Mozart u Italiji

Ciklus koncerata Iz salona Očić: Gudački kvartet Cadenza i Katja Markotić

  • Peti koncert ciklusa Iz salona Očić predstavio je 5. ožujka Gudački kvartet Cadenza koji, ponešto u sjeni ostalih sličnih sastava u Hrvatskoj, djeluje od 1995. Unatoč slabijoj medijskoj pozornosti, nalazi svoje mjesto na komornoj glazbenoj sceni i uživa u radosti zajedničkog muziciranja. Nastupivši u ciklusu Kućnih koncerata Salona Očić članovi Cadenzze Krešimir Marmilić i Gorjana Jurilj, violine, Mirko Boch, viola, i Vinko Grubešić, violončelo, ugostili su stalnu suradnicu – mezzosopranisticu Katju Markotić. U njenom su društvu predstavili lijep program instrumentalnih i vokalno-instrumentalnih djela pisanih za gudački kvartet od rane glazbe do 20. stoljeća, uključujući i hrvatske autore, što je osnovna misija osebujnih koncerata Društva Franjo Dugan.

    Kvartet Cadenza izveo je dva ljupka Talijanska menueta za gudački trio Stjepana Spadine i 3. gudački kvartet u G-duru, KV 156 iz skupine od Sedam milanskih kvarteta Wolfganga Amadeusa Mozarta. U Arabeski iz Malog gudačkog kvarteta Jure Tkalčića lijepo je odjeknula istaknuta dionica prve violine u provedbi voditelja Cadenzze Krešimira Marmilića. U romantičnom nizu skladbi čuli smo i obradu 4. Mađarskog plesa u D-duru Johannesa Brahmsa i stavak Alla mazurka iz Slavenskog kvarteta op. 26 Aleksandra Glazunova.

    Katja Markotić, foto: www.ezadar.hrSpomenuta djela izvedena su naizmjence s vokalnima u društvu Katje Markotić, koja je u povodu 250. obljetnice smrti Georga Friedricha Händela odabrala dojmljivu ariju Lascia ch' io pianga iz opere Rinaldo, zatim solo-popijevku Warum? Dore Pejačević i ciklus Pjesme moje majke Josipa Štolcera Slavenskog. Umjetnica koja se posvetila koncertnom pjevanju s posebnom pozornošću prema djelima hrvatskih autora, odabrane je skladbe izvela muzikalno i s osjećajem za uvjerljivu interpretaciju, iako je glasovno bila ponešto indisponirana uz velik tremolo.

    Kvartet Cadenza dobro je surađivao s gošćom, a u samostalnim nastupima pokazao je kvalitetne individualne osobine članova, kojima je međutim povremeno nedostajalo čvršćeg jedinstva, prvenstveno u zajedničkim počecima i završecima fraza. U cjelini gledano, bila je to lijepa večer birane komorne glazbe prikladne za salonsko muziciranje.

    © Višnja Požgaj, KULISA.eu, 8. ožujka 2009.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike