstavila puni zvuk bogatih orguljskih registara, a sudjelujući u dvije Trio sonate (u C-duru i e-molu) Georga Philippa Telemanna uz flautisticu Renatu Penezić i oboista Branka Mihanovića, Ljerka Očić je pažljivim odabirom nježnijih registara i primjerene dinamike stvorila idealnu ravnotežu između ta tri instrumenta. Sopranistica anđeoskog glasa Ana Jembrek pridružila im se u duhovnim vokalno-instrumentalnim skladbama Dietricha Buxtehudea (u dvije arije Herr, wenn ich nur Dich hab, BuxWV 38 i Quemadmodum desiderat cervus, BuxWV 92 te Kantati br. 11. Schaffe in mir, Gott, ein rein Herz, BuxWV 95.

    Ciklus se nastavlja 5. svibnja talijanskom i španjolskom baroknom glazbom za violončelo i orgulje Musica mediterranea u izvedbi sestara Očić, violončelistice Jelene i orguljašice Ljerke, koja će dočarati zvuk gudačkog baroknog orkestra. U petak 2. lipnja Ljerki Očić pridružit će se sopranistica Marijana Cirkveni, mezzosopranistica Sonja Runje i violinist Marco Graziani. Bit će to Musica affetuosa – presjek djela hrvatskih skladatelja od renesanse do ranog baroka, te talijanskih skladatelja koji kroz vokalni izraz, uz violinsku dionicu i orguljsku pratnju, podupiru osnovni pokretački naboj ovoga stila, naglašeni affeto (strast).
    Renata Penezić i Branko Mihanović, arhivska fotografija, www.dubrovnik-festival.hr
    Musica francese (20. listopada) ponovno spaja sestre Jelenu i Ljerku Očić u rijetko izvođenim francuskim baroknim sonatama za violončelo i orgulje. Dio tog ekskluzivnog programa one su snimile za nizozemsku izdavačku kuću Challenge Classics i taj je CD pod nazivom The BaRock Expirience u prestižnom diskografskom časopisu The Strad bio proglašen jednim od najboljih izdanja 2014. godine. Posljednji koncert ciklusa Musica speculativa (25. studenoga) osmišljen je kao posveta jedinstvenoj skladateljici iz 12. stoljeća – Hildegard von Bingen. Rijetko izvođena srednjevjekovna glazba izrazitog misticizma bit će predstavljena kroz kreativni interpretativni pristup ugledne muzikologinje i mezzosopranistice Katarine Livljanić u suglasju s kontrastirajućim orguljskim slogom Oliviera Messiaena. Srednjevjekovlje tako korespondira sa suvremenošću i u ostalim skladbama s programa.

    Uz najbolje želje za uspješan rad na ovom vrijednom i zanimljivom projektu, ostvarenom u suradnji Društva za promicanje orguljske glazbene umjetnosti Franjo Dugan, Župne crkve Bezgrješnog Srca Marijina i Koncertne direkcije Zagreb poželimo i brojniju publiku nego što je to bilo na samom početku.

    © Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 17. travnja 2017.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike