Fino brušen ton

Majstorski ciklus Simfonijskog orkestra HRT-a: Shakespeareovi tragični junaci, KD Vatroslav Lisinski, 14. ožujka 2019.



  • Hamlet i Macbeth bili su glavni likovi glazbene večeri u Lisinskom. Shakespeareove tragedije i dvojica njihovih naslovnih likova prevedene na glazbeni jezik Berse, Čajkovskog i Richarda Straussa bile su tema posljednjeg koncerta Majstorskog ciklusa Simfonijskog orkestra HRT-a u Lisinskom pod vodstvom Aleksandra Markovića. Među njih se umiješao i Koncert za violinu i orkestar u d-molu Jeana Sibeliusa, kao obvezno, standardno koncertantno djelo redovitih programa. Razlog je bilo i gostovanje hvaljenog Denisa Goldfelda, violinista sjajne profesionalne biografije tako nalik na sve ostale umjetničke biografije solista sličnih karijera.

    Ukratko, program vrlo zasićena sadržaja. Ozbiljan pristup dirigenta Aleksandra Markovića potaknuo je maksimalni angažman orkestra. Unutar gustog tkiva zadanih kompozicija dosegla se primjerena razbranost iznošenja sadržaja uz osobit prilog gudačkog korpusa kojega se u našim prilikama itekako zaželi. Uz to iz puhačke sekcije nekolicina je solo-istupa puhača bila zamjetna poput oboista Darija Golčića.

    Puna pozornost već je na početku bila posvećena mladalačkoj Simfonijskoj pjesmi Hamlet Blagoja Berse. Bersin program nigdje nije zapisan već na njega upućuje samo naslov. Dovoljno i za znalce Shakespeareovih tragedija i kao uputa slušatelju da proniknu u autorovo djelo koje je izvedeno prema izvornom skladateljevu zapisu. Isplatio se trud oko bogatog, ali i prozačnog orkestralnog kolorita, logične gradacije izvedbe u kompaktnoj, čak grandioznoj cjelini.



    Drugi Hamlet je bila fantazija-uvertira Čajkovskog, opsežno djelo intenzivna, maštovita i prepoznatljivog izričaja velikog ruskog simfoničara.  Zanosno angažirano izvedena je u drugom dijelu večeri. Skladno, doduše pomalo ocvalo i zamorno ekstatično i dramatično zazvučala simfonijska pjesma Macbeth Richarda Straussa za kraj koncertne večeri. U međuvremenu dvije tonske slike Hamleta, onu Bersinu i Čajkovskog dijelila je izvedba Koncerta za violinu i orkestar u d-molu Jeana Sibeliusa. Ozbiljan i nadasve vješt solist Denis Goldfeld do zadnjeg je detalja razradio svoju dionicu bez imalo pompe, fino brušena tona, sve po propisu i ravnomjerno u savršenosti s tek pokojim očitim veseljem koje mu omogućuju virtuozni dijelovi.

     
    Program:

    Blagoje BersaHamlet, simfonijska pjesma
    Jean Sibelius: Koncert za violinu i orkestar u d-molu, op. 47
    Richard Strauss: Macbeth, simfonijska pjesma, op. 23
    Petar Iljič Čajkovski: Hamlet, uvertira-fantazija, op. 67

    © Maja Stanetti, KLASIKA.hr, 18. ožujka 2019.

Piše:

Maja
Stanetti

kritike

najavljujemo...