Glazbenom suradnjom do nove škole

Gudački kvartet Rucner i mladi sisački glazbenici za novu Glazbenu školu Frana Lhotke u Sisku: Ciklus koncerata Četiri godišnja doba - Proljeće, Koncertna dvorana Vatroslava Lisinskog, 13. travnja 2021.

  • Gudački kvartet Rucner

    Ciklus koncerata Četiri godišnja doba otvorio je Gudački kvartet Rucner s Proljećem počevši svoju devetnaestu sezonu u utorak, 13. travnja 2021. Malobrojnu, vjernu publiku privukao je u Malu dvoranu Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog program i gosti – učenici Glazbene škole Frana Lhotke iz Siska. U potresu od 29. prosinca prošle godine ostali su bez svoje školske zgrade, a brojnim nastupima nastojali su pokazati što im škola znači u sadašnjem trenutku i mogućem odabiru životnoga poziva. Gudački kvartet Rucner pružio im je priliku da glazbom progovore i osvijeste kod mnogih ljubitelja glazbe i svih onih kojima je stalo potrebu nastavka djelovanja jedine srednje glazbene škole u tom dijelu Sisačko-moslavačke županije. I ovaj put potvrdili su iskusni glazbenici trajnu brigu o mladim budućim glazbenicima ugošćujući ih na koncertima.

    Sara Kolar, violončeloProgram koncerta bio je podijeljen u dva dijela, a razdvojio ih je kratki film u kojem su zabilježeni neki trenutci nastave u novim okolnostima u sisačkoj glazbenoj školi. Prvom skladbom Uskrsne varijacije prisjetili su se članovi Gudačkoga kvarteta Rucner dugogodišnjeg prijatelja i suradnika skladatelja Josipa Magdića (rođenog 19. ožujka 1937., preminulog 26. studenoga 2020.). Skladba nastala 1994. godine u (ratnom) Sarajevu pisana je za orgulje, a 2007. Magdić ju je preradio za gudački kvartet (kao op. 163b) i posvetio Gudačkome kvartetu Rucner. Tema je poznata hrvatska pučka popijevka Uskrsnu Isus doista iz zbornika Cithara octochorda, čije prvo izdanje je objavljeno 1701. godine u Beču.

    Iz klasičnog repertoara za gudački kvartet odabrali su glazbenici 32. Gudački kvartet u C-duru, op. 33 br. 3 Ptičji, treći po redu iz opusa Ruski kvarteti. Nastali 1781. godine, po prilici na sredini Haydnova opusa za gudačke kvartete, odaju značajke njegova majstorstva u profiliranju tematske građe i pratnje podjednako u svim dionicama. Kratki motiv ptičjega pjeva sadržajno povezuje ovu skladbu s proljećem. U odnosu na smireni, polagani tempo teme i dviju Uskrsnih varijacija Josipa Magdića, poznati Haydnov Ptičji-kvartet prikazao je Gudački kvartet Rucner kao intonativno sigurno i uigrano sviračko tijelo čije se tečno sviranje rasprostiralo u širokom dinamičkom rasponu bez neusiljenih najglasnijih vrijednosti.

    Priliku da sviračke vještine pokažu publici dobilo je dvoje učenika osnovne glazbene škole: Sara Kolar, učenica 4. razreda violončela u klasi prof. Dore Merle i Josip Ivšić, učenik 3. razreda saksofona u klasi prof. Natalije Jarec. Uz pratnju Gudačkoga kvarteta Rucner, Sara Kolar izvela je Elegiju Rudolfa Matza (1901-1988), a Josip Ivšić Easy Blues Armanda Ghidonija (1959). U prvome stavku Zart und mit Ausdruck (Nježno i izražajno) iz ciklusa Fantasiestücke, op. 73 Roberta Schumanna (1810-1856) nastupila je kao solistica na klarinetu Ana Maria Topalović, učenica 4. razreda srednje glazbene škole iz klase prof. Danijela Majcena.

    Ana Maria Topalović, klarinetJosip Ivšić, saksofon

    Mladi glazbenici imali su pravu potporu domaćina – članova Gudačkoga kvarteta Rucner. Muzicirajući zajedno s njima, skladno i nadahnuto približili su publici ozračje nastave u svojoj glazbenoj školi iz koje su do danas potekli, a po svoj će prilici i u budućnosti pristizati mladi glazbenici spremni prihvatiti sve izazove glazbeničkoga zvanja. Stoga učenicima Glazbene škole Frana Lhotke treba što prije omogućiti da glazbeno obrazovanje nastave u novoj školi, za čiju se izgradnju zalažu onim što doista vole – glazbom, vjerujući u uspjeh svojih nastojanja.

    © Snježana Miklaušić-Ćeran, KLASIKA.hr, 12. svibnja 2021.

Piše:

Snježana
Miklaušić-Ćeran

kritike