Manjak intenziteta i publike

Zagrebački kvartet, Hrvatski glazbeni zavod, 4. svibnja 2009.

  • Zagrebacki kvartet, foto: www.story.hr
    U jubilarnoj sezoni koja je u znaku devedesetogodišnjice djelovanja Zagrebački kvartet je u dvorani Hrvatskog glazbenog zavoda u održao šesti koncert u pretplati. Premda je to trebao biti jedan u nizu izuzetnih koncerata, kako je to bilo najavljeno na početku sezone, već je sam pogled na gotovo praznu dvoranu s tek četrdesetak posjetitelja ostavio mučan dojam. U takvom okruženju nije se moglo očekivati puno, jer ni sami glazbenici nisu bili dovoljno potaknuti da pruže više od rutinske, nedovoljno nadahnute svirke.

    Program je bio doduše lijepo sastavljen s antologijskim Klasičnim vrtom Marka Ruždjaka na početku večeri, kraćeg djela u kojem se skladno pretapaju fraze, motivi, tehnike i boje. Zagrebački kvartet praizveo ga je 1977. na Jugoslavenskoj muzičkoj tribini u Opatiji, a i ova najnovija izvedba bila je na tragu slavne tradicije dostojnog promoviranja hrvatske glazbe od strane Zagrebačkog kvarteta. Slijedio je mladenački Treći gudački kvartet u D-duru, op.1 Josepha Haydna i Prvi gudački kvartet u c-molu, op. 51 Johannesa Brahmsa, napisan u zrelom skladateljevom stvaralačkom razdoblju.

    Haydnov 3. gudački kvartet u D-duru kraće je peterostavačno djelo u stilu divertimenta, nastalo u vrijeme kada je skladatelj (uz ostalo) podučavao djecu grofa baruna Carla Josepha von Fürnberga u Beču. Tom jednostavnom i prostodušnom kvartetu nedostajalo je više intenziteta u uvodnom Adagiu, šarma u dva menueta te jasnije artikulacije prve violine u brzim stavcima. Umjetnički voditelj Goran Končar bio je nažalost neprecizan i u visokim tonovima prvog stavka Brahmsovog Prvog gudačkog kvarteta u c-molu.

    Dojam je međutim ispravljen u Romanci, drugom stavku vrlo lijepo izloženom temom prve violine kojoj su se pridružili i ostali odlični glazbenici lijepog intenzivnog tona –drugi violinist Davor Philips, violist Hrvoje Philips i violončelist Martin Jordan. Malo življe i uvjerljivije počeo je treći stavak Allegretto molto moderato e comodo, ali taj intenzitet nije zadržan do kraja, tako da je i efektan nadahnuti završni Allegro ostao nažalost nedorečen i nedovoljno izrađen.

    © Višnja Požgaj, KULISA.eu, 10. svibnja 2009.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike