Osebujne interpretacije

Jelena Očić, violončelo, Ljerka Očić, orgulje – 22. sezona ciklusa koncerata Iz salona Očić, 4. svibnja 2017.; Orgulje i prijatelji, Župna crkva Bezgrješnog Srca Marijina na Jordanovcu, Zagreb, 5. svibnja 2017.

  • Jelena Očić, arhivska fotografija

    Violončelistica Jelena Očić i orguljašica Ljerka Očić istaknute su solistice, komorne glazbenice i profesorice na Muzičkim akademijama (Ljerka u Zagrebu, a Jelena na razmeđi između Berlina i Amsterdama). Umjetnice su se proslavile između ostalog i osebujnom interpretacijom barokne glazbe, koja je rezultirala nosačem zvuka The BaRock Experiance snimljenim 2013. za izdavačku kuću Chalenge Classics s djelima Jeana Barriera i Antonija Vivaldija. Prestižni diskografski časopis The Strad proglasio ga je jednim od najboljih izdanja 2014.

    Zanimljivo je da je riječ BaRock u tom naslovu CD-a napisana tako da asocira na rock stil u zabavnoj glazbi druge polovine 20. stoljeća. I upravo je to bila intencija inventivnim umjetnicama da u strogi barokni stil unesu živi ritam i tempo današnjice. Dakako u zadanim okvirima baroknih pravila koja pretpostavljaju kićenost i tzv. affetto, ali uz dozvoljenu slobodu izraza. Prije godinu dana sestre Očić su sa sličnim programom nastupile u Salonu Očić, a ove su godine ponovno pokazale to svoje umijeće osebujne interpretacije Baroka i to na dva uzastopna koncerta različitih programa.
    Ljerka Očić, arhivska fotografija, foto: mbz.hr
    Na prvom nastupu u sklopu ciklusa Iz salona Očić Društva za promicanje orguljske glazbene umjetnosti Franjo Dugan, održanom 4. svibnja uz izravni prijenos na 3. programu Hrvatskog radija Jelena i Ljerka Očić izvele su tri sonate Antonija Vivaldija (1. u B-duru, 5. u e-molu i 6. u B-duru) i Koncert u G duru Giuseppea Tartinija. Jelena Očić svirala je tehnički besprijekorno, vrlo muzikalno i izražajno u polaganim stavcima, dok su brzi prštali od energije i virtuoznosti, čak i s mjestimice pretjeranom žestinom i nekontroliranim glasnim disanjem. Ljerka Očić je pak na početku imala poteškoća sa svojim kućnim orguljama, koje su stvarale tehničke probleme, ali je to tijekom prve točke ispravljeno, tako da je ostatak programa tekao nesmetano. Znalački i maštovito prilagodila je continuo pratnju orguljskim registrima, u pažljivom i nadahnutom suzvučju s violončelom. Sama je u jednom intermezzu briljantno odsvirala i dojmljivi Elevazione za orgulje solo Giovannija Battiste Martinija (Padre Martinija).

    Iduće večeri, 5. svibnja sestre Očić nastupile su još jednom i to na drugom koncertu Ljerkinog novog humanitarnog ciklusa Orgulje i prijatelji u Župnoj crkvi Bezgrješnog Srca Marijina na Jordanovcu. Izvele su nešto drukčiji program, također barokni, ali sa španjolskom i talijanskom glazbom pod naslovom Musica mediterranea. Bile su to skladbe Antonija de Cabezóna (Diferencias sobre la Gagliarda Milanese), Juana Bautiste Joséa Cabanillesa (Corrente Italiana), Girolama Frescobaldija (Toccata II), Antonija Vivaldija (V. Sonata in e), Bernarda Pasquinija (Toccata IV – Partita sopra 'La folia d´Espagna') i Giuseppea Tartinija (Koncert za violončelo u G-duru). Djela su to prožeta emocionalnim nabojem stilske improvizacije u prepoznatljivom mediteranskom ozračju što je lijepo odzvonilo u akustičnom prostoru u suzvučju dvaju kompatibilnih instrumenata –violončela Jelene Oćić tople boje i crkvenih orgulja koje su preuzele s jedne strane solističku ulogu, a s druge ulogu gudačkog baroknog orkestra u prilagođenoj pratnji Ljerke Očić.

    © Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 11. svibnja 2017.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike

najavljujemo...