Dojmljiv i temperamentan nastup

Zagrebački solisti, 5. koncert 64. sezone, 4. travnja 2018.



  • Zagrebački solisti na čelu s koncertnim majstorom i umjetničkim voditeljem Sretenom Krstićem ostvarili su još jednu uspješnu suradnju s uglednim bavarskim pijanistom Oliverom Triendlom, umjetnikom svjetske karijere i stalnim suradnikom ansambla s kojim je 2014. snimio nosač zvuka s djelima Borisa Papandopula za njemačku diskografsku kuću (cpo). Na ovom koncertu izveden je 2. Koncert u f-molu, op. 21 Frederica Chopina,  Jednostavna simfonija, op. 4 Benjamina Brittena i Dva komada za gudački oktet, op. 11 Dmitrija Šostakoviča.

    Oliver Triendl (1970) je suptilan pijanist istančanog osjećaja za ljepotu tona, muzikalno fraziranje i izvrstan dosluh s ansamblom, što je rezultat velikog iskustva ne samo kao solista nego i komornog glazbenika. Stoga je upravo komorna izvedba popularnog Chopinovog mladenačkog djela, u kojem je solist bio u prvom planu okružen s tek jedanaest članova ansambla, zrcalila s jedne strane intimnost i osjećajnost, naročito u drugome stavku - Larghettu, a s druge strane snažne kontraste i energične uzlete u okvirnim virtuoznim stavcima – početnom Maestosu i završnom rasplesanom Rondu u ritmovima češko-poljskih narodnih plesova poput mazurke i kujawiaka.

    Osim autoritativne i tehnički svršeno dotjerane interpretacije pijanista Triendla, treba pohvaliti i izvrsne solističke nastupe prvog violončelista ansambla Jasena Chelfija, ali ansamblu u cjelini zamjeriti grubost i pretjeranu žestinu izvedbe u forte dinamici, posebno u dionici violina. Lijepu pažnju i priznanje pružio je Oliver Triendl našem čelistu Jasenu Chelfiju, pozvavši ga da na zahtjev oduševljene publike zajedno u dodatku izvedu prelijepi Largo iz Chopinove 2. Sonate za violončelo i klavir.



    U nastavku večeri izvedena je popularna Jednostavna simfonija, op. 4 Benjamina Brittena, također s previše žestine u početnom  Živahnom Bourreeu, nešto boljem Razigranom pizzicatu, dojmljivoj Sentimentalnoj Sarabandi i nadasve temperamentnom Šaljivom Finalu. Koncert je zaključen također mladenačkim djelom, ali iz opusa Dmitrija Šostakoviča. Radi se o Dva komada za gudački oktet, skladana za vrijeme njegova studija na Konzervatoriju u rodnom St. Petersburgu, istovremeno kad je napisao i prvu simfoniju. Naslovi stavaka su Preludij i Scherzo, a pisani su po uzoru na barokne teme, poput Bachovih. Zanimljiv je podatak da su Zagrebački solisti Scherzo izveli u počast autoru 1964., kada je maestro došao u Zagreb na prvu hrvatsku izvedbu svoje opere Katarine Izmajlove te je tom prigodom prisustvovao i koncertu Zagrebačkih solista.

    Nakon službenog završetka 5. ovosezonskog koncerta, Zagrebački solisti odali su počast nedavno preminulom hrvatskom skladatelju Milku Kelemenu  (30.3.1914–8.3.2018) upečatljivom izvedbom remekdjela Koncertantnih improvizacija za gudače, koje su tek osnovani Zagrebački solisti praizveli 1955. pod vodstvom maestra Antonija Janigra i koje su otada redovito predstavljali svijetu na mnogobrojnim turnejama.

    Program:
    F.Chopin: Koncert za klavir, br. 2 u f-molu, Op.21
    B.Britten: Jednostavna simfonija, Op.4
    D.D.Šostakovič: Preludij i scherzo, Op.11

     © Višnja Požgaj KLASIKA.hr, 10. travnja 2018.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike

najavljujemo...