Mlaka predstava

Zagrebačke ljetne večeri: Società Filarmonia, Udine, Gaetano Donizetti, Don Pasquale. dir. Alfredo Barchi, red. Francesco Bellotto

  • Società Filarmonia, Udine, Gaetano Donizetti, Don Pasquale. dir. Alfredo Barchi, red. Francesco BellottoU sklopu ovogodišnjih Zagrebačkih ljetnih večeri pod pokroviteljstvom Ministarstva vanjskih poslova Republike Italije, Talijanskog instituta za vanjsku trgovinu i Grada Zagreba u organizaciji Koncertne direkcije Zagreb, društvo Società Filarmonia iz Udina izvelo je komičnu operu Don Pasquale Gaetana Donizettija. Priredba je dio manifestacije Spettacoli in piazza koja u vrijeme ljeta obuhvaća produkcije na trgovima. Za tu je prigodu u Zagrebu odabran Trg sv. Marka, koji ima i dobrih i loših strana, ali vjerojatno boljega nema. Prednost mu je što je relativno miran, a smetaju farovi automobila.

    Società Filarmonia, Udine, Gaetano Donizetti, Don Pasquale. dir. Alfredo Barchi, red. Francesco BellottoPredstava je izvedena s razglasom, doduše dobrim, ali upitnim u produkcijama ozbiljne glazbe. U njima razglas ozbiljno ugrožava dinamiku i usklađenost predstave pa su svi neprestano jednako glasni (ponekad i preglasni) a gube se sve finese. Najbolji su primjer posve neujednačen poznati kvartet i zbor slugu, kojemu je nedostajalo više raznolikosti u dinamici. Razglas je doduše pomagao slabašnom vokalnom potencijalu Francesca Paola Pannija u ulozi Ernesta, a odmagao Danieli Degennaro, čiji glas po snazi nadmašuje zahtjeve Norine. Neujednačenost njihovih glasova došla je najviše do izražaja u duetu nakon serenade Ernesta. Čini se da je bariton Massimiliano Fichera kao Doktora Malatesta bio glasovno indisponiran. Bas Eugenio Leggiadri Gallani u naslovnoj ulozi najprimjereniji je zahtjevima partiture, barem su mu oni potpuno jasni.

    Società Filarmonia, Udine, Gaetano Donizetti, Don Pasquale. dir. Alfredo Barchi, red. Francesco BellottoNo, postavlja se pitanje: zašto posegnuti za djelom, koje je jedno od najtežih za izvedbu? Poznato je da je Donizetti skladao Don Pasqualea imajući u vidu četvero među najvećim pjevačima 19. stoljeća. Za njega su uistinu potrebni izvrsni pjevači, zrele umjetničke osobnosti, koji mogu potpuno odgovoriti svim, ili barem većini Donizettijevih zahtjeva. Simpatična manifestacija koja bi trebala popuniti ljetnu glazbenu sušu mogla je posegnuti za obiljem opera neusporedivo lakših zahtjeva, pa i onih istog autora, koje bi mogle uposliti mlade pjevače da se u njima okušaju. Don Pasquale to nikako nije. I to je zapravo bio glavni nesporazum, jer su i dirigent i umjetnički ravnatelj Alfredo Barchi, i redatelj Francesco Bellotto i orkestar Società Filarmonia i zbor Friuli Venezia Giulia kao i ansambl FVG New Space Ballet Company u koštacu s manje zahtjevnim djelom mogli polučiti bolje rezultate.

    Kiša se umilostivila i nekoliko je sati prestala padati. Zamijenila ju je velika svježina, da ne kažemo hladnoća, a mlaka predstava nije uspjela zagrijati ne posve popunjeno gledalište, osim skupine glasnih odobravatelja.

    © Marija Barbieri, KULISA.eu, 8. srpnja 2009.

Piše:

Marija
Barbieri

kritike