Ugodan nekonvencionalni susret

Opera b.b i ZKL, Zagreb i Madlenianum, Beograd: Gian Carlo Menotti, Telefon / Medium, red. Nenad Glavan, dir. Vladimir Kranjčević

  • Gian Carlo Menotti, Medium, red. Nenad Glavan, dir. Vladimir Kranjčević (produkcija Opera b.b, ZKL, Zagreb i Madlenianum, Beograd)Novo vrijeme traži ne samo nove oblike nego i nova mjesta prezentacije glazbenoscenskih djela. Tako je poletno sastavljen ansambl Opera b.b. Zagreb koji djeluje od 2006, sa osnivačem Ronaldom Brausom u nedjelju doslovce prešao Savu. Glazbena vrsta koja je dosad možda više od bilo koje umjetnosti bila vezana uz tradiciju, ušla je u zagrebačku spavaonicu s namjerom da je obogati novim sadržajem. Ušla je u vrlo ugodnu ZKL Scenu Travno, koja pod impozantnim zdanjem mamutice traži svoje mjesto pod suncem. A sudeći po toplom prijemu publike, našla ga je.

    Gian Carlo Menotti, Telefon, red. Nenad Glavan, dir. Vladimir Kranjčević (produkcija Opera b.b, ZKL, Zagreb i Madlenianum, Beograd)Opera b.b. Zagreb ostvarila je dosad četiri naslova, a ovaj put u suradnji Zagrebačkog kazališta lutaka s novom scenom Travno, Međunarodnim kulturnim centrom Opera b.b. te teatrom Madlenianum iz Beograda predstavila je peti i ponovila jedan raniji. Izbor dvaju djela Gian Carla Menottija skladanih uz pratnju manjeg, komornog orkestra pokazala se dobrom i iz razloga što se time prekrio jedini nedostatak tog simpatičnog kazališta – nije predviđena rupa za orkestar. Dirigent Vladimir Kranjčević okupio je vrsne orkestralne glazbenike iz Zagreba i postavio ih uz desni kraj pozornice.

    Gian Carlo Menotti, Telefon, red. Nenad Glavan, dir. Vladimir Kranjčević (produkcija Opera b.b, ZKL, Zagreb i Madlenianum, Beograd)Veza s pjevačima nije bila idealna ali oni su je, dobro uvježbani, premostili pa se taj nedostatak gotovo i nije osjetio. Tako skučeni prostor za odvijanje dramske radnje nije bitno smanjio njezino djelovanje. Riječ je, naime, o djelima isključivo ovisnima o snazi pjevačeva talenta, koji se može iskazati i na manjem prostoru. Svakako da je mali prostor za igru bio prikladniji za Telefon nego za Medium, kojemu je ipak nedostajalo daha. Izrazito komorna radnja Telefona, ovisna poglavito o protagonistici – pjevački suverenoj i scenski razigranoj Lidiji Horvat-Dunjko u ulozi Lucy i njezinom partneru Ronaldu Brausu kao Benu, dobro se uklopila u prostor u kojemu je jedino bitno postojanje telefona.

    Gian Carlo Menotti, Medium, red. Nenad Glavan, dir. Vladimir Kranjčević (produkcija Opera b.b, ZKL, Zagreb i Madlenianum, Beograd)Medium je ipak nešto drugo i veći bi mu prostor bolje pristajao. Iako ga je redatelj i scenograf Nenad Glavan maksimalno racionalno i funkcionalno iskoristio, bio je premalen za snažnu umjetničku osobnost Zlatomire Nikolove u ulozi Madam Flore. Medium se u Zagrebu izveo prije pola stoljeća i ponovni susret s njim pokazao je koliko je to dobro djelo i kolike zahtjeve postavlja pred protagonisticu, istodobno joj dajući mogućnost da se potpuno iskaže. Zlatomira Nikolova obilato ih je iskoristila. Vladajući golemim netaknutim glasovnim potencijalom, u stilu umjetnice koja se okušala na uglednim scenama, znala je pronaći pravi vokalni i scenski izraz za sva duševna stanja tog neobičnog i slojevitog lika. Bila je uistinu potresna!

    Gian Carlo Menotti, Medium, red. Nenad Glavan, dir. Vladimir Kranjčević (produkcija Opera b.b, ZKL, Zagreb i Madlenianum, Beograd)Lidija Horvat-Dunjko suptilno je ocrtala lik Monike i uspjela postići onaj anđeoski karakter u glasu koji ta uloga u nekim prizorima zahtijeva. Zoran Pribičević bio je ljubak i atraktivan nijemi Tobi, iako je i za njegovu igru prostor bio malen. Manje su uloge decentno ostvarili Ronald Braus, Blanka Tkalčić-Breglec i Diana Hilje. Pjevače je uglavnom uspjelo odjenuo kostimograf Ivica Klarić. Maestro Kranjčević čvrsto je držao u rukama konce izvedbe i sigurno je vodio, pa je cijela večer protekla u ugodnom nekonvencionalnom susretu te bi se doista moglo reći da je zadovoljna publika bila sudionicom događanja.

    Predstava će beogradsku premijeru imati na Velikoj sceni Madlenianuma 26. veljače.

    © Marija Barbieri, KULISA.eu, 17. veljače 2009.

Piše:

Marija
Barbieri

kritike