Provjereno uvijek najbolji

Svečanost obilježavanja 30. obljetnice Nagrade Ivo Vuljević, KDVL, 28. prosinca 2017.



  • Svakako treba pročitati monografiju koju je uredila Erika Krpan i naslovila Ivo Vuljević, ostavština vizionara – u povodu 30. obljetnice Nagrade Ivo Vuljević želi li se iscrpno saznati i pratiti sve brojne zasluge uglednika Ive Vuljevića (1919-1987), Zagrepčanina koji je u dugoj i plodonosnoj karijeri bio jedan od utemeljitelja Zagrebačkih solista, direktor opere Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu, direktor ansambla Lado, prvi ravnatelj Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog, jedan od pokretača Muzičkog biennala Zagreb, dugogodišnji aktivist i počasni predsjednik Muzičke omladine Hrvatske i još mnogih drugih organizacija i institucija, uvijek ustrajan i uvijek iskreno posvećen svemu što je činilo okosnicu zagrebačkog i hrvatskog glazbenog života i kulture. Doista, rijetki su radnici i zanesenjaci koji s toliko elana sudjeluju i djeluju u izgradnji i uzdizanju svega materijalnog i nematerijalnog što je tijekom dugih desetljeća ugrađivano u temelje danas razvijenog zagrebačkog glazbenog života.

    Posebno je pak važna bila Vuljevićeva predanost radu Muzičke omladine, danas Glazbene mladeži i stoga je bilo logično da je 1988. godine utemeljena nagrada te društvene organizacije, čija se djelatnost uz ostale programe trajno fokusira i na predstavljanje mladih glazbenika, nazvana njegovim imenom. Kontinuirano dodjeljivanje Nagrade Ivo Vuljević kao  godišnje nagrade za najbolje ostvarenje mladih glazbenika u tekućoj godini na samom kraju godine, upozorilo je na brojne izrazito nadarene i perspektivne glazbenike, pa već sam popis njihovih imena pokazuje da je u svakoj od proteklih godina nagrada dolazila u prave ruke. Nagrada, koja se sastoji od diplome, novčanog iznosa i koncerta u okviru godišnjeg programa Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog, dodijeljena je trideseti put 28. prosinca 2017. godine u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog na svečanom koncertu, na kojemu su nastupili bivši dobitnici kao i dobitnik za 2017. godinu.

    Orguljaš Pavao Mašić, dobitnik nagrade 2006. godine, izveo je na početku večeri Toccatu i fugu u d-molu, BWV 565 J. S. Bacha. Bila je to svakako dobra programska odluka jer je velebni zvuk orgulja zagrebačke palače glazbe i ovom prigodom, zahvaljujući sjajnoj interpretaciji uglednog majstora kakav je dokazano Pavao Mašić, ispunio prostor, davši prigodi osobito svečani uvodni ugođaj. Daljnja zanimljivost u programiranju bila je i odluka da antologijske violinske koncerte iz ciklusa Četiri godišnja doba Antonia Vivaldija u solističkim dionicama izvode različiti violinisti, dakako mahom dobitnici Nagrade Ivo Vuljević. Tako su uz Gudački orkestar Hrvatske glazbene mladeži redom nastupali violinisti Marco Graziani (dobitnik 2014.) s izvedbom Proljeća, koncerta u E-duru, RV 269, Katarina Kutnar (dobitnica 2016.) s izvedbom Ljeta, koncerta u g-molu, RV 315, Anđelko Krpan (dobitnik 1993.) s izvedbom Jeseni, koncerta u F-duru, RV 293 i Marin Maras (dobitnik 2009.) s izvedbom Zime, koncerta u f-molu, RV 297. Pa ako Katarini Kutnar može pripasti posebno priznanje u pogledu elana i energije u virtuoznom sviranju, bila je to u cjelini odlična revija hrvatskih violinista koji dokazuju visoku razinu osobnih nadarenosti, kao i znatna dostignuća zagrebačke violinističke pedagogije u stjecanju vrsnog izvođačkog umijeća.

    Predsjednik Hrvatske glazbene mladeži - dirigent Tonči Bilić, svečanim je uručenjem nagrade za 2017. prekinuo glazbeni dio, a i trebalo je istaći dobitnika - violinistu Luku Ljubasa koji se u 2017. godini istakao posebno kao pobjednik Međunarodnog violinističkog natjecanja Vaclav Huml, održanog u Zagrebu. Uz klavirsku pratnju Danijela Detonija, zablistalo je njegovo muziciranje u izvrsnoj interpretaciji Introdukcije i Ronda capriccosa Camillea Saint-Saënsa. Nastup pak pijanistice Martine Filjak s majstorskim izvedbama dviju skladbi koje potpisuju Franz Liszt i Gaetano Donizzetti - Reminiscences de Lucia di Lamermoor i Grande Paraphrase sur le Marche pour le Sultan Abdul Medjid-Khan, klavirskih vatrometa virtuoziteta, bila je daljnja potvrda da je i 1997. godine, kada je nagradu dobila Martina Filjak, žiri točno znao ocijeniti koji mladi hrvatski glazbenik obećava uspješnu i trajnu karijeru.



    Posebno je priznanje 2008. godine bilo dodijeljeno Ansamblu Cellomania, komornom sastavu violončelista koje je umjetnički vodio Valter Dešpalj. Prigoda za ponovno okupljanje bila je očiti izazov i na podiju su se još jednom udružili violončelisti Latica Anić, Neva Begović, Lana Beraković, Jadranka Gašparović, Petra Kušan, Monika Leskovar, Alja Mandić, Smiljan Mrčela, Karmen Pečar, Branimir Pustički, Zita Varga i Vid Veljak i u velikom stilu punoga zvuka izveli Milongu para Jorge Luis Borges Igora Kuljerića i Polonaise de Concert Davida Poppera. Bilo ih je zbilja prelijepo vidjeti i čuti! U svakom slučaju, Nagrada Ivo Vuljević očito trajno dolazi u prave ruke i Hrvatska glazbena mladež može biti ponosna da već 30 godina s toliko pouzdanja ističe ponajbolje hrvatske glazbene talente. A oni se očito odužuju na pravi način - proslavljajući sebe, slave i sredinu iz koje dolaze i koja ih podržava.

    © Zdenka Weber, KLASIKA.hr, 15. siječnja 2018.

Piše:

Zdenka
Weber

kritike