HDGU zajedno

Koncert ogranaka Hrvatskog društva glazbenih umjetnika, Hrvatski glazbeni zavod, 3. lipnja 2017.

  • Kvartet Sorkočević, arhivska fotografija

    Hrvatsko društvo glazbenih umjetnika osmislilo je novi zajednički projekt središnjice Društva i njegovih ogranaka koji je predstavljen 3. lipnja u velikoj dvorani HGZ-a nastupom umjetnika iz Pule, Splita, Dubrovnika i Rijeke. Bili su to najbolji glazbenici svojih ogranaka i to s programom sastavljenim isključivo od djela hrvatskih skladatelja. Na taj način HDGU je prvi put realiziralo veliku želju ogranaka da se što čvršće povežu sa središnjicom pod motom Zajedno. Nažalost, prvi koncert nije naišao na zasluženo veći odaziv publike, zahvaljujući prvenstveno nedostatnoj propagandi, što će nadamo se ubuduće biti ispravljeno. Jer radi se o doista vrhunskim glazbenicima koji prvenstveno u vlastitim sredinama provode intenzivnu glazbenu praksu, a to su eto poželjeli pokazati i u zagrebačkoj središnjici.

    Koncert je otvorio pulski Duo Nesactivm. (Neobično ime odnosi se na drevno naselje i političko središte ilirskih Histra, uništeno u 2. stoljeću p.n.e. nakon poraza Histra u bitci s Rimljanima. Danas se to mjesto zove Vizače i nalazi se u blizini Pule, a u njemu su otkriveni vrijedni arheološki nalazi). Duo Nesactivm čine dvije pijanistice Aleksandra Golojka i Jadranka Celić Bernaz koje djeluju kao klavirski duo od 2000. godine. Zanimljivost njihova nastupa bila je praizvedba Plesne suite za klavir četveroručno Borisa Papandopula, djela iz 1968. čiji je rukopis pronašla članica dua Aleksandra Santin Golojka te je izradila notografiju i pripremu za tisak, ali je zasad ono još uvijek u rukopisu. S obzirom na vrijeme nastanka ta efektna skladba sadrži četiri jugoslavenske narodne igre s naslovima Radničko kolo, Ketuš, Igra i Tetovka.

    Mirella Katarinčić Toić, arhivska fotografija, hnk-zajc.hrSplitski gudački kvartet u sastavu Evgenia Epstein i Annija Kolera, violine, Pavel Kandrusevich, viola i Sunčana Tušek, violončelo predstavio se u suradnji s flautisticom Anom Domančić i klarinetistom Željkom Milićem. Izveli su Igru za flautu, klarinet i gudački kvartet don Petra Blajića u obradi Miroslava Miletića, zatim Dijaloge za flautu i klarinet Ive Lhotke Kalinskog i Kaleidoskop za flautu, klarinet i gudački kvartet svoje sugrađanke Olje Jelaske.

    Dubrovački Kvartet Sorkočević prvenstveno propagira glazbu svojeg slavnog sugrađanina Luke Sorkočevića. Tako su i ovom prigodom violinist Slobodan Begić, flautistica Đive Kušelj, pijanistica Nena Ćorak i kontrabasist Denis Ajduković predstavili komornu inačicu Sorkočevićeve Prve simfonije u D-duru, ali i jedno suvremeno djelo romantičnog ugođaja – Slike grada članice kvarteta Nene Ćorak. Od pet stavaka izveli su tri (Grad se budi, Lokrum na mjesečini i Na placi).

    Na kraju koncerta nastupila je ugledna sopranistica Mirela Katarinčić Toić, nacionalna operna prvakinja riječkog HNK-a s međunarodnim ugledom uz suradnju pijanista Vladimira Babina. Kao predstavnici riječkog ogranka HDGU-a oni su prvo predstavili dvojicu značajnih skladatelja svojega podneblja izborom iz repertoara njihovih solo pjesama. Bili su to Ivan Matetić Ronjgov (Moja zemlja, Pjesma moje sreće te Ča je more) i Ivan pl. Zajc (Moja lađa, Ostavljena te Domovini i ljubavi). Na kraju je Mirela Toić izvela i Ariju Amelije Morro iz 3. čina opere Krabuljni ples Giuseppea Verdija i time podsjetila na svoju izvanrednu opernu kreaciju koja je nagrađena prestižnom nagradom Vladimir Nazor. U ovoj prigodi Mirela Katarinčić  Toić primila je još jedno vrijedno priznanje iz ruku predsjednice HDGU Višnje Mažuran – Zlatno zvono, najveće priznanje koje HDGU dodjeljuje svojim vrijednim članovima. Mirela Toić ga je i zaslužila na kraju svoje nadasve uspješne i upečatljive karijere.

    © Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 14. lipnja 2017.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike