Prozračna harmonija

Glazbeni umjetnici Zagrebu; Tamara Coha Mandić, Diana Grubišić Ćiković; HGZ, 18. listopada 2018.



  • Vrsne hrvatske glazbene umjetnice- zagrebačka flautistica Tamara Coha Mandić  i  riječka harfistica Diana Grubišić Ćiković , nasupile su 18. listopada u HGZ-u u ciklusu  Glazbeni umjetnici Zagrebu u organizaciji Hrvatskog društva glazbenih umjetnika. Predstavile su se lijepim programom kao skladan duo, u kojem djeluju  već 15 godina . Iz njihova bogatog životopisa izdvojimo uspješne samostalne karijere s nizom koncerata , nosača zvuka i iskustava na solističkom, komornom i orkestralnom području. Tamara Coha Mandić je dugogodišnja solo-flautistica Simfonijskog orkestra HRT-a, a Diana Grubišić Ćiković  je profesorica harfe na Muzičkoj akademiji u Zagrebu.

    Kao duo umjetnice su održale mnogobrojne koncerte samostalno ili uz pratnju orkestara s uglednim dirigentima,  najčešće na glazbenim festivalima u domovini i inozemstvu . Predstavljaju mahom originalna  djela za flautu i harfu , uz poneku transkripciju- ponajviše baroknih partitura- te skladbe hrvatskih skladatelja , od kojih su mnogi pisali upravo za njihov duo. Tako su praizvele djela  Igora Kuljerića, Krešimira Seletkovića, Davora Bobića,, Petra Obradovića, Tomislava Uhlika i Ive Josipovića. Bio je zapažen i njihov nastup na 14. Svjetskom harfističkom kongresu  (WHC) u Sydneyu na kojem su predstavile skladbe hrvatskih autora. Objavile su i jedan zajednički nosač zvuka „Slow motion“ u izdanju Croatia recordsa.

    Za ovaj koncert umjetnice su odabrale program 20. st. u kojem  je do punog izražaja došao idealan spoj plemenitog zvuka obaju instrumenata , izražen u kontrastima od  privlačne melodike do  neupitnog virtuoziteta, što je prezentirano  izrazitom muzikalnošću, savršenim skladom i međusobnim dosluhom. Na početku je izvedena Sonata za flautu i harfu talijanskog majstora filmske glazbe Nina Rote . Slijedio je među harfistima omiljeni Impromptu za harfu solo kijevskog skladatelja  Reinholda Gliera, u kojem je Diana Grubišić Ćiković potvrdila svoje besprijekorno muzičko i virtuozno umijeće. Prvi dio koncerta završio je s Četiri srednjevjekovna plesa op. 45 za flautu i harfu švicarskog skladatelja Josepha Laubera. Četiri plesna stavka Rigaudon, Mascarada, Pavana i Gaillarda  vedar su i odmjereno duhovit  spoj njemačke kasne romantike i francuskog impresionizma.



    Drugi dio programa donio je jednu praizvedbu hrvatskog skladatelja Zorana Novačića. Djelo je naručila Diana Grubišić Ćiković,  koja je 2015. praizvela Novačićev Koncert za harfu i gudački orkestar Liru. Ovaj put bila je to kraća impresija Orhideje za flautu i harfu pregledne strukture, prozračne harmonije i jednostavne melodike, što dočarava nježni i krhki svijet cvijeća. Nažalost skladatelj nije mogao nazočiti toj svojoj uspješnoj praizvedbi, pa će mu pripremljena orhideja kao poklon umjetnica skladatelju  biti uručena naknadno. Publika je srdačnim  i dugim aplauzom ispratila odličnu izvedbu.

    Do kraja koncerta čuli smo još dvije zanimljive cikličke skladbe za flautu i harfu: bila je to Serenada br.10 op. 79  američkog skladatelja Vincenta Persichettija iz 1957. s osam kratkih , karakterno jasnih, ali kontrastnih stavaka, u kojima utjecaji sežu unatrag do renesanse i baroka - a  na kraju Suita antigue iz 1979. engleskog skladatelja kasnog 20. stoljeća Johna Ruttera. To šesterostavačno plesno djelo je izvorno bilo napisano za flautu, čembalo i gudače, posvećeno je Johannu Sebastianu Bachu, kao narudžba za  festival u  Berkshireu, a u ovoj prigodi čuli smo živopisnu inačicu za flautu i harfu . Toplo ispraćene od nažalost malobrojne publike umjetnice Tamara Coha Mandić i Diana Grubišić Ćiković ponovile su Waltz iz te inspirativne Rutterove Antičke suite.

    © Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 22. listopada 2018.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike