Pažljivo kontrolirana dinamika

Ciklus HGDU-a: Glazbeni umjetnici Zagrebu; Diana Haller, mezzosopran/ Filip Fak, klavir; Hrvatski glazbeni zavod, 28. studeni 2018.



  • Koncerti lieda relativno su rijetka pojava u našoj sredini, stoga  je veliko zadovoljstvo bilo čuti manje poznati birani program istaknutih njemačkih skladatelja lieda, poput Schuberta, Mahlera i Wolfa, ali i našega Zajca u vrhunskim interpretacijama riječkih umjetnika - mezzosopranistice Diane Haller i pijanista Filipa Faka. Oboje imaju impozantnu karijeru s mnogo nastupa i osvojenih nagrada, pa se moglo očekivati puno više znatiželjnika u velikoj dvorani HGZ-a. Zato oni koji nisu došli mogu požaliti, jer oni koji su došli bili su više nego oduševljeni pruženim umijećem, ne štedeći dlanove i grla za obilje pljeska i ovacija.

    Diana Haller je velika umjetnica čija je karijera u strelovitom usponu. Rođena je 1986. u Rijeci u glazbenoj obitelji. Studirala je pjevanje u rodnom gradu te u Trstu i Londonu, a u Stuttgartu je upisala poslijediplomski studij opere i lieda na Visokoj školi za glazbu i scenske umjetnosti u razredu prof. Dunje Vejzović, te je  2010. prihvatila  angažman u tamošnjoj Državnoj operi. Usto, mnogo putuje i nastupa diljem Europe, uključujući i Hrvatsku, kako u opernim ulogama, tako i na koncertnom podiju.Održala je nekoliko večeri lieda u Stuttgartu, Meksiku, Rijeci, Beču, Zagrebu i drugdje, te osvojila 1. nagradu  na 8. Međunarodnom natjecanju pjevača Akademije Hugo Wolf u Stuttgartu 2012. Kritičari magazina Opernwelt proglasili su je  Mladom pjevačicom godine 2013, a iste je godine dobila slična priznanja od Zagrebačke filharmonije i Hrvatske glazbene mladeži.

    Diana Haller je prirodno nadarena prekrasnim mezzosopranom  iznimne boje, snage i topline, velikog raspona i pažljivo kontrolirane dinamike. Uz odličnu naobrazbu, muzikalnost, sugestivnost i uzornu dikciju postiže sjajne rezultate, a to je pokazala i na ovom nastupu uz odličnog suradnika za klavirom   pijanista Filipa Faka, rođenog 1983. u Rijeci, gdje je i počelo njegovo glazbeno obrazovanje. Studij klavira završio je na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u razredu Đorđa Stanettija te se usavršavao u majstorskom razredu Eugena Indjića u Parizu, stekavši koncertnu diplomu (Diplome de Concert). Docent je na Muzičkoj akademiji u Zagrebu i stalni pijanist Zagrebačke filharmonije. Ima veliko iskustvo u komornom muziciranju i dobar osjećaj da svoje sviranje u potpunosti uskladi sa solisticom u savršenom dosluhu i primjerenoj dinamici.



    Prvi dio programa počeo je pjesmama Franza Schuberta - Pjesmom Orfeja nakon odlaska u pakao, koja priziva Gluckovu operu Orfej i Euridika. Slijedila je uzbudljiva i interpretativno vrlo zahtjevna pjesma Na jezeru s raskošnom vokalnom dionicom iznad barkarole. Sadržajno je naročito potresna bila ljubavna priča Patuljak, protkana mazohizmom, ogorčenjem i tragičnim završetkom. Skladba Odluka je pak svojom zanesenom i pomalo opsesivnom glazbom dojmljivo ujedinila vokalnu i klavirsku dionicu u vrlo osebujno djelo. U nastavku je slijedio poznati ciklus Pjesme putujućeg djetića Gustava Mahlera, koji je kasnije i orkestriran, a koji prikazuje putovanje mladog čovjeka razočaranog nesretnom ljubavi.

    U drugom dijelu koncerta predstavljeno je prvo Pet pjesama iz ciklusa Mletačke elegije Ivana pl. Zajca, izvedenih na hrvatskom jeziku po predlošku  Rikarda Katalinića Jeretova. Pjesme su inspirirane slikama iz Venecije poput gondola i gondolijera, ali i rodoljubljem (Riva degli Schiavoni, Sala del Maggior Consiglio i Ponoć na piazzi San Marco). Koncert je zaključen sa Šest pjesama iz Španjolske pjesmarice Huga Wolfa. Bili su to njemački prijevodi španjolskih narodnih pjesama iz 16. i 17. stoljeća.

    Oduševljena publika izmamila je i dva dodatka: duhovitu koloraturnu Canzonettu spagnuolu Gioachina Rossinija i Von ewiger Liebe Johannesa Brahmsa.

    Program: Schubert, Mahler, Zajc, Wolf

     © Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 26. studeni 2018.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike