Profinjena i prozračna glazbena građa

Nastup Ane Benić (flauta) i Pavla Mašića (čembalo), Glazbeni salon Arheološkog muzeja u Zagrebu,



  • Kolege sa studija na Muzičkoj akademiji u Zagrebu i vršnjaci, glazbenici koji su često svirali u većim komornim sastavima skladbe iz razdoblja baroka - flautistica Ana Benić i čembalist Pavao Mašić, nastupili su 16. ožujka 2018. na trećem po redu koncertu iz ciklusa Glazbeni salon Arheološkog muzeja u Zagrebu. Koncertnoj publici u Hrvatskoj poznati su po iznimno promišljenom pristupu odabranom repertoaru, izvrsnom poznavanju skladbi i popratne stručne literature o njima, savršenim tehničko-interpretativnim vještinama i muzikalnosti koja oplemenjuje svaki njihov zajednički nastup. Program za koncert naslovljen Arkadija ili Zemlja Nježnosti odabrali su iz bogate riznice francuskoga kasnoga glazbenog baroka koji već pomalo nagovještava nova stremljenja, osobito u glazbi za čembalo, s odstupanjima od strogo imitativnoga polifonog sloga i obogaćivanjem glazbenoga tkiva emotivnim nabojem. Koncert priređen u vrijeme Korizme može se prigodničarskim čistuncima učiniti sadržajno neprimjernim, ali glazbenici napominju da „korizma znači i proljeće, iščekivanje, buđenje, te Ljubav nad ljubavima.“

    Pet dana prije dolaska proljeća Ana Benić i Pavao Mašić odveli su vjernu publiku u čaroban svijet glazbe za čembalo-solo i poprečnu, baroknu flautu uz pratnju glazbala s tipkama, kako stoji zabilježeno u zbirkama iz kojih su odabrali skladbe – uglavnom suite ili pojedine stavke. Nježno i spontano upoznavanje dvaju glazbala i dvaju glazbenika počelo je skladbom Ecos iz Prve knjige skladbi za poprečnu flautu i druge instrumente s basom, koju je skladatelj Jacques-Martin Hotteterre (1674-1763) objavio 1708. godine. Ana Benić s flautom je ušetala u dvoranu, približavajući se čembalu na kojem su se kao zvučno snažnija jeka ponavljali tonovi teme poduprti skladnim akordima. Iz iste Hotteterrove zbirke odsvirali su Ana Benić i Pavao Mašić Drugu suitu, nadalje stavak Zaljubljeni slavuj iz Četrnaestog niza (suite) i izbor stavaka iz Devetoga koncerta iz zbirke Novi koncerti ili sjedinjeni ukusi Françoisa Couperina Velikog (1668-1733) te Sonatu za flautu i čembalo u e-molu, op. 9 br. 2 (1743) Jeana-Mariea Leclaira (1697-1743). Čembalo smo slušali u stavcima Allemande iz Nove suite skladbi za klavsen (1727) i Musette en Rondeau. Tambourin iz zbirke Skladbe za klavsen (1724) Jeana-Philippea Rameaua (1683-1764).

    Profinjenu i prozračnu glazbenu građu u dionicama flaute i čembala solisti Ana Benić i Pavao Mašić razotkrivali su tonski uvjerljivo, intonativno precizno, s brojnim stilski primjerno protumačenim rokoko-ukrasima i ritmički izvrsno artikulirano u stavcima plesnoga karaktera. U stavcima brzoga tempa virtuozno su premostili sve zahtjeve, a u polaganima je umilni legato flaute lebdio iznad raznolikih boja registara čembala. Sve fraze – glazbene misli – bile su zaokružene, dobro vođene u okviru zamišljene formalne cjeline, a dinamički raspon uskladili su glazbenici prema zadanim vrijednostima čembala. Oduševljenu publiku nagradili su sjajni glazbenici Ana Benić i Pavao Mašić dodatkom za sjećanje, u očekivanju njihovih novih zajedničkih nastupa.

    Program: 
    J. M. Hotteterre:
    Ecos iz Prve knjige skladbi za poprečnu flautu i druge instrumente s basom
    J. Ph. Rameau: Allemande iz Nove suite skladbi za klavsen (1727) i Musette en Rondeau, Tambourin iz zbirke Skladbe za klavsen (1724)
    F. Couperin: Zaljubljeni slavuj iz Četrnaestog niza (suite) i izbor stavaka iz Devetoga koncerta iz zbirke Novi koncerti ili sjedinjeni ukusi 
    J. M. Leclair: Sonata za flautu i čembalo u e-molu, op. 9 br. 2 (1743)

    © Snježana Miklaušić-Ćeran, KLASIKA.hr, 16. travnja 2018.

Piše:

Snježana
Miklaušić-Ćeran

kritike

najavljujemo...