Komorni i solistički koncerti

  • Vrhunski sjaj mladih virtuoza

    Koncertna sezona Zadarskog komornog orkestra, solisti: Srđan Bulat, gitara, Marco Graziani, violina i umjetničko vodstvo, Svečana dvorana Sveučilišta u Zadru, 19. prosinca 2011.

    Piše: Helena Novak Penga
    Marco Graziani je pun sigurnosti zablistao sjajem vrsnog, briljantnog, ali i izuzetno muzikalnog violinističkog virtuoza u Zimi i La campanelli. Solistička izvedba Srđana Bulata na gitari potvrdila je da smo pred sobom doista imali interpreta kojeg se bez mnogo pretjerivanja može nazvati svjetskim kalibrom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Klasična glazba i smijeh

    Rotary za izvrsnost – Dobrotvorni božićni koncert, Igudesman & Joo (Aleksey Igudesman, violina, i Hyung-ki Joo, klavir), dirigent i vibrafon Andrei Pushkarev, Simfonijski orkestar Hrvatske radiotelevizije, KD Vatroslav Lisinski, 15. prosinca 2011.

    Dvojac Igudesman & Joo u biti su komičari, ujedno i izvrsni muzičari (to je njihova osnovna profesija), koji u golemoj literaturi s lakoćom pronalaze odgovarajuće fitilje i impulse za svoje skečeve. Igudesman & Joo  i vibrafonist Andrei Pushkarev koji je svojim nastupom dodatnom kvalitetom pospješio cijelu večer, nasmijati su i razvedriti publiku
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Hrvatska božićna priča

    Ciklus Sfumato Zbora Hrvatske radiotelevizije: Adventski koncert, Zbor i Simfonijski orkestar Hrvatske radiotelevizije i solisti, dir. Tonči Bilić Bazilika Srca Isusova, Zagreb, 17. prosinca 2011.

    Ciklus Sfumato i ovim je koncertom potvrdio svoju višegodišnju kvalitetu, visoku profesionalnu razinu, invenciju u izboru programa (dosad je u ciklusu izveden niz izrazito zanimljivih djela koja svoje mjesto ne nalaze u programima drugih ansambala ili ciklusa) i interes publike te je ponovno opravdao mjesto koje uživa na našoj koncertnoj sceni ...pročitajte cijeli tekst...
  • Usvajanje novog repertoara

    17. sezona Ciklusa koncerata Iz salona Očić: Vedrana Šimić, sopran, Ljerka Očić, orgulje, 15. prosinca 2011.

    Piše: Višnja Požgaj
    Vedrana Šimić i ovom je prigodom pokazala raskoš svojega lijepoga glasa velikog opsega i dinamičkog raspona te pokretljivost, izražajnost i unutarnju snagu interpretacije. Bila je i oprezna u dinamičkoj amplitudi, posebice u pijanu. Oprez je naime bio nužan, jer to bio njezin početak u tom fahu, ali početak koji mnogo obećava
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Odličan zvuk osebujnih rješenja

    Koncertna pretplata: Kad je Piazzolla sreo Bacha, Ansambl Clavimerata, solisti: Borut Zagoranski, harmonika, Mateja Murn Zorko, kontrabas, Svečana dvorana Sveučilišta u Zadru, 13. prosinca 2011.

    Piše: Helena Novak Penga
    Radoznalost u ispitivanju na prvi pogled nespojivih glazbenih terena čini se temeljnom Clavimeratinom preokupacijom, a gotovo dva sata glazbe u pregrštu poznatih glazbenih ulomaka morao je zadovoljiti i probirljiviju publiku. Uzvišena barokna sakralnost i strastvenost tanga mogu postojati jedno pored drugog
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dvostruki stavak

    Pretplatnički ciklus Hrvatskog baroknog ansambla: umjetničko vodstvo: Jaap ter Linden, violončelo, Hrvatski glazbeni zavod, Zagreb, 11. prosinca 2011.

    Piše: Višnja Požgaj
    Kao solist Jaap ter Linden nije, nažalost, pokazao sav svoj potencijal, jer su njegovo tonski i stilski dobro zamišljeno i oblikovano sviranje često kvarile intonacijske nepreciznosti i iskliznuća, što se, doduše, moglo opravdati ozljedom prsta (to smo saznali nakon koncerta u kuloarima), ali se ne može oprostiti i ne primijetiti
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Za Foretića i ...

    Silvio Foretić 70/71 – Jubilarni koncert, Društveni orkestar HGZ-a, dir. Silvio Foretić, solisti: Silvio Foretić, klavir, Adela Golac Rilović, sopran, Hrvatski glazbeni zavod, 7. prosinca 2011.

    Sonata nostalgique nije samo propitkivanje mogućnosti klasičnog i prepariranog klavira, aspekata poluscenskih postupaka ili odnosa prema nostalgičnosti, nego i jedan od primjera Foretićeva jezika, koji je uvijek istodobno sintetičan i inventivan, refleksivan i nikada indiferentan i koji ne prelazi prag profilirane usredištenosti prema površnom ili paušalnom izričaju ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bartókov Božić

    Barok i Bar(t)ok: Višnja Mažuran, čembalo, Muzej Mimara, 5. prosinca 2011.

    Programsko iznenađenje bila je izvedba Bartókovih Rumunjskih božićnih napjeva Skladateljevo umijeće da nepatvorenost folklorne građe transformira u diskurs umjetničke glazbe u ovim napjevima fascinira mjerom zadržane autentičnosti. To je bio i ključ interpretativnog pristupa
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Punokrvni ton ansambla

    Ciklus Lisinski subotom: Zagrebački solisti i Ivo Pogorelić, klavir, 3. prosinca 2011.

    Piše: Višnja Požgaj
    Ivo Pogorelić je i ovaj put svirao u svom prepoznatljivom stilu otkrivanja novih interpretativnih mogućnosti dobro znanih djela. Koliko god to bila izazovna njegova interpretacija u konačnici nije skladna ni unutar same solističke dionice ni u njezinu odnosu prema stereotipnoj pratnji jer se gubi nit uravnotežene cjeline i stilske uvjerljivosti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Glazbene kapi dobrote

    Ciklus komorne glazbe Četiri godišnja doba Gudačkog kvarteta Rucner: ZimaMala kap u slap..., gosti: Nera Gojanović, mezzosopranistica, članovi Puhačkog orkestra Hrvatske vojske, Hrvatski glazbeni zavod, 30. studenoga 2011.

    Piše: Maja Stanetti
    Ljupko i umiljato zazvučao je Šesti gudački kvartet Josipa Mihovila Stratika. Jednostavnija, dobro ugođena klasična faktura bila je uvod za skok na Doversku plažu za glas i gudački kvartet Samuela Barbera. Iz početka plaho, a potom sve sigurnije, Nera Gojanović bila je sudionica i u emocijama nabijenoj pjesmi Vjerujem dragi Dore Pejačević ...pročitajte cijeli tekst...
  • Romantica za marimbu

    17. sezona Ciklusa koncerata Iz salona Očić: Filip Merčep, marimba, Lovro Merčep, saksofon, Zagreb, 17. studenoga 2011.

    Piše: Višnja Požgaj
    Na kraju zanimljivog i kvalitetnog koncerta izvedena je nostalgična skladba s mirisom jazza – Divertimeno za marimbu i alt saksofon Akire Yuyame. Braća Filip i Lovro Merčep izvrstan su duo u kojem su njihovo majstorstvo i radost muziciranja došli do punog izražaja, kako u zasebnim solo odjeljcima i kadencama, tako i u skladnom zajedništvu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Od Albinija do Firšta

    10. koncertna sezona Gudačkog kvarteta Sebastian, solisti: Matej Zupan, flauta, Diana Grubišić Ćiković, harfa, Mala dvorana KD Vatroslav Lisinski, Zagreb, 14. studenoga 2011.

    Piše: Višnja Požgaj
    Za kraj prvog koncerta u svojoj jubilarnoj sezoni Gudački kvartet Sebastian odabrao je vrlo lijepi 2. kvintet za flautu, harfu, violinu, violu i violončelo Jeana Francaixa.Uz članove kvarteta Sebastian nastupili su flautist Matej Zupan i harfistica Diana Grubišić Ćiković, oboje vrsni glazbenici koji su pridonijeli kvaliteti i atraktivnosti koncerta
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Život cvijeća

    Koncertna pretplata Zadar: Matija Dedić, klavir, Svečana dvorana Sveučilišta u Zadru, 10. studenoga 2011.

    Piše: Helena Novak Penga
    Dedićev pristup opusu Dore Pejačević slijedi formalni princip trodjelnosti originalni zapis – improvizacijski dio – vraćanje na ishodišni glazbeni materijal. Matija Dedić odličan je pijanist kojemu je od svih skladbi Dore Pejačević najbliži najpopularniji skladateljičin opus Život cvijeća – stoga su te programne minijature i najbolje interpretirane
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Profinjen doticaj sa žicama

    Glazbeni salon Gvozdanović: Petrit Çeku, gitara, i Gitarski trio Elogio, Palača Gvozdanović, 9. studenoga 2011.

    Piše: Višnja Požgaj
    Bogatstvo zvuka triju moćnih gitara, raznolika tehnička vještina i skladna zajednička svirka, u kojoj je svaki od članova trija mogao doći do izražaja i kao solist u istaknutim temama, nadasve temperamentna izvedba, u kojoj su se nježni tonovi izmjenjivali s energičnima u žustrom tempu, te brojni prekrasni detalji rezultirali su uzbudljivom interpretacijom
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Gdje je zalutao Franz Liszt

    6. sezona ciklusa Cantus & Lisinski: Insider / Outsider, Cantus Ansambl, dir. Berislav Šipuš, solistice: Davorka Horvat, sopran, Clara Frühstück, klavir, Mala dvorana KD Vatroslav Lisinski, 7. studenoga 2011.

    Piše: Maja Stanetti
    U središnjem dijelu koncerta izvedena je Fantazijia bosanskohercegovačkog skladatelja Živka Ključe, kontrabasista i voditelja orkestra u Mostaru. U trodijelnoj je kompoziciji (Šamatorij, Ljubav, Ples) bilo mjesta za dobro koncipirane ritmičke kontraste okvirnih stavaka i stanovitu romantičarsku meditativnost srednjega dijela
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Orguljski pjev gitara

    Otvaranje koncertne sezone Hrvatskog narodnog kazališta Zadar, Zagrebački gitaristički kvartet, Svečana dvorana Sveučilišta u Zadru, 27. listopada 2011.

    Piše: Helena Novak Penga
    Vrhunske obrade Bachovih preludija i fuga Ante Čaglja, doista su i vrhunski slušateljski užitak. Dok prvi dio koncerta pripada intelektualnom svijetu ratia 18. stoljeća, drugi je dio posve otvoren senzualnim i intimnim čulima Novog svijeta 20. stoljeća – i ta višestrukost unutar sat i pol glazbe nikoga ne može ostaviti ravnodušnim
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Riječi pretočene u glazbu

    Ciklus autorskih koncerata Hrvatskog društva skladatelja: Generacija 40 u povodu 40. rođendana skladatelja Sande Majurec, Antuna Tomislava Šabana i Frane Đurovića, Muzej Mimara, 27. listopada 2011.

    Piše: Višnja Požgaj
    Zahvaljujući pomnim izvedbama koncert Generacija 40 pokazao je darovitost i svestranost troje skladatelja koji sposobnostima, marljivošću i kreativnošću svatko na svojem području djelovanja pridonose prosperitetu i ugledu hrvatske kulture, a napose glazbenog stvaralaštva kako u vlastitoj sredini, tako i u svijetu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Slično, isto ali dopadljivo

    Ciklus Zagrebački umjetnici zagrebačkoj publici HDGU-a: Davor Reba, klarinet, Marina Pletikosa, klavir, Hrvatski glazbeni zavod, 27. listopada 2011.

    Ugodna intonacija, tehnička spremnost i nenarušeno zajedništvo svirke nisu uspjeli prevagnuti nad nedorečenošću i nedovoljnom količinom interpretacijskih ideja. Ipak, koncert se svidio ohrabrujućem broju slušatelja te su na dva dodatka pozvali glazbenike, koji svojim potencijalom traže drugačiji koncept ili odvažnije čitanje partitura ...pročitajte cijeli tekst...
  • Slavlje hrvatske glazbe

    Koncert u povodu 11. rođendana radijske emisije Putovi hrvatske glazbe, Studio Zvonimir Bajsić HRT-a, Zagreb, 26. listopada 2011.

    Piše: Višnja Požgaj
    Slaveći rođendan emisija Putevi hrvatske glazbe odlučila je predstaviti HR projekt koji je otvorio nove poglede na hrvatsku glazbu nastalu u zadnjih pedeset godina. Izvođači na koncertu izabrani su na posebnoj audiciji. Mladi glazbenici izabrali su kvalitetnu glazbu koju su vrlo savjesno pripremili i izvodili s oduševljenjem ...pročitajte cijeli tekst...
  • U Salonu četveroručno

    17. sezona Ciklusa koncerata Iz salona Očić: Pavica Gvozdić i Vladimir Krpan, klavir, Zagreb, 13. listopada 2011.

    Piše: Višnja Požgaj
    Pavica Gvozdić preuzela je desnu, a Vladimir Krpan lijevu stranu klavijature. Nisu doduše imali idealan instrument, nego pijanino, a i prsti ih nisu uvijek slušali, no to nije umanjilo njihovu viziju idealne interpretacije, prožete osjećajem uzajamnog suglasja, privrženosti prema publici i glazbi, koju su izvodili s puno muzikalnosti, temperamenta i snage
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Moja domovina

    Ciklus komorne glazbe Četiri godišnja doba Gudačkog kvarteta Rucner, Jesen, solisti: Ana Rucner, violončelo, Mario Rucner, viola, Goran Glavaš, trombon, Rajko Dujmić, klavir, Hrvatski glazbeni zavod, 12. listopada 2011.

    Piše: Višnja Požgaj
    Antologijsku Elegiju i humoresku Rudolfa Matza pisanu za violončelo i glasovir Tomislav Uhlik obradio je za violončelo i gudački kvartet, a solističku dionicu izvela je Ana Rucner. Umjetnica je pokazala da i u klasičnom repertoaru ima što pokazati: kvalitetu lijepog tona, melodije i temperamenta, naročito u vrlo izražajnoj Elegiji ...pročitajte cijeli tekst...
  • Od baroka do rane klasike

    Pretplatnički ciklus Hrvatskog baroknog ansambla: Ora et labora, Hrvatski glazbeni zavod, Zagreb, 9. listopada 2011.

    Piše: Maja Stanetti
    Najljepši dio koncertne večeri je ostao na jednoglasnim motetima iz zbirke Sacrae cantiones Ivana Lukačića. Kristalno, strpljivo i izražajno je Sicut cedrus i Responde Virgo uz Barokni ansambl tumačila Martina Klarić. Tako je početak svoje koncertne sezone Hrvatski barokni ansambl obilježio znatnim prinosom izvedbi starije hrvatske glazbene baštine uživo ...pročitajte cijeli tekst...
  • Liszt samo u malim dozama

    Ciklus Zagrebački umjetnici zagrebačkoj publici HDGU-a: Lana Genc, klavir, Hrvatski glazbeni zavod, 6. listopada 2011.

    Zrelost i odmak koje Liszt nalaže, sposobnost da se virtuozna tehnička iznijansiranost u zvuku materijalizira kao građa, u stvaralačkom, a onda i u pijanističkom aspektu, Lani Genc još nedostaju. U manjim je formama ostvarila veću umjetničku uvjerljivost i pokazala raspon pijanističkog potencijala i interesa koji je vrijedan svake pohvale ...pročitajte cijeli tekst...
  • Jesmo li filantropi?

    Glazbeni salon Gvozdanović: Monika Leskovar, violončelo, i Ivana Schwarz-Grenda, klavir, Palača Gvozdanović, 30. rujna 2011.

    Monika Leskovar, unatoč brojnim nastupima u području komorne glazbe, u pristupu se profilirala u osnovi kao solist, i njezine interpretacije istaknule su upravo taj aspekt. Tome je pridonio i odnos pijanistice koja se, premda izvrsno spremljena i potpuno vladavši zahtjevima notnog teksta, u izvedbama nije artikulirala kao ravnopravan sugovornik ...pročitajte cijeli tekst...
  • Komorni stil i transkripcije

    13. koncert ciklusa Integralne izvedbe orguljskog opusa Johanna Sebastiana Bacha, Ante Knešaurek i Pavao Mašić, orgulje, Bazilika Srca Isusova, Zagreb, 18. rujna 2011.

    Piše: Višnja Požgaj
    Obojica umjetnika i na ovom su koncertu potvrdili vrijednost tog impozantnog ciklusa Bachovih sabranih djela za orgulje svojim dobrim poznavanjem materije, a napose studioznim, vještim i maštovitim stilskim interpretacijama. Time otkrivaju svo bogatstvo i ljepotu Bachove orguljske glazbe, posebice one manje poznate
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bujna razrada bogatstva zamisli

    Dobrotvorni koncert: Itamar Golan klavir, gosti: Danijel Detoni, klavir, Zagrebački kvartet saksofona, Hrvatski glazbeni zavod, 14. lipnja 2011.

    Piše: Maja Stanetti
    Birani umjetnici, birani program. Na početku suzdržana elegancija. Pavana za preminulu infantkinju Mauricea Ravela u izvedbi Danijela Detonija i Itamara Golana za klavir četveroručno. U drugom dijelu zanimljivo, napeto i žustro kvintetskom su se slavlju odali Golan i Zagrebački kvartet saksofona u Šostakovičevom Klavirskom kvintetu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Biserne Händelove arije

    Glazbeni salon Gvozdanović: Renata Pokupić, mezzosopran, i prateći ansambl pod vodstvom violinista Jorgea Jiméneza, Palača Gvozdenović, 13. lipnja 2011.

    Piše: Maja Stanetti
    Svakako je težak, ako ne i nezahvalan zadatak tako uvjerljivo predstaviti likove izvan konteksta cijele opere kao što to majstorski može učiniti Renata Pokupić opskrbljena vrhunskim tehničkim umjećem glatkih koloratura koje joj dozvoljava da s lakoćom izrazi strasveni karakter likova. Njezina sugestivnost pokreće i mali prateći ansambl ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zapamćeno i realizirano

    Glazbeni memorijal Adalbert Marković, Tamburaški orkestar KUD-a Gaj, Zagreb, dir. Krešimir Račić, solisti: Lidija Horvat Dunjko, sopran, Miroslav Živković, bariton, Anđelko Krpan, violina, Hrvoje Marković, tromblon, Mala dvorana KD Vatroslav Lisinski, 10. lipnja 2011.

    Piše: Višnja Požgaj
    Ljepota Markovićeve glazbe osvojila je i ovom zgodom brojnu publiku biranim skladbama za tamburaški orkestar. Kako je Adalbert Marković bio između ostalog i pasionirani promicatelj glazbenog amaterizma, Kulturno umjetničko društvo Gaj iz Zagreba ustanovilo je Glazbeni memorijal njegova imena, koji će se održavati bienalno
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nadahnjujuće mađarsko ozračje

    Koncert Ljeto Gudačkog kvarteta Rucner, solist: Danijel Detoni, Hrvatski glazbeni zavod, 8. lipnja 2011.

    Piše: Višnja Požgaj
    Članovi Gudačkog kvarteta Rucner zajedno su sa svojim gostom Danijelom Detonijem predstavili Glasovirski kvintet u c-molu, op 1, br 1, iznenađujuće uspješan i zreo prvi opus uglednoga skladatelja Ernsta von Dohnányija, koji se rijetko izvodi, te su na najljepši način i s pravom ispraćeni burnim pljeskom zadovoljne publike
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nesputana kreativnost

    Zadarski komorni orkestar, dir. Ivan Repušić, solisti: Katja Repušić, klavir, Vedran Kocelj, truba, Svečana dvorana Sveučilišta u Zadru, 6. lipnja 2011.

    Piše: Helena Novak Penga
    Sinteza Repušićeve profesionalne ozbiljnosti i poštovanja prema glazbenom tekstu te nepatvorene vedrine koju uspijeva prenijeti orkestru i publici, najdojmljiviji je utisak koji slušatelj može ponijeti s koncerta. U Šostakovičevu Koncertu za klavir, trubu i gudački orkestar Katja Repušić odlično je i suvereno interpretirala solističku dionicu  ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dojmljive glazbene vizije

    Ciklus Piano fortissimo: Vrijeme u prostoru, Mia Elezović, klavir, Hrvatski glazbeni zavod, 25. svibnja 2011.

    Piše: Višnja Požgaj
    Mia Elezović odabranim skladbama posvetila se vrlo studiozno, sugestivno i tehnički besprijekorno, uz plemeniti ton kontrolirane zvučnosti i ekspresije. Koncert je imao dva vrhunca. Bile su to izvedbe opsežne i vrlo zahtjevne skladbe Rudepoema Heitora Villa-Lobosa i Muzika za klavir i elektroniku Davorina Kempfa ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ansambl sa zvukom orkestra

    57. koncertna sezona Zagrebačkih solista, gosti: Julius Berger, violončelo, Hrvatski glazbeni zavod, 24. svibnja 2011.

    Piše: Višnja Požgaj
    Solist u Schumannovu Koncertu, ugledni violončelist Julius Berger, ispraćen je ovacijama za iznimno uvjerljivu, izražajnu i temperamentnu interpretaciju solističke dionice. Svojim je ekspresivnim sviranjem nametnuo osnovnu plemenitu boju izvedbe, izrazitu muzikalnost, romantičnu agogiku i intenzitet ...pročitajte cijeli tekst...
  • Radosti otkrivanja istočnjačkih glazbenih svjetova

    Ciklus Forte fortissimo Koncertne direkcije Zagreb: Istanbul, Jordi Savall i ansambl Hespèrion XXI, KD Vatroslav Lisinski, Zagreb, 24. svibnja 2011.

    Piše: Maja Stanetti
    Profinjenost svirača ansambla nevjerojatne gipkosti na žičanim instrumentima, udaraljkama te puhačima s osobitim sviračem žalopojke duduka, njihova predanost u traženju zaboravljenih slojeva i nastojanje da se ona predoče fascinira i plijeni u otkrivanju jednog tako dalekog, a ipak tako bliskog svijeta
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dobro znana djela u drukčijem ruhu

    Ciklus koncerata Iz salona Očić: Jelena Očić-Flaksman, violončelo, Federico Lovato, klavir, 19. svibnja 2011.

    Piše: Višnja Požgaj
    Czernyjeva inačica Beethovenove Kreutzerove iznimno je vrijedna i zanimljiva, tim više jer je tumačenje muzikalne Jelene Očić-Flaksman egzaktnošću, tonskim intenzitetom, drukčijom, tamnijom bojom i ekspresivnošću pridonijelo ljepoti i izražajnosti djela. Svakako valja u cjelini pohvaliti i izvrsnu suradnju spretnog , muzikalnog i predanog pijanista Federica Lovata ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bez (potrebne) dramatičnosti

    Zagrebački kvartet, Hrvatski glazbeni zavod, Zagreb, 17. svibnja 2011.

    Gudački kvartet u F-duru Mauricea Ravela Zagrebačkom kvartetu bio je bliskiji od Šostakovičeva 8. gudačkog kvarteta. Lakoća svirke, opuštenost, pjevnost i prozračnost učinili su izvedbu istinitijom. Bez većih razilaženja i intonacijskih poskliznuća, punim zvukom i ugodnom bojom Zagrebački kvartet tako je završio ovu sezonu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ljepota hrvatskog Lieda

    Vokalna lirika Juraja Stahuljaka – U povodu 110. obljetnice rođenja, Matija Podnar, bariton, Ivanka Stahuljak, sopran, Dvorana Hrvatskog društva skladatelja, Zagreb, 17. svibnja 2011.

    Piše: Višnja Požgaj
    Lijepim glasom, odličnom tehnikom i jasnom dikcijom bariton Matija Podnar sugestivno je otpjevao impresivan ciklus za bariton i glasovir, op. 28 Dani srca i kajanja Juraja Stahuljaka. Bio je to koncert intimne meditativnosti i impresionističkog tonskog ugođaja, podsjetnik na zanemarenu vrijednost Stahuljakove vokalne lirike
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nadmašena očekivanja

    Brahms trio (Natalija Rubinstein, glasovir, Nikolaj Sačenko, violina, Kiril Rodin, violončelo), Svečana dvorana Sveučilišta u Zadru, ponedjeljak, 16. svibnja 2011.

    Piše: Helena Novak Penga
     Unutarnji stav svirača Trija odiše jednostavnom sigurnošću i osobitom vrstom aristokratskog ponosa, koji nije istoznačan nadmenosti. Ta plemenitaška elegancija, ali i iskričava, strastvena energija, u kojoj je svaki stavak mikrosvijet, izdižu Brahms trio iznad prosjeka komornih ansambala
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Na kraju prvog desetljeća

    Ciklus Lisinski subotom: Forever Cantus, koncert povodom 10. obljetnice Cantus Ansambla, solisti: Martina Gojčeta Silić, mezzosopran, Radovan Vlatković, rog, Leda Parać, klavir, KD Vatroslav Lisinski, Zagreb, 15. svibnja 2011.

    Piše: Višnja Požgaj
    Zanimljivo je da u većem dijelu programa slavljeničkog koncertya novi zvuk na stanovit način izranja iz prošlosti. Primjerice, ciklusom Komorne glazbe Paul Hindemith želio je promovirati suvremenu glazbu i „šokirati, isprovocirati i razbjesniti“ slušatelje, ali uz tragove dobrih starih vrijednosti koje je genijalno pretočio u novi zvuk
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ispunjujuće slušateljsko iskustvo

    Ciklus Sfumato Zbora Hrvatske radiotelevizije: Zlatne ikone, dir. Valerij Poljanski, Muzej Mimara, 10. svibnja 2011.

    Piše: Maja Stanetti
    U skrušenu poimanju usmjerenu na sadržaj, u dugom dahu sporih tempa, velikih dinamičkih raspona daleko od pomisli da se promovira samo blistavost zborskog sloga i njegovih izvođača, u izražajnom prijenosu dvadeset stavaka Liturgije svetoga Ivana Zlatoustog Zbora HRT-a i Valerija Poljanskog prošlo je još jedno iznimno i ispunjujuće slušateljsko iskustvo ...pročitajte cijeli tekst...
  • Gipke pasaže

    Guitarra Viva: Eduardo Isaac, Hrvatski glazbeni zavod, 9. svibnja 2011.

    Piše: Višnja Požgaj
    Preludirajući u romantičnom Nocturnu Federica Morena Torrobe, Eduardo Isaac je na prvi mah osvojio prisutne ljepotom tona zahvaljujući svojoj senzibilnosti. U nastavku je umjetnik uz besprijekorno oblikovane fraze, legato, fokusirani udar (bilo oštri ili mekani) i tonove duga odjeka, pokazao virtuozne kvalitete, oplemenjene efektnim akcentima i...pročitajte cijeli tekst...
  • Pjev glasa i instrumenata

    Večer izvrsnosti, Martina Zadro, sopran, Lana Bradić, klavir, Radovan Cavallin, klarinet, Hrvatski glazbeni zavod, 30. travnja 2011.

     U ideji zapravo divni spletovi frekvencija koje čine glas i klarinet samo će najspretnijim, najvještijim i u komornom muziciranju osjetljivim i osviještenim glazbenicima uspjeti. Istančana finoća i kristalna boja glasa Martine Zadro, klarinet koji u Cavallinovim rukama zaista pjeva i diše s njom te promišljena elegantnost Lane Bradić bili su dojmljivi ...pročitajte cijeli tekst...
  • Temperamentne zvijezde i isljednički reflektori

    Lisinski za Japan: Stjepan Hauser, violončelo, Luka Šulić, violončelo, Srebrenka Poljak, klavir, i Maksim Mrvica, klavir, KD Vatroslav Lisinski, Zagreb, 28. travnja 2011.

    Piše: Maja Stanetti
    Najljepši komad muzike te je večeri bio Preludij iz Pet skladbi za dvije violine i klavir Dmitrija Šostakoviča koji je Lev Atovmijan aranžirao u glazbi za film Gadfly, a za dva violončela i klavir Šulić i Hauser koji zbog naglog rasta broja ponuda za nastupe i snimanja brzinom munje moraju graditi repertoar obradama jer je izvorna literatura gotovo nepostojeća  ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zamah zdrave ambicije i kvalitete

    5. sezona ciklusa koncerata Gudačkog kvarteta Porin, solist: Srđan Filip Čaldarović, Mala dvorana KD Vatroslav Lisinski, Zagreb, 26. travnja 2011.

    Piše: Maja Stanetti
    Pravi tour de force večeri bio je srčani zamah znamenitog Klavirskog kvinteta Césara Francka, Djelo je izvedeno u ravnopravnom dijalogu s odličnim i osjetljivim suradnikom Srđanom Filipom Čaldarovićem za klavirom, a njegove orkestralne dimenzije bujna romantizma u preglednom izrazu petero glazbenika na najbolji su način završile koncertnu večer ...pročitajte cijeli tekst...
  • Skrušena plemenitost

    Ciklus Sfumato plus Zbora Hrvatske radiotelevizije: Korizmeni koncert, dir. Tonči Bilić, Zagrebačka katedrala, 18. travnja 2011.

    Piše: Maja Stanetti
    Zbor Hrvatske radiotelevizije posljednjih desetak godina brižno njeguje stilski primjereno pjevanje što je bilo itekako primjetno i na ovom koncertu. Starija, osjetljiva, a razgovjetna polifonija unatoč obilnoj jeci crkvenog prostora svakako je i dobar repertoarno-higijenski potez kojemu Zbor disciplinirano i predano može odgovoriti
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Proljeće kakvo se rijetko čuje

    Zadarski komorni orkestar, solistica: Latica Honda-Rosenberg, violina, Svečana dvorana Sveučilišta u Zadru, 18. travnja 2011.

    Piše: Helena Novak Penga
    Neopterećen i izbrušen, a istodobno iznimno muzikalan virtuozitet Latice Honda-Rosenberg u sebi ne posjeduje ništa od suvremenog perfekcionističko-robotskog automatizma; slušatelju odmah postaje jasno da je njezin umjetnički iskaz predanje i služenje ljepoti, a u tome Zadarski komorni orkestar participira puna srca
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Služenje glazbi

    Mladi u Lisinskom, Koncert nagrađenih na 44. Tribini Darko Lukić, Mala dvorana KD Vatroslav Lisinski, 18. travnja 2011.

    Piše: Višnja Požgaj
    Žiri je odlučio Nagradu Darko Lukić dodijeliti komornom duu Zita Varga, violončelo i Nadia Varga Modrić, glasovir, iz Čakovca. Darovite sestre osvojile su i nagradu Koncertne dvorane Vatroslav Lisinski. Izvedbom Rapsodije concertante za violončelo i klavir Borisa Papandopula dobitnice su potvrdile svoje kvalitete i opravdale dodijeljene nagrade
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Proljeće i trešnjin cvijet

    9. sezona ciklusa Četiri godišnja doba Gudačkog kvarteta Rucner: Proljeće, solisti: Ratko Vojtek, klarinet, klavir, Ana Rucner, violončelo, Hrvatski glazbeni zavod, 6. travnja 2011.

    Piše: Višnja Požgaj
    Impresivna izvedba dva stavka iz Kvinteta za klarinet i gudački kvartet Borisa Papandopula. U toj briljantnoj partituri folklorne tematike i snažnog dramatskog naboja svi sudionici izvedbe i klarinetist i gudači imaju svoje kraće ili duže solističke nastupe, što je uz skladnu zajedničku svirku pridonijelo uspješnoj izvedbi i dobrom dojmu u cjelini
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Iz Bachove orguljaške riznice

    Lisinski subotom: Majstori orgulja, Ante Knešaurek i Pavao Mašić, Hommage Bachu, KD Vatroslav Lisinski, 2. travnja 2011.

    Piše: Višnja Požgaj
    Umjetnici Mašić i Knešaurek i ovom su prigodom pokazali veliko zanatsko umijeće orguljanja, virtuozni rad ruku i nogu, muzikalnost i dobro poznavanje stila, kao i izvrsnu međusobnu suradnju. Usto su mudro prilagodili svoje interpretacije instrumentu u dvorani, što je, dakako, pridonijelo uspjehu koncerta u cjelini ...pročitajte cijeli tekst...
  • Novi izazovi Višnje Mažuran

    Ciklus koncerata Barok i Bar(t)ok, Višnja Mažuran, čembalo, Muzej Mimara, 28. ožujka 2011.

    Piše: Višnja Požgaj
    Na početku koncerta izvedena je Bachova Suita u a-molu, BWV 818a. Karakteristična bachovska motoričnost i bogatstvo ukrasa u šest stilski strogo komponiranih plesnih stavaka u zreloj i promišljenoj interpretaciji Višnje Mažuran bio je znakovit uvod i najava posve drukčijeg svijeta koji na originalan način izmiče zadanim pravilima
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Odvažna zvukovnost suočenja s Bachom

    57. koncertna sezona Zagrebačkih solista, solisti: Dani Bošnjak, Lidija Ljubičić, flaute, Pavao Mašić, čembalo, David Gazarov, klavir, Mario Ivelja, kontrabas, Borna Šercar, udaraljke, Hrvatski glazbeni zavod, 22. ožujka 2011.

    Piše: Maja Stanetti
    Četvrti zagrebački koncert Srđana Dedića dvodjelan je i na osobit način izgrađenog skladateljskog svjetonazora zrcali odnos prema Bachovu Koncertu. Na putu od brandenburškog izvora do zagrebačkog cilja, Srđan Dedić u dva kontrastna dijela bachovske barokne geste uključuje vlastita osobita skladateljska iskustva
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Savršenstvo fuge

    9. koncert ciklusa Integralne izvedbe orguljskog opusa Johanna Sebastiana Bacha, Ante Knešaurek i Pavao Mašić, orgulje, Bazilika Srca Isusova, Zagreb, 20. ožujka 2011.

    Piše: Višnja Požgaj
    Ante Knešaurek i Pavao Mašić stavili su svoje veliko umijeće orguljanja u službu ljepote izvornika, funkcionalnim i raznovrsnim odabirom registara, muzikalnim fraziranjem i logičnim protokom glazbe te efektnom dinamikom. Program je ostavio snažan dojam zahvaljujući kako Bachovoj genijalnosti, tako i izvrsnim izvedbama
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kada se sretnu lokalno i globalno

    Cantus Ansambl, dir. Berislav Šipuš, solistica: Martina Gojčeta Silić, mezzosopran, Svečana dvorana Sveučilišta u Zadru, 16. ožujka 2011.

    Piše: Helena Novak Penga
    Izvođenje složenih orkestralnih tekstura od izvođača reduciranog izvođačkog tijela zahtijeva daleko veću koncentraciju i vještinu, što rezultira time da se kontrapunktska slojevitost instrumentalnih dionica čuje transparentnije u ovoj komornoj negoli u orkestralnoj verziji. Martina Gojčeta Silić bila je izvrsna interpretkinja Pjesama mrtvoj djeci ...pročitajte cijeli tekst...
  • Intimno i ekspresivno

    Guitarra Viva: Maroje Brčić, Hrvatski glazbeni zavod, 15. ožujka 2011.

    Piše: Višnja Požgaj
    Maroje Brčić već je s prvim sjetnim tonovima koncerta dao naslutiti ugodnu večer ispunjenu čistim i plemenitim zvukom gitare. Osjećajem za ljepotu tona i njegovu puninu duga odjeka umjetnik je lijepo i muzikalno oblikovao fraze u logičnom protoku vremena uz virtuoznu tehniku koja omogućuje nesputanost i uvjerljivost interpretacije
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Interpretacije u HD tehnologiji

    Izvanredni koncert ciklusa Lisinski subotom: Pijanistički recital Ive Pogorelića, KD Vatroslav Lisinski, 12. ožujka 2011.

    Piše: Maja Stanetti
    Tijekom večeri na djelu je ponovno bila Pogorelićeva minuciozna razrada detalja. Za njega svaki je put nova interpretacija uživo i novi izazov i razlikuje se od snimki ili izvedbi koje su se mogle ranije slušati, a interpretova bačena rukavica zahtijeva odgovor u koncentraciji i iscrpljujućem ulogu slušatelja
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Za dobro raspoloženje

    Ciklus koncerata Iz salona Očić: Salonski ansambl Animato, 10. ožujka 2011.

    Piše: Višnja Požgaj
    Salonski ansambl Animato izveo je nostalgični program s dovoljno ozbiljnosti i sigurnosti, ali i šarma. Improvizirajući na licu mjesta, izveli su još dvije kraće plesne i vokalne točke, te otkrili i neke skrivene mogućnosti članova. A to je i bila namjera tog specifičnog koncerta: da predstavi njihovu osebujnu djelatnost te razgali i zabavi publiku
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Uspjela imitacija Bacha

    57. koncertna sezona Zagrebačkih solista, solisti: Aleksandar Milošev, viola, Smiljan Mrčela, violončelo, Hrvatski glazbeni zavod, 22. veljače 2011.

    Piše: Višnja Požgaj
    Za razliku od stilski uvjerljive, energične, poletne, ali i dosta razbarušene izvedbe Bachova Trećeg brandenburški koncert u G-duru na početku večeri, na kraju, kao odjek izvedeni Treći zagrebački koncert – Concerto a 3 Krešimira Seletkovića je zahvaljujući pomno pripremljenoj i detaljno razrađenoj interpretaciji ostavio odličan dojam
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Papandopulove Studije u izboru vrhunskih djela

    Ciklus Forte fortissimo Koncertne direkcije Zagreb: Eliso Virsaladze, klavir, KD Vatroslav Lisinski, 6. veljače 2011.

    Piše: Maja Stanetti
    Kao rijetko koji gostujući umjetnik, Eliso Virsaladze je u program recitala između Mozarta i Liszta smjestila i domaćega autora. Borisa Papandopula i njegove dvije od Osam studija za klavir. No nije taj izbor bio samo znak pažnje prema domaćinima nego je umjetnica očito uvjerena da Papandopulo pripada društvu odabranih autora
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Osebujni kolorizam

    Ciklus koncerata Iz salona Očić: Žarko Perišić, fagot, i Željka Spinčić, orgulje, 3. veljače 2011.

    Piše: Višnja Požgaj
    Željka Spinčić u dva se samostalna nastupa predstavila u najboljem svjetlu, a bila je i odlična suradnica fagotistu Žarku Perišiću, koji se potvrdio kao tehnički besprijekoran virtuoz na svojem instrumentu, s lijepim tonom i muzikalnom frazom te iznimno dugim dahom, koji ostvaruje posebnom tehnikom takozvanog propuha
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Valcer i violinski koncert proveli su se carski

    Cantus Ansambl: Kaiser Cantus, dir. Berislav Šipuš, solisti: Martin Draušnik, violina; Martina Gojčeta Silić, mezzosopran, KD Vatroslav Lisinski, Zagreb, 31. siječnja 2011.

    Piše: Maja Stanetti
    Duhovito, a katkad i karikaturalno Schönberg Carski valcer mrvi dijeleći komadiće među članove instrumentalnog sastava i sjedinjujući flautu, klarinet, gudački kvartet i klavir u valcer čiji je pokret i čas zgusnut i čas razlomljen poput slike u iskrivljenom zrcalu. Sve je to bio pravi izazov, a i zarazno veselje izvedbe članova Cantus Ansambla
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Predstave u pjesme stavljene

    Autorski koncert Paole Dražić Zekić, Song šansona priča, Kazalište Marina Držića, Dubrovnik, 30. siječnja 2011.

    Autorski koncert Paole Dražić Zekić još je jednom potvrdio njezinu skladateljsku svestranost i široku umjetničku zainteresiranost i prisutnost u ne samo dubrovačkom, kazališnom i glazbenom vremenopisu. Pjesnikinja, skladateljica i interpretatorica vlastitih pjesama ovom se prigodom dokazala i kao vrsna i duhovita voditeljica ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ustreptale i zgusnute izvedbe krhke djevojke

    Pijanistički recital Claire Huangci, Hrvatski glazbeni zavod, Zagreb, 27. siječnja 2011.

    Piše: Maja Stanetti
    Claire Huangci svoju virtuoznost drži na uzdi naoko se priklanjajući jednostavnom i preglednom iznošenju sadržaja u svojim ustreptalim i zgusnutim izvedbama velikog dinamičkog raspona i pomne brige o kvaliteti tona. U Zagrebu se predstavila raznolikim repertoarom nastojeći prikazati širinu svojih glazbeničkih interesa ...pročitajte cijeli tekst...
  • Otkrivanje vrijednog djela

    Hrvatski barokni ansambl, Sacrée et Profane, Hrvatski glazbeni zavod, 23. siječnja 2011.

    Piše: Višnja Požgaj
    Charpentierova Misa za osam glasova i osam instrumenata pravo je remek-djelo te je njezino izvođenje u drugom dijelu koncerta bila prava poslastica i otkriće. Uz Hrvatski barokni ansambl djelo je predstavio odličan Akademski zbor Palma, čiji su brojevi dominirali zahvaljujući radu s vrsnim zborovođom Ivanom Josipom Skenderom
    ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike