Maestralno sviranje Monike Leskovar

45. Samoborska glazbena jesen (25. rujna – 4. listopada 2020.); Svećano otvaranje, Zagrebački solisti i Monika Leskovar, violončelo



  • Točno tjedan dana nakon svečanog otvorenja  jubilarnih 50. Varaždinskih baroknih večeri, svečano je otvorena također jubilarna  i samo pet godina mlađa 45. Samoborska glazbena jesen (25. rujna - 4. listopada). Unatoč nevoljama izazvanih globalnom pandemijom, uloženi su veliki napori i entuzijazam da se održi kontinuitet, pa makar i odricanjem stranih gostiju za dobrobit  ne manje vrijednih domaćih snaga. U Samoboru je to ostvareno pod kapom Europske udruge festivala EFFE koja je odala priznanje Samoborskog  glazbenoj jeseni kao istaknutom europskom festivalu. Tako je i samoborski festival s permanentnom misijom okrenutosti prema potpunoj umjetničkoj slobodi izražavanja zadržao svoje posebne adute u obliku Međunarodnog natjecanja mladih glazbenih umjetnika Ferdo Livadić i Međunarodnog natjecanja skladatelja New Note. Ovogodišnja specifičnost Festivala je međutim posveta djelima Ludwiga van Beethovena u povodu 250. godišnjice rođenja tog velikana klasične glazbe.

    Na svečanom otvorenju Samoborske glazbene jeseni  25. rujna u Crkvi sv. Anastazije malobrojne ali vjerne goste, ali vjerojatno brojnije u praćenju izravnih radijskih i televizijskih prijenosa, pozdravili su umjetnički ravnatelj Srećko Bradić, koji je zahvalio svima koji su pomogli održavanje Festivala unatoč nepredviđenim neprilikama, a otvorila ga je Iva Hraste Sočo - izaslanica ministrice kulture Nine Obuljen Koržinek.



    Na prvom koncertu nastupili su Zagrebački solisti s privlačnim programom iz pera Johanna Sebastiana Bacha, Josepha Haydna i L. van Beethovena uz sudjelovanje najbolje hrvatske violončelistice Monike Leskovar kao solistice u Haydnovom Prvom koncertu za violončelo i orkestar u C-duru. Za uvod su odabrane tri tzv. sinfonie – kraći instrumentalni stavci iz Bachovih kantata BWV 35, 12 i 29 s naslovima Duh i duša rastrojeni će biti, Oplakivanje, jadikovanje, briga, strah i Zahvaljujemo ti Bože, zahvaljujemo. Iako je početak bio tehnički upitan, u nastavku je bilo sve bolje, a najviše se dojmila polagana žalobna Druga sinfonia u f-molu.

    Središnja točka večeri bila je i vrhunac večeri, zahvaljujući uglednoj gošći - sjajnoj violončelistici Moniki Leskovar. Maestralno je izvela solističku dionicu u Prvom koncertu za violončelo i orkestar u C-duru Josepha Haydna uz svesrdnu podršku Zagrebačkih solista. Haydn je taj omiljeni koncert napisao za svoje kumče i dugogodišnjeg prijatelja Josepha Franza Weigla, violončelista Orkestra kneza Esterhazya u čijoj je bio službi. Umjetnica nas je ponovno osvojila svojim plemenitim tonom, zahvaljujući i kvalitetnom instrumentu iz radionice napuljskog majstora Vincenza Postiglionea iz 1884., koji je dobila na uporabu od Grada Zagreba i Zagrebačke filharmonije. Osim toga, perfektnost tehnike, izražajnost dinamike, ljepota fraza, zarazni temperament i virtuozitet i nadasve muzikalnost pridonijeli su savršenom dojmu izvedbe koja je izazvala spontane ovacije publike.



    Koncert je zaključen reprezentativnim djelom Ludwiga van Beethovena. Koncertmajstor Zagrebačkih solista, nekadašnji koncertmajstor Münchenske filharmonije, preradio je njegov Treći gudački trio, op.9 u c-molu, koji je autor nadasve cijenio, opisavši ga kao svoje dotad najbolje djelo. S punim pravom. Tri dionice gudača iskusni Krstić obogatio je punijim i snažnijim zvukom čitavog gudačkog korpusa, a vrlo dobra izvedba složnog i kompaktnog ansambla polučila je vrlo dobar dojam i na najljepši način zaključila odličnu koncertnu večer.

    Zagrebački solisti
    Monika Leskovar, violončelo

    Program:
     
    Johann Sebastian Bach:
    Sinfonia u D duru BWV 35
    Sinfonia u f molu BWV 12
    Sinfonia u E duru BWV 29


    Joseph Haydn: Koncert za violončelo i orkestar br. 1 u C duru
    Ludwig van Beethoven: Gudački trio u c molu, op. 9 br. 3 (obr. S. Krstić) 

    © Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 30. rujna 2020.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike