Glazba koja svjetove spaja

Dvorana dvorca Batthyany, Ludbreg, 13. srpnja 2017., koncert Jasmine Petrović



  • Koncert održan u Dvorani dvorca Batthyany u Ludbregu 13. srpnja, na kojemu su nastupili pjevačica Jasmina Petrović i pijanist Nestor Ballesteros, bio je naslovljen Povratak - prema jednoj od pjesama Milana Crnkovića, kroatiste i pjesnika rođenog 1925. godine u Apatiji kraj Ludbrega, a koji je preminuo u Rijeci 1998. godine. Na koncertu je glazbenica izvela svoje pjesme skladane na stihove Milana Crnkovića.

    Međutim, nije to bio samo povratak pjesnika nego i povratak u kraj podrijetla solistice Jasmine Petrović, rođene doduše u Stuttgartu gdje su njezini roditelji, danas povratnici, bili na privremenom radu, ali odrasle u selu Slokovcu kraj Ludbrega. Dakle, objedinjeni su bili stihovi pjesnika Milana Crnkovića, brata Jasminine bake koji je diplomirao i doktorirao jugoslavistiku na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, a životni je i radni vijek proveo u Rijeci kao profesor dječje književnosti i starije hrvatske književnosti na Pedagoškom fakultetu, te glazba Jasmine Petrović, glazbenice školovane u Stuttgartu i Madridu, gdje već niz godina živi i radi. Jasmina Petrović postigla je u Španjolskoj vrlo zavidnu karijeru pjevačice specijalizirane za izvođenje različitih svjetskih glazbenih stilova kao što su sefardska glazba, tango, fado, francuska šansona, njemački  kabaret i jazz, a dokazala se i kao vrlo uspješna autorica vlastitih pjesama. Obiteljske spone pjesnika i skladateljice, kao i ambijent rodnoga kraja u vrlo lijepo uređenom prostoru ludbreškoga dvorca, bile su dodatne silnice koje su potakle nadasve ugodnu atmosferu na nadasve dobro posjećenom koncertu.

    Jasmina Petrović dobitnica je prve nagrade u kategoriji interpretacije sefardskih pjesama na Međunarodnom festivalu židovske glazbe u Amstedamu 2011. godine, a objavila je i dva CD-a naslovljena Klezmer, Sephardic & Balcan Songs (2009.) i Balcan Sefard (2012.). Nadalje, 2013. godine izašao je njezin CD s repertoarom The Legendary Cosmopolitan Cabaret koji je ostvaren u suradnji s grupom Desvarietes Orquestina, a 2016. je s pijanistom Nestorom Ballesterosom objavila nosač zvuka na kojemu su zastupljeni različiti stilovi kojima se posvećuje, a koji nosi naslov Parlez moi d'amour. Suradnja s brojnim uglednim španjolskim glazbenicima i koncertna gostovanja uključuju i Hrvatsku, pa se Jasmina Petrović već više puta predstavila i hrvatskoj publici, a  najnovije gostovanje u domovini obuhvatilo je koncert u Rijeci 12. srpnja te u Ludbregu 13. srpnja.

    Prvenstveno privlačan kao autorska skladateljska večer, nastup u Dvorcu Batthyany ostat će u sjećanju zahvaljujući glazbi koja na izuzetno nadahnut i skladateljski nadaren način asimilira različita glazbena iskustva Jasmine Petrović. Osobitom empatijom u doživljavanju pjesničkih misli iskazanih na kajkavskom i na hrvatskom standardu, kojima je Milan Crnković sažimao svoja pjesnička i životna promišljanja, a koja su protkana osjećajnim uživljavanjem u različite topose ljubavne ili pak filozofski osmišljene lirike, Jasmina Petrović zaodjenula je poeziju u glazbu naglašeno emocionalnu, melodijski široko razvedenu, harmonijski bogato nijansiranu i ritmički pregnantnu i uvijek vrlo pokretnu. Pjesme su to koje zvukom evociraju tekstovne sadržaje, ostvarujući dojmljive minijature osobitog glazbeno-pjesničkog sklada. Dakako, doprinosi pijanista Nestora Ballesterosa, argentinskog glazbenika koji je i sam skladatelj, vrlo su veliki i njegove improvizacije na glasoviru jednako u pratnji kao i u solističkim interludijima važna su i bitna nadopuna cjelini. Tako naslovi poput Pošteje, Kaj si mi donesel, Valse triste ili pak Sreća luke i Nocturne ostvaruju ugođaje u kojima slušatelj jednostavno uživa – oplemenjen milozvučjem glazbe i ugodnim glasom pjevačice praćene klavirskim bravurama.

    Povratci uvijek ulijevaju povjerenje u trajnost veza s krajem podrijetla, dok odlasci upućuju na obogaćivanje iskustava i povezivanje sa svijetom koji je velik, raznolik i raznovrstan. Jasmina Petrović svojim djelovanjem obuhvaća i jedno i drugo, a glazbenim vrijednostima svojega djelovanja afirmira ne samo sebe kao vrsnu vokalnu umjetnicu i nadarenu skladateljicu nego svijetu predstavlja i naslijeđe koje je ponijela na putovanje svijetom. Pjesme na stihove Milana Crnkovića potvrda su valjanosti toga puta. Uz izvedbe sefardskih pjesama i francuskih šansona, kojima je nadopunila svoj nastup, osvojila je simpatije slušatelja pa su i dodatci bili iskazi obostranog zadovoljstva, jednako pjevačice i njezinog vrsnog pratitelja na klaviru, kao i njihovih oduševljenih slušatelja.

    © Zdenka Weber, KLASIKA.hr, 19. srpnja 2017.

Piše:

Zdenka
Weber

kritike