Šetnja pariškim salonima i kavanama

68. Dubrovačke ljetne igre, Ansambl Dialogos (Katarina Livljanić i Danijel Detoni)



  • Zadnji koncert u atriju Kneževa dvora 68. Dubrovačkih ljetnih igara održan je 21. kolovoza, na kojem su nastupili Katarina Livljanić i Danijel Detoni. Katarina Livljanić je poznata voditeljica Ansambla Dialogos, specijaliziranog za srednjovjekovnu glazbu koju predaje na sveučilištu Sorboni u Parizu i na drugim sveučilištima u Europi i Americi. Danijel Detoni je jedan od hrvatskih pijanista koji uspješno nastupa kao solist i komorni umjetnik u domovini i inozemstvu, a već duže vremena surađuje sa Katarinom Livljanić.

    Prije nekoliko godina Livljanić je s Ansamblom Dialogos nastupila na Igrama s programom Srednjovjekovna crkvena  glazba. Ovog puta je odstupila od spomenutog programa,  priklonila se napjevima pariških salona i kavana iz vremena La belle époque (početkom 20.st.). U to vrijeme pariški saloni i kavane bile su sastajališta umjetnika, zabavljalo se na različite načine, a posebno mjesto je zauzimala glazba - pjevanje. Najpoznatija kavana krajem 19. i početkom 20. stoljeća bila je Crna mačka (Chat noire) na Montmartreu, gdje su pjevale poznate pjevačice Yvette Guilbertine i Aristide Bruante (kasnije ih je naslijedila Edith Piaf)  uz  klavirsku pratnju francuskog skladatelja Erica Satija. Njihov repertoar bio je tematski širok, a bilo je i trubadurskih napjeva. Upravo iz tog repertoara Katarina Livljanić je napravila program za koncert tipa kabareta u Kneževom dvoru i dočarala atmosferu raskošnih zabava poput onih iz renesansnog vremena.

    Umjetnica je publici pružila neponovljiv užitak svojim pjevanjem, dikcijom, izrazima lica, mimikom, opreznim scenskim pokretima i nadasve šarmom. Uspješno ju je slijedila glazba Erica Satija i Claudea de Debussyja koju je izvodio Danijel Detoni. Njegovi solo-nastupi pridonijeli su sveukupnom uspjehu večeri. Programska knjižica sadržavala je tekstove pjesama na hrvatskom i engleskom jeziku, a uz to su tekstovi bili projekcijom prikazivani na zidu, što je publici olakšalo praćenje sadržaja pjesama.

    Moramo ipak primijetiti da bi takva vrsta koncerta trebala drugačiji prostor nego što je to onaj ispod baroknih skalina u Kneževom dvoru. Dobro bi bilo i kad bi Katarina Livljanić priredila program koji bi dočarao pjesme i osobe koje su uoči Prvog svjetskog rata zabavljale zagrebačku publiku, kao što su Paljetak, Pattiera i dr.

    © Ileana Grazio, KLASIKA.hr, 2. listopada 2017.

Piše:

Ileana
Grazio

kritike