Anđeoski pjev uz barokna glazbala

Hrvatski barokni ansambl, Laura Vadjon, violina i umjetničko vodstvo; Ivana Lazar, sopran, Hrvatski glazbeni zavod



  • Doista izvorni užitak, kako i glasi slogan ciklusa, pripremio je Hrvatski barokni ansambl pod umjetničkim vodstvom svoje utemeljiteljice - violinistice Laure Vadjon, na koncertu održanom 17. prosinca 2017. godine u Hrvatskom glazbenom zavodu. Do posljednjeg mjesta popunjena najstarija zagrebačka koncertna dvorana bila je pouzdani pokazatelj da okupljeni ljubitelji barokne glazbe i stalni pretplatnici ciklusa HRBA-e od koncerta najavljenog pod naslovom La notte di natale - Božićna noć, očekuju posebne doživljaje. Da njihova očekivanja u potpunosti budu ispunjena pobrinula se prvenstveno gošća jedinog hrvatskog ansambla specijaliziranog za autentične izvedbe baroknog repertoara - sopranistica Ivana Lazar.

    Naime, iako je već na početku izveden Concerto grosso u g-molu, fatto per la notte di Natale, op. 6, br. 8 Arcangela Corellija u interpretaciji komornijeg sastava HRBA-e - budući da je nastupilo tek šestoro glazbenika, odzvučao vrlo poletno, skladno i stilski vjerodostojno, dva su djela u prvom dijelu koncerta - motet O dilectissime Jesu za sopran, dvije violine i basso continuo Giovannija Legrenzija i Gloria, HWV deest za sopran i također tek dvije violine i basso continuo Georga Friedricha Händela izazvala buru pljeska. Dakako, zahvaljujući upravo već navedenoj gošći, jer je sopranistica Ivana Lazar, dobitnica ugledne nagrade Jurica Murai na 47. Varaždinskim baroknim večerima i to za izvedbu  Neun deutsche Arien, HWV 202-210 G. F. Händela na nastupu s ansamblom Camerata Garestin 1. listopada 2017. u varaždinskoj Galeriji Sermage, očito i dokazano danas u Hrvatskoj najpouzdanija pa prema tome i najbolja interpretatorica barokne solističke vokalne glazbe. Eto, namjerno ne pišem „jedna od...“ jer se Ivani Lazar u aktualnom razdoblju zacijelo može pripisati superlativ.



    Legrenzijev motet i Händelova tek nedavno otkrivena mladenačka Gloria - opsežnije ostvarenje čijih šest stavaka donosi cjeloviti tekst kršćanske himne Gloria in excelsis Deo, preuzet iz Velike doksologije, glazbeno su nadasve duhovita i zanimljiva djela koja pršte vokalnom bravurom i koloraturnim glasolomijama, što solistici daje široki dijapazon mogućnosti za predstavljanje vrsne pjevačke tehnike, kao i neophodne upoznatosti sa zahtjevima za stilski primjerno izvođenje. U svemu je tome Ivana Lazar svojim kristalno jasnim i čistim sopranom, kao i nadasve predanim pjevanjem i interpretacijama koje su nošene šarmom i entuzijazmom umjetnice koja vlastitu radost muziciranja prenosi bez imalo poteškoća na svoje slušatelje, ostavljala vrlo lijepe, ugodne, štoviše nezaboravne dojmove.

    Za drugi je dio koncerta neumorna propagatorica barokne glazbe u Hrvatskoj, profesorica na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, violinistica Laura Vadjon sa svojim suradnicima - violinisticom Tanjom Tortić, violisticom Lucijom Brnadić, violončelisticom Dorom Kuzmin Maković, teorbistom Izidorom Erazemom Grafenauerom, trubačem Krešimirom Fabijanićem i orguljašem i čembalistom Krešimirom Hasom pripremila daljnja djela vezana uz blagdan Božića, budući da je koncert održan u vremenu Došašća. Concerto à quattro u g-molu, in forma di Pastorale per il Santissimo Natale, op.8, br. 6 Giuseppea Torellija mjestimice je ugođajem podsjetio na Vivaldijevu Zimu iz ciklusa Četiri godišnja doba, a Sonata à quattro u D-duru, WoO. 4 za trublju, dvije violine i basso continuo Arcangela Corellija u pet je stavaka ispričala virtuoznu baroknu priču s reminiscencijama na oznake stila koji zvucima trublje upozorava na radost usporedivu s radošću iščekivanja rođenja Djeteta Isusa.



    Salve regina u F-duru
    za sopran, dvije violine i continuo Leonarda Lea oratorijskim proporcijama, te osobito Let the Bright Seraphim - arija Izraelićanke iz trećeg čina oratorija Samson, HWV 57  Georga Friedricha Händela, briljantnim se i bravuroznim koloraturama odlično uklopila u program, pruživši predivnim melodijama daljnje izvorne užitke. Dakako, i opet prvenstveno zahvaljujući sopranistici Ivani Lazar kojoj je publika pljeskala dugo i burno, s mnogim povicima „bravo“, u potpunosti zasluženo.

    © Zdenka Weber, KLASIKA.hr, 8. siječnja 2018.

Piše:

Zdenka
Weber

kritike

najavljujemo...