NOVI ZVUCI U SALONU OČIĆ

Iz salona Očić: Koncert fagotista Žarka Perišića i orguljašice Ljerke Očić, 10. prosinca 2020.

  • Unatoč izvanrednim okolnostima uzrokovanima pandemijom koronavirusa, kada se mnogi koncerti otkazuju, neki od njih ipak odolijevaju preprekama te uspijevaju koliko-toliko održati kontinuitet, doduše uz znatno smanjenu posjećenost publike, ali srećom, uz poneku mogućnost praćenja putem izravnih prijenosa ili naknadno dostupnih snimaka. Bio je to slučaj i s trećim koncertom ciklusa kućnih koncerata Iz salona Očić (drugi je otkazan) koji već 26. sezonu provodi  Društvo za promicanje orguljske glazbene umjetnosti Franjo Dugan, na čelu s predsjednicom Ljerkom Očić. Uobičajeni izravni prijenos na 3. programu Hrvatskog radija vodio je urednik Branko Magdić, razgovarajući s umjetnicima - fagotistom Žarkom Perišićem i orguljašicom Ljerkom Očić, o specifičnosti odabranog programa njemačkih, francuskih i talijanskih baroknih skladatelja, u kojem se prvi put u Salonu Očić oglasio barokni fagot, zahvaljujući Muzičkoj akademiji u Zagrebu, koja je nabavila nekoliko baroknih instrumenata za potrebe svojih studenata.

    Žarko Perišić (Split, 1967) je ugledni i iskusni glazbenik i pedagog, koji je 1990. diplomirao fagot na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u razredu prof. Marijana Kobetića. Danas je i sam na istoj Akademiji izvanredni profesor art. na odsjeku za fagot i srodne instrumente, komornu glazbu i metodiku nastave fagota. Usavršavao se u Salzburgu na Mozarteumu, a profesori su mu bili Milan Turković, Danielle Damiano i Richard Gallev. Surađivao je s mnogim domaćim i stranim orkestrima kao solo-fagotist.

    U posljednje vrijeme Perišić proučava karakteristike baroknog fagota koji se uvelike razlikuje od modernog jer je rudimentaran, s tek osam rupica za razliku od  četrnaest na suvremenim instrumentima. Budući da se kod nas taj stari instrument rijetko izvodi, pogotovo u solističkom smislu, bila je to rijetka prilika da se javno predstavi na ovom koncertu kao Perišićev obol fagotu. Prvi put se to sada zbilo u Salonu Očić u suradnji s orguljašicom Ljerkom Očić, koju umjetnik smatra  izvanrednom suradnicom i pedagogom te vrsnom stručnjakinjom za baroknu glazbu.

    U naizmjeničnom sučeljavanju ta dva instrumenta uz orgulje umjetnici su izveli zanimljiv i privlačan program barokne glazbe iz pera njemačkog majstora Philippa Friedricha Böddeckera (sonata sopra La Monica), francuskog autora Louisa de Caixad'Herveloisa (suita La gracieuse), Talijana Luigija Mercia (Sonata br.4 u g-molu, izvorno pisana za barokni fagot i Sonata br. 6 u a-molu) te  Johanna Sebastiana Bacha (Sonata br.1 u G-duru, BWV 1027). Perišićevo sviračko umijeće, ljepota tona, precizna artikulacija i muzikalno oblikovanje fraza, savršeno su se stopili u stilski vjerodostojan, ali jedinstven i poticajan izričaj muziciranja Ljerke Očić. Iako je Perišić i ranije svirao u Salonu Očić, ali u raznim komornim sastavima, ovaj nastup bio je posebno zanimljiv zbog otkrića baroknog fagota kao solističkog instrumenta, uz pratnju orgulja, u vrhunskim izvedbama umjetnika koji permanentno traže nove izazove i vesele se novim otkrićima.

    © Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 17. prosinca 2020. 

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike