Opera

  • Odličan drugi prizor broj jedan

    Metropolitan u Lisinskom: Richard Strauss, Kavalir s ružom, dir. Edo de Waart, red. Nathaniel Merrill

    Piše: Ivan Ćurković
    U osebujnoj ulozi Maršalice koja zahtijeva i pjevačku i glumačku zrelost nastupila je jedna od najvećih američkih diva, Renée Fleming, i to u svom interpretacijskom fahu. Unatoč tome što ju je prvi puta pjevala prije petnaest godina, Fleming se čini upravo u idealnoj dobi za njezino tumačenje, i to se svakako osjetilo i u prijenosu uživo, pogotovo u prvome činu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Katarza za kraj

    Metropolitan u Lisinskom: Jacques Offenbach, Hoffmannove priče, dir. James Levine, red. Bartlett Sher

    Piše: Ivan Ćurković
    Na čisto vokalnome planu u prologu je u tumačenju uloge naslovnoga lika bilo dosta nervozne ustreptalosti, čak mjestimice na granici nepreciznosti, no tragovi tih nedostataka posve su nestali tijekom predstave, kako bi Joseph Calleja kako pjevački tako i glumački vrhunac postigao u epilogu, gdje je njegov Hoffmann htio i mogao ganuti publiku ...pročitajte cijeli tekst...
  • Daleko od pravog Puccinija

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Giacomo Puccini, La Bohème, red. Arnaud Bernard, dir. Josip Šego

    Piše: Marija Barbieri
    La Bohème uz dirigenta čine prvenstveno Rodolfo i Mimì, ili Mimì i Rodolfo. Ovaj put su to bili Mimì i Rodolfo. Martina Zadro je pjevačica velikih kvaliteta i njezinom pjevanju nema prigovora. Glas joj je svjež, zvučan, ujednačen, jednako lijep u forteu i pianu. Lijepo je muzicirala, ljupko igrala. Ukratko, zanatski uglavnom korektna predstava, ali daleko od Puccinija ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nevjesta kao ružičasta fikcija

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Bedřich Smetana, Prodana nevjesta, red. Karla Štaubertova, dir. Ivo Lipanović

    Valentina Fijačko ostvarila je uvjerljiv lik te visokim sopranskim tonovima, a posebno snažnim srednjim registrom, osvojila publiku plemenitošću tona i muzikalnošću. Luciano Batinić kao Kecal ostvario je vjerojatno najzanimljiviji lik koji naprosto plijeni zrelim pjevačkim vratolomijama, punoćom i ljepotom tona kao i impozantnom scenskom pojavom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kompleksno i moderno djelo

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca Rijeka: Okovani Galileo, red. Branko Brezovac, glazba Marjan Nećak

    Piše: Ramiro Palmić
    Nećakova glazba satkana je od neočekivanih skokova i pomaka, raznolikih modernih melodijskih i harmonijskih rješenja no također i milozvučnih napjeva i uravnoteženih ritmova baroka i klasike. Bogatstvo i šarolikost vizualne i zvukovne komponente predstave plijenili su pozornost publike tog suvremenog glazbeno-scenskog djela ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zaboravljamo li vlastitu opernu baštinu?

    Lisinski subotom: Josip Hatze, Adel i Mara, koncertna izvedba

    Piše: Maja Stanetti
    Za dobar ishod u cjelini su zaslužni svi izvođači predvođeni Barezinom iskusnom dirigentskom rukom. Temelj ponovne izvedbe je bio vrlo solidan i ujednačen Simfonijski orkestar i udruženi članovi Zbora HRT-a za ton, te Goranovaca koje je pripremio Luka Vukšić. Mnogobrojni i dobro izabrani protagonisti iznijeli su Adela i Maru vrlo suvereno ...pročitajte cijeli tekst...
  • Profinjena vizualnost

    Metropolitan u Lisinskom: Giacomo Puccini, Tosca, dir. Joseph Colaneri, red. Luc Bondy

    Piše: Ivan Ćurković
    Na planu glumačkog izraza Karita Mattila najviše se saživjela s Bondyjevim konceptom te tumačenju Tosce pristupila bez samopromidžbene poze u želji da posreduje nijanse istančane psihološke karakterizacije. Njezina Vissi d'arte neće ostati zapamćena po pjevačkoj interpretaciji ali zato hoće po glumački jasno ocrtanoj bezizlaznosti moralne dileme ...pročitajte cijeli tekst...
  • Moćni solisti

    Metropolitan u Lisinskom: Giuseppe Verdi, Aida, dir. Daniele Gatti, red. Sonja Frisell

    Piše: Ivan Ćurković
    Violete Urmane zrači scenskom osobnošću i suvereno vlada zahtjevnom dramskom ulogom Aide dajući joj potrebnu snagu u srednjem i nižem registru. Nakon dvadeset godina Metova je Aida tek ljuštura izvanjski spektakularne, a zapravo staromodno blještave vizualnosti u kojoj nema interpretacijske punine
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tragom velikog zavodnika

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca Rijeka: Alfi Kabiljo, Casanova u Istri, dir. Ivo Lipanović, red. Krešimir Dolenčić

    Piše: Ramiro Palmić
    Praizvedba opera Casanova u Istri Alfija Kabilja svakako je značajan hrvatski glazbeni i kulturni događaj. U njezino postavljanje na scenu uložen je veliki napor te je potvrđena programska inventivnost i kvaliteta ansambla riječke Opere. Nesumljvo da je Alfi Kabiljo napisao vrijedno i osebujno glazbeno-scensko djelo koje će opstati na našim opernim podijima ...pročitajte cijeli tekst...
  • Oproštaj s Peristilom uz Don Carlosa

    55. Splitsko ljeto: Giuseppe Verdi, Don Carlos, dir. Ivan Repušić, red. Petar Selem

    Piše: Marija Barbieri
    Naš nacionalni prvak Ivica Čikeš na svom umjetničkom vrhuncu, krasna glasa blistavih visina, potpuno je ovladao likom španjolskoga kralja i učinio ga je neprijeporno središnjom figurom izvedbe. Ne čudi da je upravo njegovim veličanstvenim monologom izvedba Don Carlosa na Peristilu zaživjela!
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Istinska Verdijeva heroina Gabriela Georgieva

    55. Splitsko ljeto: Giuseppe Verdi, Nabucco, dir. Ivan Repušić, red. Georgij Paro

    Piše: Tonći Šitin
    Georgieva je prava Verdijeva heroina u svim elementima pakleno teške uloge Abigaile. Izjednačena tonska skala, ekspresivna koloratura, psihološko produbljivanje teksta i sjajna karakterizacija lika osobine su sopranistice izrazito bogate skale dinamičkih nijansi, kontroliranog i profinjenog ukusa kakvu već godinama nismo čuli na Peristilu.
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Mlaka predstava

    Zagrebačke ljetne večeri: Società Filarmonia, Udine, Gaetano Donizetti, Don Pasquale. dir. Alfredo Barchi, red. Francesco Bellotto

    Piše: Marija Barbieri
    Simpatična manifestacija koja treba popuniti ljetnu glazbenu sušu mogla je posegnuti za obiljem opera neusporedivo lakših zahtjeva, pa i onih istog autora, koje bi mogle uposliti mlade pjevače da se u njima okušaju. Don Pasquale to nikako nije. I to je zapravo bio glavni nesporazum, jer je isti ansambl s manje zahtjevnim djelom mogao polučiti bolje rezultate ...pročitajte cijeli tekst...
  • Falstaff bez ljepote

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Giuseppe Verdi, Falstaff, dir. Michael Helmrath, red. Arnaud Bernard

    Piše: Marija Barbieri
    Životna mudrost, ono što Falstaffa čini jedinstvenim likom u Shakespearea, a još i više u Verdija, izmaklo je dirigentu i redatelju. Ni u pjevanju (ali za to nije krivnja na pjevačima) a pogotovo ne u orkestru nije bilo one divne prozračne čipke ni onog nužnog savršeno usklađenog skupnog muziciranja što ovu partituru čini jedinstvenom u opernoj literaturi ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nasukani kazališni hibrid

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Wolfgang Amadeus Mozart, Teaterdirektor iliti Hrvatsko kazališno čudo, dir. Peter Oschanitzky, red. Ivan Ivica Krajač

    Piše: Ivan Trojan
    Sama nepretenciozna ideja zaslužuje prolaznu ocjenu u stremljenju razonodi, veselju i smijehu, upotpunjujući i prateći Mozartov umjetnički credo, podsmjehivanje ljudskim slabostima, lascivnostima, egocentričnosti i narcisoidnosti, probitačnosti svim sredstvima na skali društvene vrijednosti… No, zapelo je pri izvedbi. I to ne onoj glazbenoj ...pročitajte cijeli tekst...
  • Skala osjećaja

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Giacomo Puccini, Sestra Angelica i Gianni Schicchi, dir. Ivan Repušić, red. Fabio Sparvoli

    Piše: Tonći Šitin
    Dvoje pjevača obilježili su splitsku premijeru. Valentina Fijačko Angelicu je ispunila toplinom i psihološkom depresijom, punoćom svog prodornog soprana, napose lijepim legatima. Giorgio Surian donio je sofisticirani portret Giannija Schicchia. Toliko rijetko primjetnih detalja, mogao je interpretirati samo pjevač koji nema vokalnih ni glumačkih problema ...pročitajte cijeli tekst...
  • Potresno i opominjujuće

    25. MBZ: Miro Dobrowolny, Srebrenica (Zilverstad, oratorijski scenarij), dir. Miro Dobrowolny, ZKM, 19. travnja 2009.

    Piše: Marija Barbieri
    Srebrenica je multimedijalni projekt u kojemu su uz glazbu, zvukove, glasove u prostoru i pjevanje, ples, gluma, projekcije filma i slika. Najdojmljivija je riječ, suvereno izgovorena ili podjednako sjajno otpjevana (Wolfram Wittekind) te nadrealističke obrade dokumentarnih slika. Vješt plesač Frieder Mann upotpunjuje dojam visokog dostignuća ansambla Art NRW ...pročitajte cijeli tekst...
  • Svoj križ svatko sam nosi

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu (u koprodukciji s Muzičkim biennalom Zagreb): Srećko Bradić, Crux dissimulata, dir. Zoran Juranić, red. Krešimir Dolenčić

    Piše: Marija Barbieri
    Konobaricu Rozu, jedini pozitivni životni lik u djelu, izvrsno je vokalno i scenski interpretirala Martina Zadro. Jednako izvrsni pjevački i scenski bili su Domagoj Dorotić u ulozi obogaljenog Maxa trajno zaljubljenoga u Rozu, i Marko Mimica u ulozi negativca Blaža. Taj je trio maksimalno iskoristio mogućnosti koje su mu pružili njihovi dobro zacrtani likovi ...pročitajte cijeli tekst...
  • U Rijeci se dogodila opera

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca Rijeka: Giuseppe Verdi, La Traviata, dir. Nikša Bareza, red Janusz Kica

    Piše: Marija Barbieri
    Dirigent i redatelj imali su sreću da su im na raspolaganju bili vrsni interpreti koji su maksimalno uspjelo proveli u djelo njihove zamisli. Margareta Klobučar bila je živi lik čijoj su uvjerljivosti bitno pridonijele mladost i ljepota. Ne samo da je lijepo pjevala nego je i uvjerljivo glumila posrnulu ženu svjesnu da joj se život neumitno gasi i da to nitko i ništa ne može zaustaviti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Maestralni Lučićev Rigoletto

    O gostovanjima u glavnim ulogama u obnovljenoj predstavi Rigoletto Giuseppea Verdija u HNK u Zagrebu (dir. Ivo Lipanović, red. Krešimir Dolenčić)

    Piše: Marija Barbieri
    Glas Željko Lučića prekrasne je boje, visoki registar prvorazredan, pjevačko umijeće na zavidnoj razini, muzikalnost besprijekorna, legato uzoran. S takvim kvalitetama i s istančanim osjećajem za interpretaciju kao i s onom posebnom inteligencijom kojom veliki umjetnici premošćuju zamke zavodničkih efekata, duboko je prodro u bit lika
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Uspješno parodiranje parodije

    Zagrebačko gradsko kazalište Komedija: Jacques Offenbach, Lijepa Helena, red. Dora Ruždjak Podolski, dir. Krešimir Batinić

    Piše: Irena Paulus
    Lijepa Helena zabavnim karakterom upravo ponese; kada se prati radnja, odnosno komični gegovi, ravno sviranje se zaboravlja. Redateljica Dora Ruždjak-Podolski uspjela je zanijeti ansambl, a to je glavni preduvjet (čak i veći od savršene glazbene izvedbe, pa i od smislenog sadržaja, kako se pokazalo) za zadovoljstvo i uspjeh kod publike
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kvartet s Olimpa

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Jacques Offenbach, Orfej u podzemlju, dir. Peter Oschanitzky, red. Nina Kleflin

    Piše: Ivan Trojan
    Sinergija četvero kazališnih djelatnika ponajviše je zaslužna za scenski i glazbeni uspjeh Offenbachove operete Orfej u podzemlju odigrane u osječkom HNK. Riječ je ponajprije o scenografu Osmanu Arslanagiću, pjevaču Davoru Radiću u ulozi Jupitera, i minuciozno preciznoj suradnji redateljice Nine Kleflin i dirigenta Petera Oschanitzkog ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ugodan nekonvencionalni susret

    Opera b.b i ZKL, Zagreb i Madlenianum, Beograd: Gian Carlo Menotti, Telefon / Medium, red. Nenad Glavan, dir. Vladimir Kranjčević

    Piše: Marija Barbieri
    Medium postavlja velike zahtjeve pred protagonisticu dajući joj istodobno mogućnost da se potpuno iskaže što je Zlatomira Nikolova obilato iskoristila. Vladajući golemim netaknutim glasovnim potencijalom znala je pronaći pravi vokalni i scenski izraz za sva duševna stanja tog neobičnog i slojevitog lika. Bila je uistinu potresna! ...pročitajte cijeli tekst...
  • Uvijek nadahnjujuća Judita

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Frano Parać, Judita, dir. Nada Matošević, red. Petar Selem

    Piše: Tonći Šitin
    Premijernu obnovu Judite izveli su mahom novi solisti na čelu s mezzospranisticom Terezijom Kusanović koja je u naslovnoj ulozi umijela uskladiti muzikalno pjevanje i profinjenu glumu. Njezina je Judita podjednako odvažna, spremna na žrtvu i zavođenje, pokretljiva tona i lake emisije uz potrebnu pozornost pri oblikovanju visokih tonova ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ugodno iznenađenje naših

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Gioachino Rossini, Pepeljuga, red. Peter Pawlik

    Piše: Marija Barbieri
    Helena Lucić je svježa i spontana Angelina, lijepa glasa i stasa, jednom riječi šarmantan rosinijevski mezzosopran na kojega treba itekako računati ako se i ubuduće bude posezalo za komičnim Rossinijem. Pravo otkriće bio je mladi Marko Mimica kao Dandini, lijepa glasa velika opsega, zadivljujuće pjevačke i scenske sigurnosti, ukratko, izvrstan ...pročitajte cijeli tekst...
  • Razigrano i stilski čisto

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Gioachino Rossini, Pepeljuga, red. Peter Pawlik

    Piše: Marija Barbieri
    Režija Petera Pawlika razigrana je i s dosta zgodnih pojedinosti (sjajan ples Alidora i Dandinija u finalu), s ponekom pretjeranošću, ali sve je uglavnom bilo ukusno, odmjereno razigrano i stilski čisto, u skladu s profinjenom glazbenom partiturom. O solističkim ostvarenjima možemo govoriti sa zadovoljstvom jer su svi solisti i više nego zadovoljili ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pet uspješnih premijera

    Operni život u Rijeci u 2008.

    Piše: Ramiro Palmić
    Madama Butterfly u Rijeci je, kako zbog samog djela tako i protagonista, pobudila golemo zanimanje kritike i publike. Naslovnu ulogu tumačila je kineska sopranistica Hui He koja profinjeno razrađenim scenskim nastupom te glasovnom impresivnošću u potpunosti zaokuplja pozornost posjetitelja, što je svojstveno samo velikim opernim umjetnicima ...pročitajte cijeli tekst...
  • Na početku bijaše Orfej

    Operna 2008. u Zagrebu

    Piše: Marija Barbieri
    Zagrebačka operna 2008. godina bila je brojčano vrlo siromašna, ali neke su predstave i neki umjetnici, kvalitetom odskočili. Od domaćh snaga valja izdvojiti Adelu Golac-Rilović i Krešimira Špicera, a od gostujućih Željka Lučića, Zorana Todorovicha te izvedbe Triptiha, Mirjane, Orfeja i Lastavice kao i objavljivanje CD-a Tomislava Neralića
    ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike

najavljujemo...