Opera

  • Metropolitan u Lisinskom

    Ususret izravnim satelitskim prijenosima iz Metropolitana u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog

    Piše: Marija Barbieri
    U subotu, 10. siječnja 2009. u 19 sati s prijenosom Lastavice (La rondine) Giacoma Puccinija kreću izravni satelitski prijenosi opera iz Metropolitana u high-definition tehnologiji u Velikoj dvorani Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog. Tim povodom pobliže najavljujemo sve opere u ovosezonskom programu i njihove glavne izvođače ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nepoznati Puccini

    Prva hrvatska izvedba opere Lastavica Giacoma Puccinija

    Piše: Višnja Požgaj
    Glavne uloge u prvoj hrvatskoj (koncertnoj) izvedbi opere Lastavica povjerene su gostima, albanskoj sopranistici Ermoneli Jaho koja je svoju zahtjevnu ulogu solidno izvela te meksičkom tenoru Arturu Chacon-Cruzu koji je također bio na visini zadatka. Barezina interpretacija bila je suptilna i pažljiva te dostojna posveta velikom talijanskom opernom skladatelju ...pročitajte cijeli tekst...
  • Svečani kazališni čin

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca Rijeka: Giacomo Puccini, Madame Butterfly, red. Dora Ruždjak Podolski, dir. Ivan Repušić

    Piše: Marija Barbieri
    Bila je to Madame Butterfly oslobođena nepotrebnih nadgradnji i u interpretaciji proizašla isključivo iz Puccinijeve partiture. Na taj je način djelo zasjalo u svojoj potpunosti i tragičnoj ljepoti. A lišeno suvišnog djelovalo je izvornom snagom. Osjetili su to i izvođači pa su mu se potpuno predali. Osjetila je to i publika, a njezin je pljesak trajao dugo ...pročitajte cijeli tekst...
  • Postmoderni Spli'ski akvarel

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Ivo Tijardović, Spli'ski akvarel, red. Krešimir Dolenčić, dir. Ivo Lipanović

    Piše: Tonći Šitin
    Ako je cilj ovogodišnjeg Akvarela razonoda publike u stilu sto koluri da je more, nebo i Split, po reakcijama publike čini se da je većina našla ponešto za sebe. Postmoderna vizura Krešimira Dolenčića ostala je ipak u okvirima lake bidermajerske varijante koja se kretala kroz meandre viđenoga, uz ritam koji otvara vrata novome što na ironičan način promatra kraj jedne iluzije ...pročitajte cijeli tekst...
  • Visoko profesionalna izvedba

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca Rijeka: Boris Papandopulo, Sunčanica, red. Ozren Prohić, dir. Nikša Bareza

    Piše: Marija Barbieri
    Ingrid Haller ne samo da je imala dovoljno vokalne i kreativne snage za zahtjevnu i napornu ulogu Sunčanice, nego je ulogu suvereno svladala i donijela zaokruženo i uvjerljivo glazbeno-scensko ostvarenje. Scenski je bila vrlo spontana, pjevala je bez napora i sigurno prelazila sve zamke teške i složene naslovne uloge
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Londonski operni vrhunci

    Operne predstave i koncerti u Velikoj Britaniji (2)

    Piše: Ivan Ćurković
    Nastup vodećeg belcanto tenora današnjice Juana Diega Flóreza obilježile su postojanost melodijske dionice neovisno o akrobacijama koje se zahtijevaju, neusiljenost glasa koji nikada ne zvuči forsirano, besprijekorna dikcija koja uvjetuje za belcanto nužnu ekspresivnost te sjajna pratnja Orkestra Nacionalne opere Walesa pod ravnanjem Carla Rizzija ...pročitajte cijeli tekst...
  • Glazbeni život u provinciji

    Operne predstave i koncerti u Velikoj Britaniji – daleko od izvansezonske suše

    Piše: Ivan Ćurković
    Londonski kulturni kompleks Barbican pozvao je predstavu Mozartove opere Così fan tutte na gostovanje u svojoj koncertnoj dvorani povodom festivala Mostly Mozart, koji kroz četiri vikenda u srpnju i kolovozu ugošćuje prvoklasne, mahom mlade glazbenika u instrumentalnim i vokalno-instrumentalnim programima posvećenima većinom Mozartu. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pravi kreativni zanos

    54. splitsko ljeto, koncert Operne zvijezde Splitu

    Piše: Marija Barbieri
    54 Splitsko ljeto završilo je koncertom Operne zvijezde Splitu. Po završetku redovitog programa bugarska sopranistica Svetla Vassileva zanosno je otpjevala Daleko m' e biser mora, a korejski tenor Francesco Hong, poveo je Mićinom pjesmom završni prizor Gotovčeva Era s onoga svijeta s kojim je Ljeto završilo. Pljesak oduševljenog gledališta dugo nije prestao ...pročitajte cijeli tekst...
  • Izazovi Don Carlosa

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Giuseppe Verdi, Don Carlos, dir. Ivan Repušić, red. Petar Selem

    Piše: Tonći Šitin
    U ulozi Filipa čuli smo dva basa: Ivicu Čikeša i mlađeg Luciana Batinića. Ivica Čikeš baršunastim je basom i snažnim unutrašnjim intenzitetom, izmučenog monarha donio na okamenjen i strog način, dok je Luciano Batinić cijeli lik donekle glumački oslobodio i ispunio toplinom svog basso nobile koji je s radošću pozdravljen od publike
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ponos Crne Gore

    Vladin dom, Cetinje, Crna Gora: Dionisio de Sarno San Giorgio, Balkanska carica, dirigent Aleksej Šatski, redateljica Radmila Vojvodić

    Piše: Marija Barbieri
    Izrazito potresna bila je Vedrana Šimić, mlada zagrebačka sopranistica svježeg i zvonkog dramskog soprana. Bila je dostojanstvena i ponosna virtualna balkanska carica, a dostojanstvo, ponos i neka uzvišena čistoća, kao i svježina glasova, zanos svih sudjelujućih i visoko profesionalni pristup, karakteristike su cijele predstave
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dosezanje ideala iz Bayreutha

    Poluscenski Prsten Nibelunga u Budimpešti

    Piše: Ivan Ćurković
    Izvedba Prstena Nibelunga kako ga je sam Wagner osmislio, u četiri uzastopna dana, rijetka je izvan Bayreutha. U mnogim opernim kućama zbog zahtjevnosti i skupoće projekta ona i ne bi bila moguća, no Palača umjetnosti imala je sluha za Fischerove planove, koji bi se, da za njih ne postoji umjetničko pokriće, lako mogli nazvati megalomanskim ...pročitajte cijeli tekst...
  • Evgenij Onjegin u susjedstvu

    Međunarodni operni festival u Miskolcu: Bartók + Slaveni

    Piše: Ivan Ćurković
    Evgenij Onjegin oduševio je čak i konzervativnu publiku prvenstveno stoga što u njemu nije bilo radikalnih redateljskih intervencija, ali je pritom obilovao interpretacijskim sadržajima. Redateljsko umijeće Petera Konwitschnyja sastoji se u maksimalnom potenciranju dramskih situacija opere, a solisti su svi odreda bili izvrsni ...pročitajte cijeli tekst...
  • Visok domet ostvarenja

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Claudio Monteverdi, Orfej, red. Ozren Prohić, dir. Hervé Niquet

    Piše: Marija Barbieri
    Izbor trojice glavnih realizatora predstave - dirigenta Hervéa Niqueta, redatelja Ozrena Prohića i protagonista Krešimira Špicera - pokazao se više nego uspješan. Prohićev je Orfej čovjek koji ne može pobijediti svoje osjećaje, a ne polubog. Krešimir Špicer je bio stožer predstave, ne samo svojim pjevanjem nego i dominantnom prisutnošću na sceni. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dva poluvremena

    Gostovanje: Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca Rijeka, Giacomo Puccini, Tosca, red. Damir Zlatar Frey ( u HNK u Zagrebu)

    Piše: Marija Barbieri
    Izvedba je imala dva različita dijela: prvi čin koji je protekao u nesnosnoj zvučnosti orkestra što je stvaralo nervozu. U drugome se činu počelo primirivati, zvuk se vratio u nužne dimenzije i do kraja predstave riječki je orkestar mogao pokazati sve svoje kvalitete, a solisti su se mogli više koncentrirati na pjevanje i mizanscenu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Impresivna izvedba

    Scenska izvedba oratorija Ivana Orleanska na lomači, KD Vatroslav Lisinski

    Piše: Višnja Požgaj
    Vrlo zahtjevnu ulogu Ivane Orleanske odlično ostvarila dramska umjetnica Dora Lipovčan. Bogatstvo emocija koje preplavljuju lik skromne djevojke, junakinje i svetice koja se u očekivanju smrti prisjeća svojega života, Dora Lipovčan izrazila je u impresivnom luku, uvjerljivo i potresno. Maestro Gábor Hollerung, ostvario je vrlo dojmljivu izvedbu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Veliki, veličanstveni Verdi

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Giuseppe Verdi, Nabucco, red. Petar Selem, gostovanje Željka Lučića

    Piše: Marija Barbieri
    Željko Lučić je u naslovnom liku pokazao što zapravo znači pjevati Verdija. Savršeno muzikalan, ujednačena glasa u cijelom opsegu, lakih i sigurnih visina, besprijekorne belkantističke fraze, muzicirao je striktno se pridržavajući minucioznih i vrlo precizno naznačenih Verdijevih oznaka i zahtjeva
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Figaro u Bubi

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca Rijeka: Gioacchino Rossini, Seviljski brijač

    Piše: Ramiro Palmić
    Redatelj Ozren Prohić pokazao je stvaralačku svježinu i inventivnost, uživljavanje u dramski i glazbeni segment predstave te temeljit i sistematičan rad kako sa čitavim pjevačkim ansamblom, i nije bilo praznoga hoda. U nizu detalja, svakako je simpatičan režijski zahvat kada Figaro dolazi na scenu u staroj Volkswagenovoj Bubi
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Prvi hrvatski Aleko

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Sergej Rahmaninov, Aleko; Pietro Mascagni, Cavalleria rusticana

    Piše: Marija Barbieri
    Lucianu Batiniću pružena je prigoda nastupiti u glavnoj, naslovnoj ulozi. To znači da dobrim dijelom na svojim plećima treba iznijeti operu, što baš i nije uvijek lako i jednostavno. Batinić je uvjerljivim i snažnim scenskim nastupom dokazao da to itekako može pa bi bilo umjesno iskoristiti i taj njegov potencijal, a ne samo nesporni vokalni
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Otkrivena opera

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Josip Mandić, Mirjana, dirigent Nikša Bareza, redatelj Petar Selem

    Piše: Marija Barbieri
    Mirjana zauzima zasebno mjesto u hrvatskoj opernoj produkciji. Lakše ju je i prema sadržaju i glazbi smjestiti u tadašnje srednjoeuropsko duhovno ozračje, na nastavak vagnerijanskog i štrausovskog, s ponekom reminiscencijom na verizam, s uzorom Janáčeka
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bučni, a opet privlačni Boemi

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Giacomo Puccini La Bohème, dir. Ivan Repušić, red. Dora Ruždjak Podolski (uz posebnu izvedbu)

    Piše: Tonći Šitin
    Mladi solistički ansambl ponovo se pokazao sposobnim za velike zadatke. Rodolfo Branka Robinšaka nema Mužekovu svježinu i nijansiranu dinamiku, polet i ekspresiju, ali Robinšak je umjetnik logičnog fraziranja i plastičnog oblikovanja pjevane fraze, ništa ne prepušta slučaju, ton je lijep i plemenit
    ...pročitajte cijeli tekst...

kritike

najavljujemo...