Predstavljanje mladih muških pjevača uz orgulje

Iz salona Očić: Koncert Društva za promicanje orguljske glazbene umjetnosti Franjo Dugan, 8. travnja 2021.

  • Ljerka OčićUnatoč problemima uzrokovanima korona-pandemijom, 8. travnja održan je još jedan koncert ciklusa kućnih koncerata Iz salona Očić Društva za promicanje orguljske glazbene umjetnosti Franjo Dugan. Koncertu je uživo nazočilo svega osam najhrabrijih posjetitelja, ali vjerojatno ih je više pratilo izravni prijenos na 3. programu Hrvatskog radija koji je vodio urednik Branko Magdić. Program tog osebujnog koncerta je osmislila prof. Ljerka Očić, odabravši nekolicinu studenata iz svojeg razreda komorne glazbe s orguljama na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Tijekom njezine  30-godišnje profesorske karijere izmijenili su se različiti komorni sastavi okupljeni uz orgulje, svaki put s novim izazovima i drugačijim mogućnostima. Ovaj put šansa za promociju pružena je mladim muškim glasovima i orguljama.

    Planirani program je doduše izmijenjen, jer kontratenor Marko Antolković nije mogao nastupiti zbog bolesti. Stoga su se predstavili samo tenor Luka Šindija iz Bibinja kraj Zadra – student prof. Miljenke Grđan i slovenski bas-bariton Miha Bolé – student prof. Giorgia Suriana, a za orguljama je bila Katarina Mandić iz Petrinje – apsolventica u razredu prof. Očić, trenutno  studentica na Mozarteumu u Salzburgu u dvosemestarskom programu razmjene Erasmus. Na programu su bile skladbe od baroka do 20. stoljeća, a početak i kraj pripao je orguljama.

    Luka Šindija, tenorMiha Bole, bas-bariton

    Katarina Mandić je korektno, ali dosta suzdržano odsvirala meditativnu Šestu tokatu njemačkog baroknog skladatelja i orguljaša francuskog podrijetla Georga Muffata, učenika Jeana Baptista Lullyja. Tijekom večeri izmjenjivale su se skladbe za orgulje s pjevačkim nastupima. Da bi predstavio mogućnosti mladih pjevača, voditelj Branko Magdić ih je izazvao da mimo programa zapjevaju nešto bez pratnje. Luka je odabrao popularnu klapsku popijevku  Zaspalo je siroče, a Miha ariju Don Basilia La calunnia (Kleveta) iz opere Seviljski brijač Gioacchina Rossinija. Oba pjevača obdarena su lijepim glasovima, solidnom tehnikom, čistom intonacijom i muzikalnošću, te imaju ambiciju još više napredovati i ostvariti svoje snove. Luka je otpjevao još ariju Nemorina Una furtiva lagrima iz opere Ljubavni napitak Gaetana Donizzetija i motet Panis Angelicus Césara Francka – francuskog skladatelja, orguljaša i pedagoga iz 19. stoljeća.

    Katarina Mandić, orguljeMiha se pak iskazao s dva ulomka – Pie Jesu i Libera me, Domine iz prekrasnog Rekvijema kasnog romantičara Gabriela Fauréa i jednom arijom iz oratorija Paulus Felixa Mendelssohna. Zanimljivo je da je taj daroviti pjevač relativno kasno počeo učiti pjevanje, jer je prvo studirao informatiku, a sada su mu 33 godine i ima veliki uzor u svom profesoru, također bas-baritonu Surianu!

    Orguljašica Katarina Mandić je osim spomenute Tokate s početka programa pouzdano pratila pjevače i solidno izvela još jedan Preludij iz Male  orguljske knjižice Johanna Sebastiana Bacha, zatim Preludij u g-molu austrijskog teoretičara, skladatelja i orguljaša 18. Stoljeća – Beethovenovog učitelja Johanna Georga Albrechtsbergera i Treću ariju s varijacijama njemačkog skladatelja i velikog orguljaša 17. stoljeća, Bachovog prethodnika Johanna Pachelbela, kojim je lijepo zaokružena ta posebna premijerna večer u Salonu Očić.

    © Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 14. travnja 2021.

    Solisti:
    Luka Šindija, tenor
    Miha Bole, bas-bariton
    Katarina Mandić, orgulje

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike