Nesporno znanje i baršunasti bas

Uskrsni koncert, Pasionska bastina, muzej Mimara



  • U raznolikom programu ovogodišnje Pasionske baštine našlo se mjesta i za takozvani Uskrsni koncert vokalne glazbe. Taj je koncert u načelno nagluhoj dvorani Muzeja Mimara učinio iskorak iz programa ili ga se moglo tumačiti kao obogaćenje. Bila je riječ o svojevrsnoj ekumeni koju su priredili ruski umjetnici djelovanjem i životno vezani uz Hrvatsku. Organizatori programa Pasionske baštine uključili su ih s razlogom u program na temelju kvalitete. Protagonisti su bili bas svjetskog angažmana Aleksej Tanovicki i pijanist Konstantin Krasnicki u nizu bisera ruske vokalne lirike i ulomaka iz opera, uz pratnju klavira u drugom dijelu večeri.

    Stariji posjetitelji koncerata i natjecanja sjetit će se Krasnickog, rođenog u bjeloruskom Minsku, sada profesora u Osijeku, kao prvog, vrlo osebujnog pobjednika natjecanja Svetislav Stančić, što je na natjecanjima sveprisutnog bezgrešnog tipkanja prava rijetkost. Nije ni na ovom recitalu bio bezgrešan, ali je dokazao svoju elementarnu, teško opisivu muzikalnost u podatnoj suradnji s basom Aleksejem Tanovickim. Na dobar način je ukrotio i umekšao zvučanje klavira u Mimari. Prvi dio večeri bio je posvećen vokalnoj lirici Petra Iljiča Čajkovskog s malim umetkom duhovite pjesme Oktava Nikolaja Rimski-Korsakova. Kao odmori glavnim protagonistima poslužili su jaki ulomci tekstova Goethea, Puškina i Dantea koje je govorio glumac Siniša Ružić. Nastranu to da se govoreni poetski tekstovi teško prate, ali i cijela večer gušila se u izobilju sadržaja, osobito ako se pomnije pratilo. K tome je početak drugog dijela večeri obilježio uredan i ambiciozan pijanistički nastup sposobne mlade Elizabete Adždaga s izazovnom Skrajbinovom Etidom i Ščedrinovom skladbom A la Albeniz.



    Serenada Don Juana
    Čajkovskog vedro je zaključila prvi dio večeri Tanovitskog, pjevača nespornog znanja i prelijepog baršunastog basa, koji je već na početku karijere zamijećen u petrogradskom Marijinskom teatru. Karijera ga vodi po značajnim opernim pozornicama, ali on očito vrlo rječito i lako zna tumačiti i vokalnu liriku stopljenu s malim prostorom kakva je dvoranica u Mimari. Dakako, toliko rječito da osim znalaca, slušateljima postane žao da iz ruskoga jezika raspoznaju samo ono ključno i zajedničko slavenskim jezicima. Pa tako može i razvedriti Mefistova pjesma o buhi Modesta Petroviča Musorgskog ili općeznana Ne pjevaj krasotice Rahmanjinova. Mora se ponoviti da je recital bio prebremenit sadržajem u jednoj znalačkoj izvedbi, pa se i arije iz opere Aleko Rahmanjinova i Borisa Godunova mogu nekako svladati.   

    Program:
    glazbena remek djela u romansama i pjesmama ruske duhovne glazbe
    izvode:
    Alexei Tanovitski, bas
    Konstantin Krasnitski, klavir
    Elizabeta Adžaga, klavir
    stihove govori: Siniša Ružić

    © Maja Stanetti, KLASIKA.hr, 26. ožujka 2018.              

Piše:

Maja
Stanetti

kritike

najavljujemo...