Potresno i opominjujuće

25. MBZ: Miro Dobrowolny, Srebrenica (Zilverstad, oratorijski scenarij), dir. Miro Dobrowolny, ZKM, 19. travnja 2009.

  • Miro Dobrowolny, Srebrenica (Zilverstad, oratorijski scenarij), dir. Miro Dobrowolny
    Oratorijski scenarij za pjevača, glumca, plesača, zborske glasove u prostoru i komorni sastav, s filmskim projekcijama i kamerom uživo Bernda Riebea, Zilverstad kojemu je autor Miro Dobrowolny u Zagrebu rođen i u Njemačkoj školovan glazbenik, nešto je najpotresnije što se može doživjeti. Priča o tragediji Srebrenice, o potpunom nesnalaženju i debaklu mirovnih snaga, o nekažnjavanju nedostupnih krivaca (kao da nam se rugaju s ekrana) – dobro je poznata i uvijek ponovo izaziva zgražanje nad nemoći (ili nehtijenju?) svijeta da se s njom temeljito suoči. No kad je ispričana tako jednostavnim jezikom na najvišoj profesionalnoj razini, bez i trunke patetike, još je strašnija, upravo vapijuće strašna. A izveo ju je neveliki sastav na čelu s Helmutom Wenderothom u ulozi Ahma, preživjelog iz Srebrenice, koji se predstavio kao vrhunski interpret vlastitih tekstova i onih Dobrowolnog, Georga Trakla i Zdravka Luburića. Usput, upravo je nevjerovatno kako se bolje razumije njegov engleski jezik nego hrvatski mnogih hrvatskih glumaca!

    Miro Dobrowolny, Srebrenica (Zilverstad, oratorijski scenarij), dir. Miro DobrowolnyDjelo je multimedijalni projekt u kojemu su uz glazbu, zvukove, glasove u prostoru i pjevanje, ples, gluma, projekcije filma i slika. Najdojmljivija je riječ, suvereno izgovorena ili isto tako sjajno otpjevana – Wolfram Wittekind, najavljen kao tenor ali po boji glasa bliži baritonu, te nadrealističke obrade dokumentarnih slika. Vrlo dobar Komorni zbor Ivan Filipović nenametljiv je ali dojmljiv komentator zbivanja, kao i mali instrumentalni ansambl šestorice glazbenika. Jednostavan glazbeni jezik temeljen na kolu gradi i razgrađuje temu.Vješt plesač Frieder Mann upotpunjuje dojam visokog dostignuća ansambla Art NRW, čiji je umjetnički voditelj skladatelj i dirigent Miro Dobrowolny.

    Potresno, opominjujuće i vrhunsko!

    © Marija Barbieri, KULISA.eu, 22. travnja 2009.

Piše:

Marija
Barbieri

kritike