Glazbeni festivali

  • Pjev glasa i orgulja

    Svijet glazbe Koncertne direkcije Zagreb: Završni koncert 18. festivala Orgulje Heferer 2011., Koncertna dvorana Vatroslav Lisinski, 5. prosinca 2011.

    Piše: Višnja Požgaj
    Završetak zanimljive, šarolike, ali ipak preopširne vokalno-orguljaške večeri pripao je Ljerki Očić, koja je prvo pružila pratnju koloraturnoj sopranistici Lidiji Horvat Dunjko, a potom je svu raskoš orgulja dvorane Lisinskog i sama otkrila publici u Koralu br. 3 u a-molu, reprezentativnoj skladbi velikog romantičnog skladatelja Césara Francka
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Revija najboljeg

    48. glazbena tribina Opatija, 3. – 6. studenoga 2011.

    Piše: Višnja Požgaj
    Tribini se ove godine više nego li ranije nastojala otvoriti prema publici i uspostaviti komunikaciju najboljom kvalitetnom glazbom. Znakovita je novost širenje izvodilačkih sastava specijaliziranih za suvremenu glazbu, posebice onih mladih koji su pokazali uzornu savjesnost i elan u promicanju hrvatske glazbe ...pročitajte cijeli tekst...
  • Lisztove orguljske fantazije

    Orgulje Zagrebačke katedrale: Ljerka Očić u povodu 200. obljetnice rođenja Franza Liszta, 22. listopada, 2011.

    Piše: Višnja Požgaj
    Ljerka Očić je u promišljenoj i inteligentnoj interpretaciji birala iz bogate palete registara najljepše boje, muzikalno i pažljivo prelazeći iz lirskih u snažne dramatske epizode. Virtuozno baratanje tehnikom ruku i nogu odražavalo je sigurnost i omogućilo duboko proživljene i sugestivne izvedbe impresivnog programa, vrijednog svake pažnje i ponovnih izvedbi ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bura u Glazbenom

    6. Zagrebkom, Zagrebački međunarodni festival komorne glazbe, Hrvatski glazbeni zavod, 14. – 16. listopada 2011.

    Nadahnute i promišljene izvedbe Šostakovičeva Klavirskog trija, op. 67 i Dvořákova Kvinteta za klavir i gudački kvartet, op. 81. publika će zasigurno pamtiti. Bogate tonske slike, duboke i generativne ekspresije, plastično i refleksivno zrcalile su svu složenost rukopisa dvaju velikih majstora
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Rodnom kraju s ljubavlju

    17. međunarodni glazbeni festival Dani Milka Kelemena, Slatina, 12. – 15. listopada 2011.

    Piše: Višnja Požgaj
    Vrlo zanimljiv program koncerta otvaranja sučelio je rane skladbe dvojice uglednih hrvatskih skladatelja, naših suvremenika-akademika Rubena Radice i Milka Kelemena. Vrlo dobre izvedbe su bile u rukama pažljivog Simfonijskog orkestra HRT-a, njegovog odličnog solista na violončelu Branimira Pustičkog i vrsnog dirigenta Tomislava Fačinija ...pročitajte cijeli tekst...
  • Licitarsko srce za mlade dirigente

    5. međunarodno natjecanje mladih dirigenata Lovro pl. Matačić, Zagreb, 5. – 7. listopada 2011.

    Piše: Višnja Požgaj
    Aleksej Bogorad je apsolutni pobjednik 5. Međunarodnog natjecanja Lovro pl.Matačić. Ne samo kao dobitnik prve nagrade, nego je osvojio i najveće simpatije publike, kao i diplomu Hrvatskog društva glazbenih umjetnika. Kah Chun Wong osvojio je drugu nagradu, a Rober Farkas treću nagradu, ...pročitajte cijeli tekst...
  • Poigravanje (baroknim) gudalom

    41. Varaždinskih baroknih večeri, 23. rujna – 4. listopada 2011. (2)

    Piše: Višnja Požgaj
    Nagrada Ivan Lukačić za najviši izvodilački domet ansambla pripala je Venecijanskom baroknom consortu za Večer Vivaldija koja je nedvojbeno bila jedan od vrhunaca ovogodišnjih VBV. U obrazloženju se osim ansambla pohvaljuju i solisti – flautist Michele Favaro i napose violinist Giulio Plotino, koji se u antologijskoj sonati La follia naprosto poigravao gudalom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kantate poljskoga dvora

    41. Varaždinskih baroknih večeri, 23. rujna – 4. listopada 2011. (1)

    Piše: Višnja Požgaj
    Vroclavski barokni orkestar i Vroclavski filharmonijski zbor nastupili su na otvatanju 41. Varaždinskih baroknih večeri. Kvartet solista bio je vrlo dobar, zborski su pjevači imponirali svježinom ujednačenih glasova, dobrom impostacijom i čistoćom intonacije s naglaskom na premoćne soprane. Orkestar je uglavnom solidno izveo svoje dionice ...pročitajte cijeli tekst...
  • Manjak nekadašnje svježine

    11. festival komorne glazbe Julian Rachlin & prijatelji, Dubrovnik, 27. kolovoza – 8. rujna 2011.: Post festum

    Piše: Marija Grazio
    Ono što je evidentno je da Festival ili predugo traje ili su večernji programi predugi (ponekad se činilo da Rachlin ili drugi muzičari žele isprobati nove skladbe pred dubrovačkom publikom). Otkazivanje umjetnika, promjene programa, sklepavanje programa zadnji čas i ne baš najbolja organizacija govori o izvjesnom gubljenju putanje ...pročitajte cijeli tekst...
  • Impresivne djevojačke zborske snage

    Prima Ars Fest: Djevojački zbor Hrvatske, KD Vatroslav Lisinski, Zagreb, 3. rujna 2011.

    Piše: Višnja Požgaj
    Jasenka Ostojić Radiković odlično je pripremila djevojke iz četrnaest hrvatskih gradova koje su lijepim i izjednačenim glasovima suvereno izvodile zahtjevne dionice, a kao solistice su angažirane darovite studentice solo-pjevanja Muzičke akademije u Zagrebu, sopranistice Rea Alaburić i Dolores Leko te mezzosopranistica Ivana Srbljan) ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nemoguće ljubavi

    11. festival komorne glazbe Julian Rachlin & prijatelji, Dubrovnik, 27. kolovoza – 8. rujna 2011.: Koncert u bijelom, Atrij Kneževa dvora, 3. rujna 2011.

    Piše: Marija Grazio
    Iako je Koncert u bijelom na Rachlin festivalu svojim red carpet nazivom privukao znatan broj slušatelja i onih koji su se  htjeli obući u bijelo i biti viđeni, radilo se o vrlo ozbiljnom programu intimne i tragične prirode. Tu večer  obznanio se u glazbi onaj dio života koji izmiče stvarnosti i preobražava se u druge isto toliko sanjane trenutke. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Turobnost Schnittkeova svijeta

    11. festival komorne glazbe Julian Rachlin & prijatelji, Dubrovnik, 27. kolovoza – 8. rujna 2011.: Koncert komorne glazbe, Atrij Kneževa dvora, 2. rujna 2011.

    Piše: Marija Grazio
    Svu iskonsku ljepotu bola u Schnittkeovom Klavirskom kvintetu glazbenici su s dubokom proživljenošću prinijeli na oltar našeg doživljaja umanjivši taštinu u skrušenost pred misterijom tuge. Mladi Detoni ravnopravno je sudjelovao u oslikavanju djela, mada još uvijek sa neznatnom nesigurnošću, ne u tumačenju djela, nego u izvjesnom strahopoštovanju ...pročitajte cijeli tekst...
  • Komorna glamuroznost

    11. festival komorne glazbe Julian Rachlin & prijatelji, Dubrovnik, 27. kolovoza – 8. rujna 2011., Koncert komorne glazbe, Atrij Kneževa dvora, 1. rujna 2011.

    Piše: Marija Grazio
    Publika teško mijenja navike pa je u šestom koncertu prepoznala onu atmosferu koju gaji Rachlin festival. Komorna glamuroznost, zanimljivi glazbenici i dobro izabran repertoar koncerta već je 11 godinu prokušan recept. Ovim koncertom je počeo festival kakvog poznajemo, uzbudljiv i po programu i po glazbenicima...pročitajte cijeli tekst...
  • Užitak suzvučja trube i orgulja

    Festival Orgulje Zagrebačke katedrale: Krešo Fabijanić, truba, Gorana Vidnjević-Fabijanić, orgulje, 25.kolovoza 2011.

    Piše: Višnja Požgaj
    Fabijanić je za ovu prigodu odabrao i dvije njemu bliske barokne skladbe u kojima je pokazao svu raskoš svojeg virtuoziteta, što je u suzvučju s orguljama pružilo istinski užitak. Bila je to uvertira operi Atalanta Georga Friedricha Handela s početka koncerta i četverostavačni Koncert u D-duru Tomasa Giovannija Albinonija...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad se sve vrti oko pira

    11. festival komorne glazbe Julian Rachlin & prijatelji, Dubrovnik, 27. kolovoza – 8. rujna 2011.: Beogradska filharmonija, dir Zubin Mehta, solisti: Marija Kuhar Šoša, sopran, Ipča Ramanović, bas

    Piše: Maja Stanetti
    Orkestralni tour de force stigao je sa Drugom simfonijom u D-duru Johannesa Brahmsa gdje je razboriti dirigent s vrlo dobrim i disclipiniranim orkestrom kojega će se rado u primamljvijim akustičkim uvjetima ponovo slušati, znao u velikoj gradaciji napraviti dostojnu završnicu. Mladi svirači, dali su sve od svog nemalog umijeća sviranja, a to nije bilo malo ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nikog ne ostavljaju ravnodušnim

    11. festival komorne glazbe Julian Rachlin & prijatelji, Dubrovnik, 27. kolovoza – 8. rujna 2011.: Rachlin plays & conducts the Kremerata Baltica, Držićeva poljana, 29. kolovoza 2011.

    Piše: Marija Grazio
    Ako Rachlinu ponekad i izmiče ukazivanje na metafizičku vrijednost djela, njegova muzička intuicija dovoljno je jaka da dobro prepoznava ravnotežu one čujne i nečujne glazbe. Kao dirigent ispred sebe je imao sjajan ansambl tako da je minimalnim intervencijama spleo njihovo sviranje i svoje glazbeno viđenje Simfonije.
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Korak naprijed

    Glazbeni program 62. Dubrovačkih ljetnih igara

    Piše: Marija Grazio
    Ako Ivan Repušić nastavi s dosadašnjom mladenačkom svježinom i predanošću obavljati ravnateljsku dužnost, možemo se nadati da će se otvoriti neki novi diskursi koji će više aktualizirati i osuvremeniti Ljetne igrel, kako ne bi postale samo muzejski eksponat. Prvi korak je učinjen. Samo treba tako jasno i temeljito nastaviti dalje
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Glas i emocije

    Glazbeni program 62, Dubrovačkih ljetnih igara: Renata Pokupić, mezzosopran / Roger Vignoles, klavir, Atrij Kneževa dvora, 23. kolovoza 2011.

    Piše: Marija Grazio
    Pjevanje Renate Pokupić temeljeno je na uvjerljivoj i stabilnoj razradi materijala te na izuzetnoj jasnoći proživljenog.  Fascinantna je ravnoteža koju stvara između kontrole glasa i emocija. Njezina se sjajna tehnička spremnost i neprekidna budnost realizira u hrabru vitalnost, a oštrina i kristalna britkost u izrazu razgaljuje i upija se kao emotivna blagost ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bach i naši suvremenici

    Klupska kazališno-glazbena scena Amadeo: Confronting silence, Edin Karamazov, lutnja i gitara, Dani Bošnjak, flauta, Hrvatski prirodoslovni muzej, 21. kolovoza 2011.

    Piše: Višnja Požgaj
    Umjetnici su svojim izvrsnim poznavanjem odabrane glazbe te stilskom uvjerljivošću, lakoćom i šarmom te ozbiljnošću poniranja u najdublje slojeve meditativne glazbe, nadasve sugestivno i opojno djelovali na publiku, uživajući i sami u ljepoti koju su nam otkrili i podijelili je s nama te iznimno lijepe i zanimljive glazbene večeri
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Za svoju dušu i na radost publike

    Glazbeni program 62, Dubrovačkih ljetnih igara: Boris Berezovsky, klavir, Atrij Kneževa dvora, 20. kolovoza 2011.

    Piše: Marija Grazio
    Osim virtuoziteta i lakoće te svih sjajnih pijanističkih elemenata od kojih je njegova umješnost sačinjena, možda najuočljivija karakteristika izvođačkog umjeća Borisa Berezovskog bila je – racionalnost u raspodjeli energije. Činilo se da bi s obzirom na svoj zavidan repertoar umjetnik mogao dugo i neprekidno svirati satima zabavljući i publiku i sebe ...pročitajte cijeli tekst...
  • U salonskom stilu

    Glazbeni program 62, Dubrovačkih ljetnih igara: Boris Berezovsky & Alexander Ghindin, klavirski duo, Atrij Kneževa dvora, 18. kolovoza 2011.

    Piše: Marija Grazio
    Od početka koncerta bilo je jasno da su glazbenici tonski kompatibilni, koncepcijom usaglašeni i jednostavno – opušteni. Uspoređujući njihov nastup s glumom, koja je neizostavni dio i muziciranja, rekli bismo da su umjetnici bolje tumačili tragičnost i oubiljnost nego ležernost i ples, ali je i ovakav glazbeni sadržaj bio izgovoren na način vještih govornika ...pročitajte cijeli tekst...
  • U dodatku pravi

    Glazbeni program 62, Dubrovačkih ljetnih igara: Vadim Repin, violina, Sergei Tarasov, klavir, Atrij Kneževa dvora, 13. kolovoza 2011.

    Piše: Marija Grazio
    Na nagovor publike umjetnici su odsvirali dva dodatka, Ravelov Tzigan i Bartokove Rumunjske plesove i tada se dogodilo ono što se očekivalo tijekom cijelog koncerta – Vadim Repin se pretvorio u virtuoza s dozom nasušne opuštenosti i ujedno kreativne bahatosti i pokazao u zadnjih par minuta koncerta kako pripada klasi najvećih violinista današnjice ...pročitajte cijeli tekst...
  • Probijanje okvira

    Stjepan Hauser, violončelo, Luka Šulić, violončelo, Zagrebački solisti, Atrij Kneževa dvora.9. kolovoza 2011.; 2Cellos, Stjepan Hauser, violončelo, Luka Šulić, violončelo, (Mia Miljković, klavir, Dušan Kranjc, bubnjevi), Ispred Crkve sv. Vlaha, 10. kolovoza 2011.

    Piše: Marija Grazio
    Nastup Hausera i Šulića u Vivaldijevu Koncertu za 2 violončela i gudače mogao se činiti pomalo grubim zbog zvuka električnih violomčela, ali o raznim percepcijama bi se moglo raspravljati, stoga neka izbor električnih instrumenata ostane opravdan kao želja za nečim novim i kao poziv publici da se oslobodi shematiziranog slušanja
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • U istom registru

    2. festival Orgulje Zagrebačke katedrale: Ana Butković, flauta, Mario Penzar, orgulje, 11. kolovoza 2011.

    Piše: Višnja Požgaj
    Program nastupa bio je svojevrsni iskorak od tipičnog rasporeda s prepoznatljivom popularnijom literaturom. Za početak izabrana je vrlo lijepa Sonata za flautu i orgulje u F-duru Georga Philippa Telemanna, koja je predstavljena idealnim ravnovjesjem između tople melodike dionice flaute i diskretne orguljske patnje primjerenog registra
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Klasična glazba i klasična harmonika

    51. glazbene večeri u Sv. Donatu, Zadar, 5. srpnja – 10. kolovoza 2011.: Hrvatska komorna filharmonija, dir. Mladen Tarbuk, solisti: Franko Božac, harmonika, Mak Grgić, gitara, Crkva sv. Donata, 4. kolovoza 2011,

    Na programu sastavljenom od vrlo pitkih skladbi našla se i jedna od najpoznatijih skladbi Krste Odaka, Passacaglia, op. 35 u obradi za gudački orkestar. Slušatelja raduje čuti tu kanonsku skladbu u tako ozbiljnoj i skladnoj izvedbi. Mak Grgić (gitara) i Franko Božac (harmonika) bili su izvrsni i dojmljivi solisti u interpretacijama djela Rodriga i Piazzolle ...pročitajte cijeli tekst...
  • Samo trenutna indisponiranost?

    Glazbeni program 62, Dubrovačkih ljetnih igara: Hrvatski barokni ansambl, Koncert za Japan, solisti: Laura Vadjon, Bojan Čičić, barokne violine, Ana Benić, poprečna flauta, Pavao Mašić, fortepiano, čembalo, Atrij Kneževa dvora, 4. kolovoza 2011.

    Piše: Marija Grazio
    Ponekad krhka interpretacija ansambla mogla se kompenzirati većim naglaskom htijenja koja su jasno bila postavljena, ali nedovoljno eksponirana. Zvijezda večeri zasigurno je bio čembalist Pavao Mašić koji je pokazao preciznu tehniku, zavidnu invenciju i interpretativnu nadmoć nad ostatkom ansambla ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sjajne domaće snage

    51. glazbene večeri u Sv. Donatu, Zadar, 5. srpnja – 10. kolovoza 2011.: Zadarski komorni orkestar, dir. Ivan Repušić, solisti: Radovan Vlatković i Boštjan Lipovšek, rogovi, Crkva sv. Donata, 1. kolovoza 2011,

    Kada sa Zadarskim komornim orkestorm radi Ivan Repušić dolazi do hrabrog otvaranja zvuka prema njegovoj transformaciji iz prosječnog presviravanja u istinsko muziciranje. Između Ivana Repušića i ZKO-a postoji obostrana kemija, a koliko Repušić pozitivno utječe na rad ovog orkestra, postalo je osobito vidljivo u posljednjoj skladbi večeri ...pročitajte cijeli tekst...
  • Odmjereno i raskošno

    51. glazbene večeri u Sv. Donatu, Zadar, 5. srpnja – 10. kolovoza 2011.: Ars Instrumentalis Pragensis, Crkva sv. Donata, 29. srpnja 2011,

    Izdvojiti neku interpretaciju čini se nepravednim prema izvedbi drugih skladbi, no Zelenkina Treća trio-sonata svojom glazbenom supstancom i osobitom interpretacijom ne može ostati neprimijećena. Ars Instrumentalis Pragensis stremi k otvaranju novim glazbenim situacijama, onima zbog kojih slušatelj glazbu sluša bez daha ...pročitajte cijeli tekst...
  • Može li se odglaviti?

    Glazbeni program 62, Dubrovačkih ljetnih igara: Dubrovački simfonijski orkestar, dir. Johannes Klump, solist: Stephen Kovacevich, Atrij Kneževa dvora, 29. srpnja 2011.

    Piše: Marija Grazio
    Solist večeri, priznat i slavljen pijanist Stephen Kovacevich iskoristio je poetičnost Beethovenovog Koncerta za klavir i orkestar br 4, op. 58 kao vodilju tumačenja djela i cijelom izvedbom držao se samo i upravo tog pravca. Zaglavila se tipka d2 na klaviru, a i solist u svojem dubokom promišljanju i odvojenosti od publike
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Od Pogorelića se očekuje Olimp

    30. Zagrebačke ljetne večeri, 5. – 27. srpnja 2011: Ivo Pogorelić, klavir, Atrij Galerije Klovićevi dvori, 27. srpnja 2011.

    Visoko postavljeni kriteriji ne mogu, naravno, uvijek biti ostvareni na jednako kvalitetan način, jer su i svaki koncert i svaka izvedba, uvijek ponovni prvi pokušaj, jedinstvena i neponovljiva interpretacija koja će zaživjeti različitim karakteristikama, impaktom i recepcijom. Ali, kada se netko zove Ivo Pogorelić, tada se sve što nije savršeno ne oprašta tek tako ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pijanist i – kozmolog

    Glazbeni program 62, Dubrovačkih ljetnih igara: Ivo Pogorelić, klavir, Atrij Kneževa dvora, 25. srpnja 2011.

    Piše: Marija Grazio
    Mefisto valcer koji umjesto standardnih deset traje dvadeset minuta, Nocturno potisnut u krajnje zone slušljivosti, dugotrajni blokovi tihih linija ili gromoglasnih akorda, sve poredano u kolaž, u slaganje do razine ponavljajuće mantre ukazuje na vizir post-postmodernističkog duha. Kao netko tko uzajamno rastače organsko, opipljivo i ono misaono ...pročitajte cijeli tekst...
  • Neprimjereno za Glazbene večeri

    51. glazbene večeri u Sv. Donatu, Zadar, 5. srpnja – 10. kolovoza 2011.: Simfonijski orkestar mladih Strasbourg (L'Orchestre Symphonique des Jeunes de Strasbourg), dir. Sylvain Marchal, Poljana Šime Budinića, 22. srpnja 2011.

    Privlačenje što većeg broja slušatelja i izlazak iz repertoara namijenjenog glazbenoj eliti zasigurno daje nove vrijednosti starom sjaju Festivala. Ipak, revijalne bi tonove trebalo izbjeći. Koncerti ovog tipa idealni su za prostore na kojima je velika frekvencija potencijalne publike, no Glazbenim večerima u sv. Donatu treba dati njihovu primarnu ulogu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Svi za jednoga...

    Klupska kazališno-glazbena scena Amadeo: Gudački kvartet Čiurlionis, Litva, Atrij Prirodoslovnog muzeja 21. srpnja 2011.

    Razina zajedničkog, komornog muziciranja ansambla u svim izvedbama bila je doista zamjetna. Nije riječ samo o uvježbanosti ili sklonosti određenoj vrsti literature, nego o postojanju fine i razgovijetne unutarnje povezanosti i živog, pažljivo građenog međuodnosa, dijaloga četiriju instrumenata koji tvore cjelinu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Povijesno i suvremeno

    Glazbeni program 62, Dubrovačkih ljetnih igara: Il Giardino Armonico, solist: Giovanni Antonini, flauta, Atrij Kneževa dvora, 21. srpnja 2011.

    Piše: Marija Grazio
    Izvedena djela glazba su lišena romantičnih, prenemažućih i rascijepljenih doživljaja stvarnosti koja i živi u zajedništvu i ravnoteži iskonskih oprečnih osjećaja. Glazbenici su iz liričnih stavaka izvlačili svu ljepotu svojih instrumenata, a u brzim pokazali mediteranski karakter zaigran sjajnom improvizacijom i usklađenim zajedničkim disanjem ...pročitajte cijeli tekst...
  • O standardima koncertnih agencija

    30. Zagrebačke ljetne večeri, 5. – 27. srpnja 2011: Ansambl Marco Polo, Atrij Galerije Klovićevi dvori, 18. srpnja 2011.

    Koncert nije ispunio očekivanja. Dapače, ta je večer pokazala da organizator pri izboru programa nije vodio računa o profesionalnim standardima te je na pozornicu doveo ansambl koji u osnovi pripada području amaterskog izvodilaštva. Za uvrštavanje takva koncerta u profesionalni ciklus teško se može naći opravdanje i pravi razlog
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zvukovna tempirana bomba

    51. glazbene večeri u Sv. Donatu, Zadar, 5. srpnja – 10. kolovoza 2011.: Orchestra Mitteleuropea Udine, Italija, dir. Alfonso Scarano, solist: Antonio Amenduni, flauta, Klaustar Crkve sv. Frane, 16. srpnja 2011.

    Publika je za nagradu dobila uvertiru iz Seviljskog brijača, o čijoj se izvedbi dovoljno reći da je publiku poželjela još jedan. Na kraju ovakvog koncerta bilo je zanimljivo promatrati lica u publici. Nesvjesno ozarena smiješkom – ne bi li to trebao biti učinak kojeg bi Glazba trebala ostaviti na pojedinc?
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vedro i duhovito

    30. Zagrebačke ljetne večeri: Andrej Gugnin, klavir, 12. srpnja 2011.; Trio Wanderer, 11. srpnja 2011.; Schikaneders Jugend, 14. srpnja 2011.; Atrij Galerije Kolvićevi dvori

    Izvedbe ansambla Schikaneders Jugend odlikovao je visoki profesionalizam, ali i zavidna mjera u kreiranju prostora autentičnih izvedbi, koje su nadišle samo korektnost upotrebe povijesnih instrumenata. Doista, bio je to zanimljiv koncert koji je proširio vidokruge publike ali i proširio znanja o svemu onome što čini povijest glazbe
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nadahnuće Dubrovnikom

    Glazbeni program 62, Dubrovačkih ljetnih igara: Dubrovački simfonijski orkestar, dir. Ivan Repušić, solistice: Dubravka Šeparović Mušović, mezzosopran, Dubravka Tomšić, klavir, Atrij Kneževa dvora, 14. srpnja 2011.

    Piše: Marija Grazio
    Mahlerov ciklus pjesama Rückert-Lieder za mezzosopran i orkestar u Dubravki Šeparović Mušović našao je mnogo više od pukog interpretatora. Nagodba koju je pjevačica napravila između sadržaja i tona rezultirala je iskapanjem najdubljih i najrazornijih emocija. Njen glas i tehnika bili su vjerni pratitelji istraživanja Mahlerova autentična svijeta ...pročitajte cijeli tekst...
  • Plemenita ekspresivnost

    51. glazbene večeri u Sv. Donatu, Zadar, 5. srpnja – 10. kolovoza 2011.: Zagrebački kvartet, Adela Golac-Rilović, sopran, Nera Gojanović Kljajić, mezzosopran, Mario Penzar, čembalo, Crkva sv. Donata, 11. srpnja 2011.

    Publika je emotivno reagirala na senzibilnu ekspresivnost Pergolesijeve Sabat mater. Tome je pridonijela i izrazito emocionalna, moćna izvedba Stabat mater dolorosa. Adela Golac Rilović i Nera Gojanović Kljajić zavidnom su kvalitetom savladale teške dionice skladbe za čije se glazbeno razdoblje nisu specijalizirale ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bez široka zamaha

    Glazbeni program 62, Dubrovačkih ljetnih igara: Zagrebačka filharmonija, dir. Antoni Wit, solist: Peter Jablonski, klavir, Boškovićeva poljana, 11. srpnja 2011.

    Piše: Marija Grazio
    Dubrovnik nema prostor gdje bi ugostio ovakve ansamble (osim možda u Crkvi Male braće) pa smo ostali uskraćeni za poruku zvuka koji je toliko bitan, naročito u velebnoj simfoniji kao što je Mahlerova Peta, pa se čini da je ovo bio samo lijep način da publika vizualno upozna instrumente koje inače nema priliku vidjeti i čuti. A gdje je ostavljena glazba? ...pročitajte cijeli tekst...
  • Frcanje muzikalnih iskri

    51. glazbene večeri u Sv. Donatu, Zadar, 5. srpnja – 10. kolovoza 2011.: Ansambl za ranu glazbu Ars Longa, Kuba, Crkva sv. Donata, 9. srpnja 2011.

    Ars Longa ima krasnu ukupnu boju zvuka ansambla u cjelini i glazbenika kao pojedinaca; dojmljivo, privlačno valovito oblikovanje tona, ali bez pretjeranih manirizama; odmjerenu dozu improvizacijsko-ornamentacijskih elemenata; blistavu i samorazumljivu virtuoznu tehničku spremu te posvemašnju lakoću izvedbe
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad kneginja pleše čardaš

    30. Zagrebačke ljetne večeri, 5. – 27. srpnja 2011: 2. festival operete i mjuzikla, Kazalište operete i mjuzikla iz Budimpešte, Mjuzikl gala, 9. srpnja 2011.

    Piše: Marija Barbieri
    Unatoč izvedbeno vrlo zahtjevnom programu i solistima koji nisu imali vizualni kontakt s dirigentom, raspada nije bilo. sve pohvale umjetničkom ravnatelju Miklósu Gáboru Kerényiju čije Kazalište operete i mjuzkla nastavlja bogatu tradiciju kultnog budimpeštanskog operetnog kazališta Metropolitan i zasluženo uživa međunarodni ugled ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad zvuk (od)nosi vjetar

    51. glazbene večeri u Sv. Donatu, Zadar, 5. srpnja – 10. kolovoza 2011.: Svečano otvaranje, Simfonijski orkestar Hrvatske radiotelevizije, dir. Ivo Lipanović, Rimski Forum (pred Sv. Donatom), 5. srpnja 2011.

    Ako odličnog dirigenta ne prati jednako odličan orkestar, dojam je djelomično korektno odsvirana i blijeda partitura bez dubinskog potencijala. Tek je Fantanstična pripovijest princa Kalendara pokazala da se orkestar konačno pronašao na Forumu, oslobodio uza i zaplovio punijim jedrima prema Mladom princu i princezi te Bagdadskom moru ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dvořák za pamćenje

    Festival sv. Marka, Zagreb, 25. travnja – 26. svibnja 2011.: Komorni ansambl West-Eastern Divan Orchestra, Crkva sv. Marka, Zagreb, 26. svibnja 2011.

    Izvedba Dvořákova Klavirskog tria op. 65 u f-molu rijedak je doživljaj u kojem su se svi aspekti i elementi sklopili u interpretaciju najviše razine. Troje sjajnih muzičara oduševili su publiku. Njihovo umijeće sabranog i nadahnutog oblikovanja slijeda doista je fascinantno, i može se reći da smo mogli čuti kako to Dvořákovo djelo stvarno zvuči ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sjajno gostovanje poljskog zbora

    Festival Sv. Marka, Zagreb, 25. travnja – 26. svibnja 2011.: Mješoviti zbor Filharmonije Karol Szymanowski, dir. Vladimir Kranjčević, Crkva sv. Katarine, Zagreb, 7. svibnja 2011; Koncert u Katedrali: Mješoviti zbor Filharmonije Karol Szymanowski, Festivalski instrumentalisti, dir. Pawel Przytocki, Zagrebačka katedrala, 9. svibnja 2011.

    Precizna intonacija, razgovjetna dikcija i čistoća zapjeva, distinktna profiliranost i međuodnos dionica, rafiniranost timbra i voluminoznosti u oblikovanju tona te posebno zamjetna karakteristika nosivosti pokreta, artikulacije i ekspresije sredstva su kojima Zbor materijalizira partiture u slušnoj i doživljajnoj recepciji ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zvuk polifone misli

    Festival sv. Marka, Zagreb, 25. travnja – 26. svibnja 2011.: Trio Celibidache, Crkva sv. Marka, 2. svibnja 2011.

    U izvedbi naglasak je bio na neposrednosti suodnosa triju dionica u izričaju specifičnosti svakog pojedinog instrumenta u čemu su članovi ansambla, violinist Lorenz Nasturica-Herschovici, violist Burkhard Sigl i violončelistica Monika Leskovar, pokazali suštinu kreativnog govora i ukazali zorno na stvarne zahtjeve vrhunske izvodilačke umjetnosti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Postignuća klavirske pedagogije

    7. EPTA – Međunarodno natjecanje za mlade pijaniste, Osijek, 26. – 30. travnja 2011.

    Piše: Sunčana Bašić
    Prvonagrađeni u svojoj dobnoj skupini Tomislav Damjanović (1992) iz Hrvatske dobitnik je i posebne nagrade Ira Švarc za najbolju izvedbu preludija i fuge Johanna Sebastiana Bacha. Taj mladi pijanist osvojio je prisutne izrazito profinjenim sviranjem i smislom za boje, stilom u kojemu virtuozna tehnika smo oplemenjuje izvedbu, a nije joj cilj ...pročitajte cijeli tekst...
  • Lovački rondo

    26. Muzički biennale Zagreb, 7. – 17. travnja 2011.: Zagrebačka filharmonija, dir. Krzysztof Penderecki, solist: Radovan Vlatković, KD Vatroslav Lisinski, Zagreb, 15. travnja 2011.

    Piše: Višnja Požgaj
    Posljednja točka večeri, Koncert za rog i orkestar Zimsko putovanje Krzystofa Pendereckog, bila je i njezin vrhunac. Hornist Radovan Vlatković u velikom je stilu izvanrednog virtuoza iznimne muzikalnosti i ljepote tona osvojio sve prisutne te bio obasut ovacijama i dugim pljeskom zadovoljne publike i orkestra
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zvuci suvremenog svijeta

    ISCM World New Music Days 2011 (Svjetski dani nove glazbe), Zagreb, 10. – 15. travnja 2011. (u sklopu 26. Muzičkog biennala Zagreb, 7. – 17. travnja 2011.)

    Gudački kvartet Song izveo je 1. gudački kvartet Tajvanke Chiu-Yu Chou, ovogodišnje dobitnice nagrade za najbolju skladbu mladog skladatelja, djelo koje se nametnulo sabranošću i diskurzivnošću strukture u izabranom pristupu klasičnom sastavu. Na koncertu Zagrebačkih solista posebno se dojmila kompozicija Strahlensatz Sebastiana Stiera ...pročitajte cijeli tekst...
  • Iskustvo zapisano notama

    26. Muzički biennale Zagreb, 7. – 17. travnja 2011.: Simfonijski orkestar Hrvatske radiotelevizije, dir. Luca Pfaff, solist: Filip Fak, klavir, KD Vatroslav Lisinski, Zagreb, 14. travnja 2011.

    Piše: Maja Stanetti
    Dojmljiv i dramatičan Memorial za klavir i orkestar Stanka Horvata je poput rekvijema prepuna iskrene boli izražene snažnim glazbenim kontrastima, a posvćen je uspomeni na velikog hrvatskog pijanista Ranka Filjaka. Nad stamenim potezima orkestra snažnom gestom dominira solistička dionica klavira u izražajnoj izvedbi Filipa Faka
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Raznoliki glazbeni svjetovi

    26. Muzički biennale Zagreb, 7. – 17. travnja 2011.: Plovdivska filharmonija, dir. Dian Čobanov, solistica: Anna Borisovna Sëmkina, klavir, KD Vatroslav Lisinski, Zagreb, 12. travnja 2011.

    Piše: Maja Stanetti
    Plovdivska filharmonija pokazala se kao dobro ugođen orkestar energična pristupa, izrađenih nijansi i plemenitosti zvučanja. Asketska i strogo promišljena građa skladbe Extensio Rubena Radice u kratkim i povezanim sekcijama razvija složene i raznovrsne odnose istaknutog klavira pijanistice Anne Borisovne Sëmkine i orkestralnih skupina ...pročitajte cijeli tekst...
  • Glazbeni odjeci sjećanja

    26. Muzički biennale Zagreb, 7. – 17. travnja 2011.: Orkestar Zaklade Veronske arene, dir. Marko Letonja, solisti: Günther Sanin, violina, Aldo Orvieto, klavir, Biao Li, udaraljke, KD Vatroslav Lisinski, 9. travnja 2011.

    Piše: Višnja Požgaj
    U In the Proximity of the Planet Coral Berislava Šipuša većina solističkih udaraljki udružuje se s mnoštvom udaraljki u orkestru, tako da dolazi do nevjerojatno snažnih i bučnih gradacija koje izranjaju iz različitih dinamičkih, tematskih, ritmičkih i kolorističkih interakcija između solista i orkestra, od početnog snažnog udarca gonga do završne jeke glavne teme ...pročitajte cijeli tekst...
  • Srčani, autentični interpreti

    26. Muzički biennale Zagreb, 7. – 17. travnja 2011.: Filharmonija Witold Lutosławski, Wrocław, Poljska, dir. Tonči Bilić, solistica: Ivana Bilić, marimba, KD Vatroslav Lisinski, Zagreb, 8. travnja 2011.

    Piše: Maja Stanetti
    U svježoj izvedbi Trois poèmes d'Henri Michaux Witolda Lutosławskog odličan su tandem činili dirigenti Tonči Bilić zadužen za orkestar i cjelinu i Luka Vukšić s izražajnim dramatičnim zborom i kreativnom interpretacijom u poemama koje mu to omogućuju. Dosluh izvođača dojmljivo je predstavio Tri poeme, izvor skladateljeva nadahnuća ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pogled unazad za 50. rođendan

    26. Muzički biennale Zagreb: Koncert otvaranja, Zbor i Orkestar Muzičke akademije, dir. Mladen Tarbuk, solistica: Jelena Pavić, klavir, KD Vatroslav Lisinski, Zagreb, 7. travnja 2011.

    Piše: Maja Stanetti
    Virtuozna solistica u izvedbi Koncerta za klavir i orkestar Milka Kelemena bila je mlada, nadasve sposobna i suverena pijanistica Jelena Pavić. Taj dobro složeni i ni po čemu jako osobit koncertni konglomerat starinskoga kova zahvalan je komad za publiku koja voli klavirske koncerte i sjaj muzikalnog virtuoziteta što joj je solistica i priuštila ...pročitajte cijeli tekst...
  • Mladi virtuozi violine

    17. Etide i skale, međunarodno natjecanje za mlade violiniste i glasovirače, Zagreb, 17. – 20. veljače 2011.

    Piše: Višnja Požgaj
    Na završnom koncertu natjecanja posebno su se lijepim tonom i muzikalnošću izdvojili Noami Konforta i Marija Bašić, no bez konkurencije u pogledu virtuoziteta bili su ipak sudionici najviših kategorija Tvrtko Emmanuel Galić i ukupni pobjednik natjecanja Márton Vőrősváry pred kojima je očito lijepa budućnost
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pobjeda Glazbe

    4. EPTA – Međunarodno pijanističko natjecanje Svetislav Stančić, KD Vatroslav Lisinski, Zagreb, 7. – 13. veljače 2011.

    Piše: Višnja Požgaj
    Pobjednik natjecanja, Talijan Scipione Sangiovanni, u finalu se predstavio virtuoznim 2. koncertom za glasovir i orkestar u A-duru Franza Liszta, koji je izveo s lakoćom te visokim stupnjem koncentracije i uvjerljivosti pokazavši veliku muzikalnost, ljepotu tona i fraze, a napose zrelost i odlučnost, što mu zacijelo otvara vrata lijepe karijere ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike