Blaga Zima Kvarteta Rucner

Koncert Gudačkog kvarteta Rucner: Ciklus Četiri godišnja doba – Zima, Koncertna dvorana Vatroslava Lisinskog, 11. prosinca 2019.



  • Četvrti koncert Zima iz ciklusa Četiri godišnja doba priredio je Gudački kvartet Rucner u srijedu, 11. prosinca 2019. u maloj dvorani Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog. Više godina posljednji koncert u prosincu u znaku je darivanja, pomaganja djeci bez odgovarajuće roditeljske skrbi, u što su uz Gudački kvartet Rucner uključeni Zaklada Vaša pošta i Croatia osiguranje. Promovirajući udomiteljstvo kao zamjenu smještaja u ustanovama za skrb o djeci, odabrali su donatori ove godine Martinu Vidović, mladu nadarenu učenicu pjevanja Glazbene škole Ivana Matetića-Ronjgova iz Rijeke koja je boravak u Centru Izvor u Selcu zamijenila uključivanjem u udomiteljsku obitelj. Uz osiguranje materijalnih sredstava za samostalni život nakon završetka školovanja (Zaklada Vaša pošta), Gudački kvartet Rucner pomaže nadarenim glazbenicima na počecima njihovih karijera. Posljednji koncerti godišnjega ciklusa u pravilu bilježe veliko zanimanje publike, što se ponovilo i ove godine.



    Nastojeći povezati standardni komorni repertoar i skladbe primjerene glazbenoj naobrazbi budućih glazbenika, odabrao je Gudački kvartet Rucner zanimljiv program za koncert Zima. U prvome dijelu koncerta izvedeno je jedno od remekdjela komorne glazbe - Klavirski kvintet Pastrva (za klavir, violinu, violu, violončelo i kontrabas) u A-duru, D 667 Franza Schuberta (1797-1828), a odabrano je povodom 200. obljetnice nastanka (1819.). Mladi Schubert već je do tada dokazao majstorstvo u svojim solo-pjesmama, počevši od prokomponirane Vilinski kralj (skladane 1815. na stihove Johanna Wolfganga Goethea). Klavirski kvintet Pastrva dobio je ime po solo-pjesmi skladanoj na stihove koje je ispjevao Christian Friedrich Daniel Schubart (1739-1791). Pjesma odiše radošću šetača (pjesnika) koji prati spretno vijuganje pastrve u bistrom potoku, što je skladatelj iskoristio za diskretno tonsko slikanje. Klavirski kvintet ima pet stavaka, i to četiri prema shemi klasičnoga komornoga sloga (1., 2., 3. i 5.), a četvrti po redu je tema s varijacijama na temu iz solo-pjesme Pastrva. U čitavoj skladbi, a osobito u stavku s varijacijama, tematsku građu uglavnom donosi po jedan od gudača iznad prozračne, razigrane, melodijski kolorirane i ritamski različite virtuozne klavirske dionice. Na koncertu Gudačkoga kvarteta Rucner uvjerljivo ju je, sugestivno pijanistički izbrušeno s jasnom artikulacijom i uz skromno korištenje pedala odsvirala pijanistica Nataša Mitrović. Teško se prisjetiti ovako sjajne interpretacije u posljednjih nekoliko koncertnih sezona i ne primijetiti da je njeno muziciranje učinilo uspješnim zajednički nastup s gudačima kojima se prilagodila u uravnoteženoj dinamici.

    Druga gošća Gudačkoga kvarteta Rucner, sopranistica Arijana Gigliani Philipp, nastupila je u drugome dijelu koncerta u tri solo-pjesme. Romansu Nikolaja Rimski-Korsakova (1844-1908) u obradi Marijana Makara i Serenadu Josipa Hatzea (1879-1959) otpjevala je uz pratnju gudačkoga kvarteta, a u pjesmi Když mne stara matka zpivat, zpivat učivala iz ciklusa Ciganske melodije, op. 55 Antonina Dvořaka (1841-1904) pridružila im se Nataša Mitrović. Sigurni zapjev i intonacija, dobra dikcija, izjednačenost u čitavom tonskom opsegu odlike su pjevanja Arijane Gigliani Philipp, kojem su sigurnu podlogu dali Gudački kvartet Rucner i Nataša Mitrović. Priliku pokazati nadarenost i dobru postavu glasa pokazala je učenica Martina Vidović (iz razreda Ingrid Haller, prof. iz Glazbene škole Ivana Matetića-Ronjgova u Rijeci) u popularnoj Wiegenlied (Uspavanka), op. 49 br. 1 Johannesa Brahmsa (1833-1897). Još jedan put Gudački kvartet Rucner završio je svoju sezonu Godišnja doba, darujući publiku u adventsko vrijeme i brinući o mladima, možda budućim glazbenicima, osiguravajući im sigurnije uvjete školovanja.

    Program:
    Franz Schubert: Pastrva, kvintet za klavir, violinu, violu, violončelo i kontrabas op. post. 114 – D667
    Nikolaj R. Korsakov: Romansa (arr. Marijan Makar)
    Antonin Dvoržak: Ciganske melodije op. 55
    Josip Hatze: Serenada
    Johannes Brahms: Wiegenlied op. 49 Nr. 4 (arr. Marijan Makar)

    Gosti:
    Nataša Mitrović, klavir
    Arijana Gigliani Philipp, sopran
    Antal Papp, kontrabas
    Martina Vidović, sopran, Centar Izvor - Selca

    © Snježana Miklaušić-Ćeran, KLASIKA.hr, 15. siječnja 2020.

Piše:

Snježana
Miklaušić-Ćeran

kritike