Sjajni Nodilo u lijepom koncertu bogatog programa

Koncert Hrvatskog baroknog ansambla, Barock N Roll, Hrvatski glazbeni zavod, 25. travnja 2021.



  • Pod naslovom Barock'N'Roll Hrvatski barokni ansambl održao je 25. travnja u velikoj dvorani HGZ-a svoj četvrti koncert u tekućoj 21. sezoni, a kao solisti pridružili su se sopranistica Anabela Barić i Stjepan Nodilo, virtuoz na blok flauti i oboi. Prema tradiciji i ovaj koncert je izravno prenošen na 3. programu Hrvatskog radija, ali uz ograničen broj publike. Autor, urednik i voditelj Trpimir Matasović predstavio je ovom prigodom antologijska ali manje poznata djela velikih njemačkih baroknih majstora Georga Friedericha Händela i Georga Philippa Telemanna u izvedbi  HRBE u sastavu Laura Vadjon (ravnateljica i koncertna majstorica), Tanja Tortić i Saša Borčić Reba, violine, Hiwote Tadesse, Asja Frank Perčić i Kristina Knežević, viole, Dora Kuzmin Maković, violončelo, Stjepan Nodilo, oboa i blok flauta, Bruno Grošić, rog, Izidor Erazem Grafenauer, teorba i Pavao Mašić, čembalo.

    HRBA je vodeći hrvatski sastav  specijaliziran za povijesno obaviješteno izvođenje glazbe 17. i 18. stoljeća u skladu s najnovijim tendencijama u tumačenju rane glazbe, kojem se povremeno kao gosti pridruže vodeći svjetski glazbenici takvoga opredjeljenja. Ponuđen program ovog koncerta bio je u skladu s duhovitim naslovom (Barock 'N' Roll) – pretežito vedar, šarmantan i zabavan, kao lijepi „poklon pretplatnicima“, kako je najavljeno u programu.

    Na početku je Ansambl izveo Sonatu op.5 br.4 u G-duru, HWV 399 Georga Friederica Händela sa stavcima Allegro, A Tempo ordinario, Passacailla, Gigue i Menuet, a potom je slijedio blok od četiri skladbe Georga Philippa Telemanna u kojima su se uz ansambl predstavili i vrsni solisti. U Koncertu za violu, gudače i continuo u G-duru sa stavcima Largo, Allegro, Andante i Presto, pisanom u stilu talijanske barokne sonate da chiesa, odlična solistica bila je Hiwote Tadesse (1993), hrvatska violistica etiopskog podrijetla, koja je srednju glazbenu školu završila u Zagrebu a violu je studirala u Belgiji i Nizozemskoj. Dobitnica je brojnih nagrada na nacionalnim i međunarodnim natjecanjima, te je članica Zagrebačke filharmonije. Suvereno vlada tehnikom, ljepotom tona i muzikalnošću.

    U  osebujnom Concertu za blok flautu, rog i continuo u F-duru izvrsni dojam ostavio je precizan Stjepan Nodilo na blok flauti, dok se na rogu u rukama Bruna Grošića nažalost omaklo nekoliko neuspjelih tonova. Od tri izvedena stavka najbolji i najefektniji bio je posljednji – Tempo di menueto. Predstavljeno je još jedno osebujno Telemannovo djelo – Gulliver suita za dvije violine u D-duru s pet kontrastnih stavaka neobičnih epiteta uz uobičajene nazive suitnih stavaka – od Intrade preko plesne Chaconne i Gigue do snenog Reverie i duhovitog  posljednjeg stavka Loure. Solidne solistice Tanja Tortić i Saša Borčić Reba iskazale su se ljepotom tona, preciznošću, elegancijom i virtuoznošću. Nakon dvije solistice na violinama čuli smo i dvije violistice u prvom planu  i to u Koncertu za dvije viole, gudače i continuo, također iz opusa Telemanna. Ponovno je oduševila Hiwote Tadesse, ovaj put u društvu kolegice iz Zagrebačke filharmonije Asje Frank Perčić, složno i uigrano brodeći kroz četiri lijepa stavka (Lent, Gai, Largo i Vif).

    Pred kraj koncerta naše barokno društvo je ponovno posegnulo za Händelom, autorom velikog broja vokalnoinstrumentalnih djela. Ovaj put izbor je pao na kantatu Mi palpita il cor za sopran, obou i continuo HWV 132 b. Tri recitativa i tri arije iz tog ranog djela nastalog za vrijeme autorova boravka u Rimu otpjevala je Anabela Barić (Split, 1982), diplomirana sopranistica iz klase prof. Giorgia Suriana na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Ambiciozno se upustila u specifičnu interpretaciju barokne glazbe, ali za sada s nedovoljno iskustva. Posljednja točka večeri bila je Händelov Koncert za obou, gudače i basso continuo u B-duru (Vivace, Allegro, Andante, Allegro) u kojem je ponovno briljirao sjajni solist Stjepan Nodilo (Dubrovnik, 1986), prvi oboist HRBE, tehnički i stilski  jednako uspješno na oboi kao i nešto ranije na blok flauti. Taj lijepi koncert održan u dobrom raspoloženju imao je i dodatak, također iz Händelovog opusa. Naime, sopranistica Anabela Barić otpjevala je jednu virtuoznu ariju iz opere Alcina uz pratnju raspoloženih članova Hrvatskog baroknog ansambla, na kraju još jednog uspješnog i zanimljivog koncerta.

    © Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 10. svibnja 2021.

    Hrvatski barokni ansambl
    Violine: Laura Vadjon, Tanja Tortić, Saša Borčić Reba
    Viole: Hiwote Tadesse, Asja Frank Perčić i Kristina Knežević
    Violončelo: Dora Kuzmin Maković
    Oboa i blok flauta: Stjepan Nodilo
    Rog: Bruno Grošić
    Čembalo: Pavao Mašić

    Program:

    George Friederic Handel

    Sonata op. 5, br. 4 u G-duru, HWV 399
    Passacaille Gigue Menuet

    Georg Philipp Telemann

    Koncert za violu, gudače i continuo u G-duru, TWV 51:G9
    Koncert za blok flautu, rog i continuo u F-duru, TWV 42:F14
    Gulliver Suita za 2 violine u D-duru, TWV 40:108
    Koncert za 2 viole, gudače i continuo u G-duru, TWV 52:G3

    George Friederic Handel

    Kantata Mi palpita il cor, za sopran, obou i continuo, HWV 132b
    Koncert za obou,gudače i continuo u B-duru, HWV 302a 
    Alcina Aria Tornami a vagheggiar

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike