Solistički koncerti

  • Zanimljiva kombinacija zvukova od slatkih melodija do kontroliranog ludila

    Koncert čembalista Franje Bilića, Rameauov vremeplov, Baštinski ciklus, Hrvatski dom Split

    Piše: Petra Crnčević
    Posljednji koncert Baštinskog ciklusa pripao je mladom zagrebačkom dirigentu i čembalistu Franji Biliću. U prvom dijelu koncerta čuli smo pregled iz Rameauovih triju knjiga komada napisanih za čembalo. U usporedbi s ostatkom programa, ovaj je dio koncerta bio nešto manje atraktivan, no Bilić se nije bojao upotrijebiti svoje tijelo kako bi pridonio interpretaciji. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Glazbenik izuzetne muzikalnosti i istraživačkog uma, koji ne preže pred najizazovnijim zadacima

    Pavao Mašić, orgulje, Slike s izložbe, Koncertna dvorana Blagoje Bersa, 10. svibnja 2022.

    Piše: Zdenka Weber
    Način na koji je Pavao Mašić prošetao Hartmannovom izložbom, evocirao svaki od 16 stavaka opsežnog i glazbeno-opisnog obilaska izloženih slika, uključujući obavezne Promenade, s bogatim kolorističkim senzacijama i bravuroznim vladanjem klavijaturama, sve je to bio doživljaj u kojemu smo uživali doslovno se kupajući u dominantnom zvuku orgulja. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Magična izvedba beskompromisnog glazbenika izrazite i istančane muzikalnosti

    Barokni festival 2022., Berlin; Johann Sebastian Bach: Goldberg varijacije, Jean Rondeau, čembalo, Komorna dvorana Berlinske filharmonije

    Piše: Domagoj Marić
    Rondeau je beskompromisan tip glazbenika, izvođač koji u potpunosti uranja u svaku od trideset varijacija, vodeći slušatelja kroz putovanje postajama križnog puta. Tehnika, dinamike, tempa, pauze i sve što se dogodilo u preko sat i pol izvedbe bilo je podređeno jednom i jedinom cilju – muzikalnosti, koje glazbeniku nimalo ne nedostaje. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Posebna i dojmljiva salonska prezentacija Brahmsovih djela

    Večeri s Brahmsom; Koncert pijanista Ljubomira i Danijela Gašparovića i sopranistice Darije Auguštan, Mađarski kulturni centar Zagreb

    Piše: Višnja Požgaj
    U lijepoj i akustičnoj dvorani Instituta Liszt u zagrebačkom Mađarskom kulturnom centru, otac i sin Ljubomir i Danijel Gašparović, s gošćom sopranisticom Darijom Auguštan izveli su bogat program Brahmsovih djela. Auguštan se iskazala sjajnom dikcijom, impostacijom, čistoćom i volumenom glasa te senzibilnošću. Večer je kulminirala Brahmsovom Uspavankom iz opusa 49. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Strastvene izvedbe mladih pijanista

    Pleyel Svetislava Stančića, Mia Pečnik i Zvjezdan Vojvodić, klavir, Hrvatski državni arhiv, 7. studenog 2021.

    Piše: Višnja Požgaj
    Miji Pečnik, koja je otprve osvojila publiku opuštenom, poletnom i virtuoznom izvedbom Beethovenova Ronda a capriccio u G-duru, op.129. Slijedile su dvije Chopinove skladbe: Nocturno u cis-molu, op.27 br.1 s neodoljivom pijevnom kantilenom i znamenita Sonata u b-molu, op.35, br.2 s vrhuncem u završnim stavcima –dramatičnom Posmrtnom maršu i munjevitom Prestu. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Virtuozno pijanističko oslikavanje emocionalnih previranja

    Pijanistički recital povodom 60. rođendana Đorđa Stanettija, Hrvatski glazbeni zavodm, 12. listopada 2021.

    Piše: Višnja Požgaj
    Đorđe Stanetti je šest Bachovih Partita izveo tehnički suvereno, virtuozno, stilski koherentno i inventivno. U piano dijelovima bio je emotivan i profinjen, s lakoćom dočaravši čembalističku efektnost, dok je u forte dinamici bio odlučan, nemiran i moćan, čak ponekad i pretjerano odrješit. Pojedine stavke je ulančano povezivao u preglednu, dojmljivu i zaokruženu cjelinu. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ugođaj starog Pariza uz očaravajuće pjesničko-glazbene delicije

    Koncert ansambla Dialogos, La belle époque… médiévale, Katarina Livljanić, glas i koncepcija programa, Danijel Detoni, klavir, Hrvatski glazbeni zavod, 19. lipnja 2021.

    Piše: Zdenka Weber
    Katarina Livljanić ovim se programom predstavlja doista kao francuska umjetnica; njezin je mezzosopran vrlo ugodan, dikcija izvrsna, a glazba koju donosi, uz virtuozno sviranje Danijela Detonija, puka je ugoda, blago milovanje ušiju, koje je u polumraku Male dvorane začaralo slušatelje pružajući im očaravajuće pjesničko-glazbene delicije. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zanimljiva i tečna izvedba u kojoj su svi suradnici slijedili skladateljevu koncepciju

    Koncert Đorđa Stanettija i njegovih nekadašnjih studenata iz ciklusa Vivant professores, Koncertna dvorana Blagoje Bersa, Zagreb, 16. ožujka 2021.

    Piše: Snježana Miklaušić-Ćeran
    Na prvome klaviru su se kao ravnopravni suradnici svog učitelja izmjenjivali Filip Fak, Ivana Dragičević, Dino Kalebota, Zoran Velić, David Vuković, Krešimir Starčević i Marijan Đuzel. Svi su oni potvrdili visoku razinu pijanističkog umijeća i izvrsne suradnje u klavirskom duu muzicirajući u savršenome suglasju sa svojim nekadašnjim pedagogom. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Izazovi najzahtjevnijeg gitarističkog repertoara

    Koncert gitarista Petrita Çekua, Guitarra viva, Hrvatski glazbeni zavod, 26. siječnja 2021.

    Piše: Zdenka Weber

    Za kraj koncerta odabrao je Çeku Rêverie op. 19 Giulia Regondija. Skladba prema izjavama mnogih gitarista pripada najzahtjevnijem gitarističkom repertoaru pa i ne čudi da to nadasve romantično emocionalno, a tehnički bravurozno djelo izvodi i Petrit Çeku na svojoj gitari američkog graditelja Rossa Gutmeiera i to s velikim uspjehom i na radost ljubitelja glazbe za gitaru. ...pročitajte cijeli tekst...

  • Strpljiva i suptilna izgradnja impresivne cjeline bez teatralnosti

    Koncert pijanistice Marie João Pires, Koncertna dvorana Lisinski, 3. studenog 2020.

    Piše: Maja Stanetti
    Joao Pires odvela je slušatelje izravno u svijet Beethovena i Debussyja kao savršen medij. Bez pompe, lako i mirno uspostavlja izravnu vezu između kompozitorskih zapisa i slušatelja, uvlačeći ih u čaroban svijet. Pripovjedno donosi sadržaj, pregledno, znalački razložno i nadasve suptilno brinući o svakom detalju i njihovim odnosima, gradeći strpljivo impresivne cjeline. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tehnički besprijekorna i duboko osjećajna interpretacija Krežminih pjesama

    Koncertna promocija notnog izdanja Franjo Krežma – Umjetničke popijevke na stihove njemačkih romantičara, mezzosopranistica Nataša Antoniazzo, pijanistica Mia Elezović, Hrvatski glazbeni zavod, 28. listopada 2020.

    Piše: Višnja Požgaj
    Izbor od 25 pjesama u notnom izdanju presjek je Krežmina stvaralaštva nastalog u razdoblju od  ljeta 1876. do kraja 1879. A da se radi o prekrasnom materijalu pokazale su svojim tehnički besprijekornim, dinamički bogatim, i sugestivnim interpretacijama vrsne umjetnice Nataša Antoniazzo i Mia Elezović. U tri bloka izvele su 13 pjesama na originalnom njemačkom jeziku. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nadahnuto sviranje s istančanim dinamičkim i agogičkim nijansama

    Koncert gitarista Krešimira Bedeka, Guitarra Viva, Hrvatski glazbeni zavod, 20. listopada 2020.

    Piše: Snježana Miklaušić-Ćeran
    Stavci različita tempa, dinamike, razine tehničkih zahtjeva našli su u Krešimiru Bedeku pouzdanog tumača koji je u svim skladbama koncerta pokazao ozbiljan pristup izvornicima. Muzikalan glazbenik, sposoban za pronalaženje istančanih dinamičkih i agogičkih nijansi, Krešimir Bedek odsvirao je nadahnuto zahtjevan program, opravdavši i ovaj put očekivanja publike. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Visoka tehnička razina sviranja

    Koncert pijanista Jevgenija Kisina iz ciklusa Lisinski subotom, 16. studenog 2019.

    Piše: Maja Stanetti
    Sklon i sposoban obuhvatiti veliku cjelinu poput vrsnog orguljaša ili dirigenta simfonijskog orkestra, Jevgenij Kisin prvi dio večeri okončao je više nego zahtjevnim Varijacijama i fugom na temu iz finala Beethovenove Treće simfonije u Es-duru - Eroice. Eroica-varijacije bile su razumljive u svim slojevima, tako lako dostupne, ne gubeći slijed niti intenzitet. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ivo Dropulić na visini zadatka

    Koncert violinista Ive Dropulića, Hrvatski glazbeni zavod, 17. listopada 2019.

    Piše: Višnja Požgaj
    Ljepota sviranja i intenzitet tona bili su potpomognuti kvalitetnim instrumentom poznatog francuskog majstora  Jeana-Baptista Vuillaumea iz 1824., a slobodniji pristup interpretaciji bez tendencije prema tzv. povijesno obaviještenom stilu, s dobrodošlim vibratom, pjevnošću melodija i snagom izraza pružili su impresivni dojam. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dirljiv pijanistički recital

    Večer bosanskohercegovačkih skladatelja, Bartolomej Stanković, klavir, Lisinski, 13. svibnja 2019.

    Piše: Zdenka Weber

    Slijed osobnih iskaza profesionalnih skladatelja iz Bosne i Hercegovine, zanimljivo je upoznati budući da tu glazbu gotovo nikada ne susrećemo. Stankoviću valja odati posebno priznanje za trud – jednako kao i organizatorima koncerta, a za nadati se da će drugom prilikom glazbu bosanskohercegovačkih skladatelja u Zagrebu čuti i brojnija publika. ...pročitajte cijeli tekst...

  • Monumentalno i grandiozno

    Koncert violinista Oresta Shourgota, 21. Festival sv. Marka, HGZ , 2. svibnja 2019.

    Piše: Višnja Požgaj

    Ysayev ciklus u trajanju od skoro 90 minuta Orest Shourgot predočio je u cjelovitom nizu, s kratkim predasima te dugim pljeskom i ovacijama nakon svake sonate. U posebnom ozračju zamračene dvorane dobro posjećenog HGZ-a, čitav je program izveo napamet, duboko koncentrirano, nalazeći skrivenu ljepotu u svakom taktu. ...pročitajte cijeli tekst...

  • Izražajni akcenti

    Ciklus Glazbeni umjetnici Zagrebu; Krešimir Bedek, gitara; HGZ, 7. ožujka 2019.

    Piše: Višnja Požgaj
    U Bedekovoj interpretaciji svaka je etida imala svoju čaroliju prelijepe melodike, strastvene dinamike, izražajnih akcenata i agogike, a izvedene zajedno, u jednome dahu, tvorile su jedinstvenu impresivnu cjelinu .
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pijanist posebnih sposobnosti

    Bruno Vlahek, klavir, Glazbeni umjetnici Zagrebu, HDGU, Hrvatski glazbeni zavod, 7. veljače 2019.

    Piše: Zdenka Weber
    Neophodno je govoriti o sposobnostima koje dokazuju vrhunski spoj produktivnog i reproduktivnog talenta, jer jedino tako dobivamo odgovor na oduševljenje koje svojim muziciranjem, pa i kada interpretira djela skladateljskih genija kojima se posvećuje, pijanist izazivlje. Da, bravo, mladiću i s nestrpljenjem očekujemo ponovni nastup u rodnome gradu!
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Studiozno i impresivno

    Ciklus Bunt Arta Guitarra Viva; Srđan Bulat, gitara: HGZ, 29. siječnja 2019.

    Piše: Višnja Požgaj
    Remekdjelo posvećeno velikanu klasične gitare i lutnje Julianu Breamu, Srđan Bulat izveo je nadasve studiozno i impresivno, a u dodatku se lijepo zahvalio zadovoljnoj publici nježnim Nocturnom Slavka Fumića, koji je svojim romantičnim ozračjem stilski zaokružio program nadasve osebujne i uspješne gitarske večeri.....pročitajte cijeli tekst...
  • Impresivna cjelina

    Klavirski recital Aljoše Jurinića, KDVL; 28. prosinca 2018.

    Piše: Višnja Požgaj
    Rijetke su integralne izvedbe. Stoga je taj podvig Aljoše Jurinića bio uistinu jedinstven i impresivan. Uspio je tehnički savršeno i duhovito predstaviti svaku etidu te ih oblikovati u dojmljivu cjelinu....pročitajte cijeli tekst...
  • Pažljivo kontrolirana dinamika

    Ciklus HGDU-a: Glazbeni umjetnici Zagrebu; Diana Haller, mezzosopran/ Filip Fak, klavir; Hrvatski glazbeni zavod, 28. studeni 2018.

    Piše: Višnja Požgaj
    Diana Haller je prirodno nadarena prekrasnim mezzosopranom  iznimne boje, snage i topline, velikog raspona i pažljivo kontrolirane dinamike. Uz odličnu naobrazbu, muzikalnost, sugestivnost i uzornu dikciju postiže sjajne rezultate, a to je pokazala i na ovom nastupu uz odličnog suradnika za klavirom pijanista Filipa Faka....pročitajte cijeli tekst...
  • Prozračna harmonija

    Glazbeni umjetnici Zagrebu; Tamara Coha Mandić, Diana Grubišić Ćiković; HGZ, 18. listopada 2018.

    Piše: Višnja Požgaj
    Za ovaj koncert umjetnice su odabrale program 20. st. u kojem  je do punog izražaja došao idealan spoj plemenitog zvuka obaju instrumenata , izražen u kontrastima od privlačne melodike do  neupitnog virtuoziteta, što je prezentirano  izrazitom muzikalnošću, savršenim skladom i međusobnim dosluhom....pročitajte cijeli tekst...
  • Intenzitet glazbenog razumijevanja

    Recital violončelistice Kajane Pačko i pijanista Danijela Detonija, HGZ, 26. travnja 2018.

    Piše: Maja Stanetti
    Dvoje umjetnika u suglasju ima onu danas sve rjeđu kvalitetu kreacije uzbudljive i maštovite izvedbe u trenutku, nimalo nalik sve prisutnijem inzistiranju na tehničkoj perfektnosti bez lica. U njihovim je interpretacijama prisutna igra trenutka, dosluh u svakom segmentu, kao i intenzitet glazbenog proživljaja i razumijevanja teksta.
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Skladna i temperamentna interpretacija

    50. Tribina Darko Lukić, Koncert laureata, 16. travnja 2018.

    Piše: Višnja Požgaj
    Latica Anić i Krešimir Starčević oduševili su publiku i žiri izvedbama djela Schuberta, Schumanna, Papandopula i Prokofjeva, a na nagradnom nastupu potvrdili su svoje kvalitete nadasve skladnom, temperamentnom i duboko proživljenom interpretacijom. Ljepota tona violončela i kultiviran zvuk klavira udružili su se u ravnopravnom, tehnički dotjeranom i maštovitom muziciranju.
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Španjolska i južnoamerička gitaristička baština

    Ciklus koncerata Guitarra Viva; Alejandro Córdova, gitarist, Hrvatski glazbeni zavod, 23. siječnja 2018.

    Piše: Snježana Miklaušić-Ćeran
    Program koji je odabrao za nastup u Zagrebu dao je mladom umjetniku Alejandru Córdovi mogućnost da pokaže svoju dobru tehniku sviranja, neupitnu intonaciju, pregledno vođenje melodijske linije iznad akordičke pratnje i precizno rješenje složenih ritamskih figura u skladbama nadahnutim folklornom glazbom....pročitajte cijeli tekst...
  • Gušt neprijeporne vještine

    Ciklus Pleyel Svetislava Stančića: U spomen na Branku Musulin, Aljoša Jurinić, klavir, Hrvatski glazbeni zavod, 19. svibnja 2017.

    Piše: Maja Stanetti
    Program recitala bio je sastavljen spretno i kompatibilno. Njegov je oslonac bio na otvorenim mogućnostima tonskog nijansiranja i isticanju bogatstva zvukovnosti instrumenta. Recital je završio s drugom knjigom Debussyjevih Slika koje su bile pravi izazov za Jurinićev prikaz tonskog bogatstva u otmjenim potezima suverenog vladanja instrumentom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Korejski val

    Korejski tjedan, Zagreb, 2. – 6. svibnja 2017.: Hyoung-kyu Kim, klavir, Mala dvorana KD Vatroslav Lisinski, 3. svibnja 2017.

    Piše: Višnja Požgaj
    Svoj recital vrsna umjetnica Hyoung-kyu Kim je razumljivo počela djelom korejskog skladatelja 20. stoljeća Isanga Yuna Pet skladbi za klavir kojim ga je umjetnica predstavila zagrebačkoj publici. Iako u potpunosti koristi dvanaesttonsku tehniku, skladatelj si dopušta odstupanja u odnosu na Schönbergovu dvanesttonsku tehniku i stvara svoj vlastiti stil ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pet čudesnih klavirskih svjetova

    2. sezona ciklusa Cristoforium: Omiljeni klaviri slavnih skladatelja, predavanje Paul McNult i Viviana Sofronitsky; koncert Viviana Sofronitsky, fortepiano, Hrvatski glazbeni zavoda, 20. travnja 2017.

    Piše: Zdenka Weber
    Odlična, tehnički nadasve sposobna i za interpretacije, agogiku i dinamiku izuzetno osjetljiva pijanistica Viviana Sofronitsky predstavila je glazbu i glazbala na način da smo mogli na trenutak pomisliti kako se nalazimo u nekom krasnom aristokratskom salonu Weimara, Beča, ili Pariza. Publika je vidno uživala što je i potvrdila gromoglasnim pljeskom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Čudesan pijanist

    Ciklus Pleyel Svetislava Stančića: Andrey Gugnin, klavir, Hrvatski glazbeni zavod, 13. travnja 2017.

    Piše: Maja Stanetti
    Ruski pijanist Andrey Gugnjin je s lakoćom majstora sviranja sadržajno ispunio svoj izbor bez scenskog i navodno karizmatičnog prenemaganja. Gugnjin je svakako faca koju se može poželjeti ponovno slušati. Ako ništa drugo, a onda zbog provjere dojmova o istaknutoj glazbenoj inteligenciji. Gugnjin je u program uvrstio i Osam studija Borisa Papandopula ...pročitajte cijeli tekst...
  • Brzi i nepogrešivi prsti

    Ciklus Lisinski subotom: Aljoša Jurinić, klavir, KD Vatroslav Lisinski, 18. veljače 2017.

    Piše: Maja Stanetti
    Za kraj došao je Chopin koji je obilježio dosadašnju karijeru Aljoše Jurinića. Omiljenog Chopina – čije zagonetke unutar raznih klavirskih glazbenih formi uvijek podliježu novim propitkivanjima – Jurinić je predstavio sa šest etida iz op. 25. te uspjelo prenio njihovo majstorstvo. Svaki sljedeći sličan pothvat novi je izazov kojemu on može odgovoriti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Izniman guslački senzibilitet

    Dan dvorane: Svečana dodjela nagrade Ivo Vuljević i koncert dobitnika, Katarina Kutnar, violina, KD Vatroslav Lisinski, 29. prosinca 2016.

    Piše: Višnja Požgaj
    Uz umjetničku suradnju pijanistice Renate Hill, Katarina Kutnar izvela je dva stavka iz Sonate za violinu i klavir u A-duru Césara Francka te Introdukciju i Rondo capriccioso u a-molu, op. 28 Camilla Saint-Saënsa. U tom reprezentativnom i dojmljivom nastupu umjetnica je pokazala zrelost, muzikalnost, osjećajnost, temperament i nadasve izniman guslački senzibilitet ...pročitajte cijeli tekst...
  • Posvećenost pozivu

    Ciklus Pleyel Svetislava Stančića: Eugen Indjic, klavir, Hrvatski glazbeni zavod, 25. listopada 2016.

    Piše: Maja Stanetti
    Indjic je iznimno zaokruženo gradio interpretaciju u cijeloj teško opisivoj paleti boja instrumenta. Svaka je od njih imala svoju osobitost u bogatstvu boja i sadržaja daleko od rutine. Kvalitetu kreacije koja ne ljubi samo glavne teme i motive nego vješto prepliće sve slojeve nimalo jednostavne građe čini Indjićeva posvećenost i koncentracija ...pročitajte cijeli tekst...
  • Autentičan izvorni zvuk

    Ciklus Cristoforium: Hrvoje Jugović, klavir, Gregor Riedl, klarinet, Mala dvorana Hrvatskog glazbenog zavoda, 19. listopada 2016.

    Piše: Višnja Požgaj
    Jugović i Riedl odsvirali su zajedno dvije skladbe: Sonatu za basetni rog i klavir u F-duru, op. 17 Ludwiga van Beethovena i virtuozni Veliki koncertni duo za klarinet i klavir u Es-duru, op. 48 Carla Marije von Webera. Njihovo muziciranje bilo je na visokoj tehničkoj razini, stilski uvjerljivo i skladno te je oduševilo publiku ljepotom glazbe autentičnog izvornog zvuka ...pročitajte cijeli tekst...
  • Majstorski podcrtana kvaliteta

    Ciklus Guitarra Viva: Petrit Çeku, Hrvatski glazbeni zavod, 10. svibnja 2016.

    Piše: Višnja Požgaj
    Program gitarističkog recitala Petrita Çekua u finalu ciklusa Gittara Viva bio je pomno odabran i u cjelini predstavljen na najvišoj tehničkoj i umjetničkoj razini. A o kvaliteti i popularnosti tog vrhunskog umjetnika posvjedočila je prepuna dvorana HGZ-a te ovacije i skandiranje oduševljene publike kojoj je na kraju poklonio još dva lijepa dodatka ...pročitajte cijeli tekst...
  • Grmljavina Appassionate

    Vladimir Babin, klavir, Hrvatski glazbeni zavod, 28. travnja 2016.

    Piše: Maja Stanetti
    Središte večeri zauzela je Beethovenova Appassionata, Klavirska sonata br. 23 u f-molu, op. 57. Svi znaju da ta Sonata uvijek ostaje kamenom kušnje jer u živoj izvedbi kriju tisuće zamki i pitanja. Vladimir Babin se s Appassionatom hrabro uhvatio ukoštac. Odvažno je čuvao cjelinu, ali i ponegdje pretjerano dramatizirao. No, znao je sabrano dočekati završni dio ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dojmljiv susret violine i harfe

    Ciklus Zagrebački umjetnici zagrebačkoj publici: Martin Draušnik, violina i Mirjam Lučev Debanić, harfa, Hrvatski glazbeni zavod, 21. travnja 2016.

    Piše: Višnja Požgaj
    Na kraju koncerta umjetnici su izveli najzahtjevniju skladbu – Koncertnu fantaziju na teme iz Bizetove opere Carmen. U cjelini je djelo izvedeno vrlo korektno, muzikalno i temperamentno, iako se Martinu Draušniku u najdelikatnijim trenucima ponekad omaknulo nekoliko manje uspjelih tonova i flažoleta. Pa ipak, izvedba je zaslužila ovacije publike ...pročitajte cijeli tekst...
  • Od Zore do Čežnje

    Ciklus Guitarra Viva: Maroje Brčić, Hrvatski glazbeni zavod, 22. ožujka 2016.

    Piše: Višnja Požgaj
    Upečatljiva izvedba Fantazije, op. 7, Gorana Listeša objedinila je različite ulančane ugođaje – od mističnog uvoda preko živahnog Allegretta i sjetnog Cantabilea do uzbudljive završnice. Ljepota i intenzitet tona Maroja Brčića, uz muzikalnost i senzibilitet, kao i tehnička sigurnost i lakoća izvedbe, naročito u drugome dijelu, oduševili su publiku ...pročitajte cijeli tekst...
  • Strastveni zaljubljenik

    Umjetnička organizacija Cristoforium, Pleyel Svetislava Stančića: U spomen na Ivu Mačeka, Ljubomir Gašparović, Hrvatski glazbeni zavod, 15. ožujka 2016.

    Piše: Višnja Požgaj
    Iako je Ljubomir Gašparović imao i svjetlijih trenutaka u interpretaciji – s profiliranim iznošenjem tema, profinjenom dinamikom i originalnim viđenjem partitura, ukupni pozitivan dojam pomutile su mjestimične tehničke poteškoće i forsirani forte u virtuoznijim dijelovima. Ipak, umjetnik je opravdano zaslužio odobravanje publike ...pročitajte cijeli tekst...
  • Salonska otmjenost

    Umjetnička organizacija Cristoforium: Pleyel Svetislava Stančića, U spomen na Darka Lukića, Hari Gusek, klavir, Hrvatski glazbeni zavod, 16. veljače 2016.

    Piše: Maja Stanetti
    Gusek je osnovni chopinovski repertoar donio lijepo, muzikalno, s primjernom dozom navodne salonske otmjenosti. Ona više ne postoji, ali se očito može ponovno prizvati za aktualne salonske prilike. Drukčiji prostori velikih dvorana nose i druge zahtjeve, ali smisao ostaje isti. Na cizelirani starinski način ga je Gusek neizazovno no dobro predstavio ...pročitajte cijeli tekst...
  • Upečatljivi akcenti

    Karlo Hubak, klavir, Ludwig van Beethoven: 32 klavirske sonate, Hrvatski glazbeni zavod, 13. veljače 2016.

    Piše: Višnja Požgaj
    Karlo Hubak muzicirao je profinjenim tonom, logičnim fraziranjem, uzbudljivom agogikom, upečatljivim akcentima, razgovjetnim parlandom te lakoćom i pokretljivošću brzih pasaža. Njegova muzikalnost, ali i dirigentski nerv iskazao se ponekom gestom ruke i tijela, a komunikaciju s publikom uspostavio je ne samo kroz glazbu, nego i duhovitom konferansom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Za pamćenje

    Ciklus Lisinski Arioso: Elina Garanča, mezzosopran, Malcolm Martineau, klavir, KD Vatroslav Lisinski, 8. veljače 2016.

    Piše: Zrinka Matić
    Pokazujući besprijekoran ukus, jednostavna, sjajnog glasa kojemu se ne može naći slabosti u tonu, u boji koja je puna, iznijansirana, po potrebi senzualna, lirska ili dramatična, čija je muzikalnost nadopunjena prekrasnom scenskom pojavom, Elina Garanča bila je idealan posrednik koji nas vodi do skladatelja i pjesnika, do ideje pjesme i glazbe ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sjaj obnovljena instrumenta

    Umjetnička organizacija Cristoforium: Ljubomir Gašparović, fortepiano, Mala dvorana Hrvatskog glazbenog zavoda, 2. veljače 2016.

    Piše: Maja Stanetti
    Na obnovljenom fortepianu i Beethovenove sonate zvuče drukčije. Pitomije, moglo bi se reći, iako se neprekidno čuje da iz njih viri mala, ali neprekidna provokacija. Da je riječ o suvremenom glazbalu izbrojao bi se u Gašparovićevoj izvedbi niz neizigranih pasaža i klimavih suzvuka, ali s mekim zvukom fortepiana to postaje manje bitnim ...pročitajte cijeli tekst...
  • Senzacija zvana Aljoša

    Aljoša Jurinić, klavir, Hrvatski glazbeni zavod, 28. listopada 2015.

    Piše: Višnja Požgaj
    Aljoša Jurinić svirao je na kvalitetnom i posebnom instrumentu, klaviru marke Pleyel Svetislava Stančića, mekanog i baršunastog tona, idealnog za Chopinovu glazbu. A veliko umijeće, muzikalnost, osjećajnost, zrelost i temperament mladog pijanista došlo je do punog izražaja upravo na tom instrumentu pruživši jedinstven doživljaj
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Skica za portret

    Autorski koncert: Silvio Foretić, Cantus Ansambl, dir. Berislav Šipuš, Ivan Josip Skender, solisti: Srebrenka Poljak, klavir, Martina Gojčeta Silić, mezzosopran, Hrvatski glazbeni zavod, 26. listopada 2015.

    Piše: Maja Stanetti
    Mlada generacija ne poznaje dovoljno opus Silvija Foretića, pa je presjek dobrodošao. No unatoč desetljetnom izbivanju skladatelja, Muzički biennale Zagreb odigrao je svoju ulogu. I tada su skladbe ispunjavale autorovu namjeru da budu na prvi pogled zabavne, a hoće li netko o njima potom razmisli, prepušteno je volji i senzibilitetu prisutnih ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vjernost sadržaju

    Ciklus Lisinski subotom: Stephen Kovacevich, klavir, KD Vatroslav Lisinski, 10. listopada 2015.

    Piše: Maja Stanetti
    Schubertova Sonata u B-duru, sonata simfonijskih razmjera, bila je zaokružena, lijepa i kak v bečkem salonu. Kovachevicheva odluka o nepatvorenu i pomalo salonskom muziciranju nije pristajala širinama Dvorane Lisinski ako dobro ne naćulite uši. Unatoč tehničkim poteškoćama, ipak Kovachevich nikada neće iznevjeriti sadržaj
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Senzibilitet i stil

    Ciklus Zagrebački umjetnici zagrebačkoj publici: Miroslav Živković, bariton, Danijel Detoni, klavir, Hrvatski glazbeni zavod, 24. rujna 2015.

    Piše: Višnja Požgaj
    Miroslav Živković i Danijel Detoni savršeno su se dopunjavali u izvedbi impresivnog ciklusa Dichterliebe (Pjesnikova ljubav) Roberta Schumanna vrlo sugestivno i na najvišoj razini. Klavir tu nije tek pratnja, nego je posve ravnopravan s vokalom, a ovdje unaprijed najavljuje atmosferu i sadržaj pjesme, a na završetku je nadopunjuje i zaokružuje ...pročitajte cijeli tekst...
  • Čarolija piana

    Ciklus Molto cantabile: Večer Lieda i opernih arija: Proljetnim vjetrovima, Anamarija Knego, sopran, Filip Fak, klavir, Hrvatski glazbeni zavod, 8. svibnja 2015.

    Piše: Marija Barbieri
    U prvom dijelu koncerta izvođene su popijevke hrvatskih autora, od onih dopadljivih Ferde Livadića, preko složenijih Lisinskog, do vrlo kompleksnih i izvedbeno vrlo zahtjevnih Franje Krežme. U njima je Anamarija Knego, kao i u drugom, opernom dijelu koncerta, pokazala posvemašnju vokalnu sigurnost i pjevačko umijeće na visokom nivou ...pročitajte cijeli tekst...
  • Stari majstori i suvremenici

    Ciklus Guitarra Viva: Istvan Römer, Hrvatski glazbeni zavid, 5. svibnja 2015.

    Piše: Višnja Požgaj
    Znalačke i virtuozne obrade djela Luke Sorkočevića i Johanna Sebastiana Bacha Istvan Römer pristupio vrlo analitički i studiozno s pažljivom pripremom i odjekom svakoga tona i fraze u nadasve tečnoj i vrlo muzikalnoj interpretaciji, s posebnim osjećajem za ljepotu tona. Naročito impresivan bio je Bach
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Visoko umijeće u interpretaciji Lieda

    Ciklus Molto cantabile: Uminuće, vječna ljubav, molitva, Krešimir Stražanac, bas-bariton, Danijel Detoni, klavir, Hrvatski glazbeni zavod, 30. siječnja 2015.

    Piše: Marija Barbieri
    Stražanac ima razvijen osjećaj za stil i, iako mlad, dosta iskustva u koncertnom pjevanju pa zna kako mu prilagoditi svoj glas, koji je, usuđujem reći, operni. S ukusom vlada dinamičkom skalom i, što je još važnije, osjeća ono što pjeva i time se rukovodi u interpretaciji. Osobito je lijepo donio zadnju od Četiri ozbiljne pjesme Johannesa Brahmsa ...pročitajte cijeli tekst...
  • Klasika i humor

    Igudesman & Joo (Aleksej Igudesman, violina, Hyung-ki Joo, klavir), A Little Silent Night Music, KD Vatroslav Lisinski, 9. prosinca 2014

    Na pozornici nema ničega osim dvojice glazbenika i njihovih glazbala, a za ponešto će dodatnih rekvizita i kostima posegnuti tek pred kraj, nakon što su već uvjerljivo pokazali da su itekako zabavni. Igudesman i Joo nasmijavaju ne vrijeđajući nikoga. Onime što ih veseli okupljaju mnogobrojno gledateljstvo u uglednim koncertnim dvoranama širom svijeta ...pročitajte cijeli tekst...
  • Profilirani pristup interpretaciji

    Ciklus Pianofortissimo Koncertne poslovnice Artagent: Rita Kinka, klavir, Hrvatski glazbeni zavod, 3. prosinca 2014.

    Piše: Višnja Požgaj
    Iintegralna izvedba 24 preludija za klavir, op. 28  Frédérica Chopina vrlo je rijetka i stoga predstavlja pravi izazov za umjetnika i poseban doživljaj za publiku. Te pojedinačne kontrastne bisere Rita Kinka je ulančala u vrlo studiozan i impresivan sveobuhvatan niz oplemenjen virtuoznom tehnikom i suptilnim osjećajem za ton, frazu, dinamiku i ritam
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dojmiva cjelina

    Ciklus Zagrebački umjetnici zagrebačkoj publici: Jelena Očić, violončelo, Zrinka Ivančić, klavir, Hrvatski glazbeni zavod, 23. listopada, 2014.

    Piše: Višnja Požgaj
    Jelena Očić je zrela umjetnica brilijantne tehnike, koja s lakoćom, opušteno i duhovito kreira osebujnu interpretaciju. Ljepota i izražajnost njezina tona, iznimna muzikalnost, strastvenost i energičnost i osjećajnost i liričnost sjedinjuju se u odličnom dosluhu s pažljivom pijanisticom Zrinkom Ivančić u osmišljenu i nadasve dojmivu cjelinu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bogat emotivni svijet

    Molto cantabile: Večer Lieda: Nade i spomeni (Hommage à Zinka Kunc), Martina Gojčeta-Silić, mezzosopran i Julia Gubajdulina, klavir, Hrvatski glazbeni zavod, 10. svibnja 2014.

    Piše: Marija Barbieri
    Martina Gojčeta-Silić u punom je sjaju zasjala na solističkom koncertu. Pokazala je svoju visoku vrijednost obasipajući nas bogatstvom svoje iskrene umjetnosti, velikog pjevačkog umijeća i vrhunske, već poslovične muzikalnosti, a k tome i profinjenim stilom i ukusom. Takav je bio i odabir programa koji je bio i raznolik i različit a ipak skladan i odmjeren ...pročitajte cijeli tekst...
  • Respektabilan pothvat

    Ciklusi Svijet glazbe i Pianofortissimo: Lovro Pogorelić, klavir, KD Vatroslav Lisinski, 22. travnja 2014.

    Piše: Maja Stanetti
    Lovro Pogorelić stameno se i izdržljivo posvetio tekstu u velikim zamasima. Nijansiranje i gradacije su mu izgleda manje važne i teško suspreže svoje moćno vladanje instrumentom, a ipak posvećujući veliku pažnju razabranoj polifoniji. Dobrodošle zrelost i godine interpreta mogle su se itekako čuti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bez slabe točke

    Ciklus Molto cantabile: Duša je tamno golo jezero (Hommage à Božidar Kunc), Marko Mimica, bas-bariton, Cornelis Witthoefft, klavir, Hrvatski glazbeni zavod, 14. travnja 2014.

    Piše: Maja Stanetti
    Oprezno je počelo s prelijepim mjesecom svibnjem na Heineove stihove. Hrabro je bilo za mladoga pjevača (rođenog 1987.) otvoriti večer s izborom deset pjesama iz oglednog Schumannovog ciklusa Pjesnikova ljubav. Bio je to još jedan sjajan i nadasve dojmljiv prilog ciklusu ovdašnjih pjevačkih internacionalaca, ciklusu koji nije imao slabe točke
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Uzburkana srca

    Ciklus Molto cantabile: Srce u lahoru (Hommage à Ljiljana Molnar-Talajić), Ivana Lazar, sopran, Danijel Detoni, klavir, Hrvatski glazbeni zavod, 22. veljače 2013.

    Piše: Marija Barbieri
    Ivana Lazar predstavila se kao vrhunski muzikalan interpret, izuzetan muzičar i vrstan vokalist. O Danijelu Detoniju se ne može govoriti kao o pratiocu jer je on mnogo, mnogo više, suradnik i sukreator umjetničkog čina Izbor programa nije bio nimalo standardan pa je samim tim bio zanimljiviji i privlačniji ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad glazba kaže hvala

    Petrit Çeku, gitara, Mala dvorana KD Vatroslav Lisinski, Zagreb, 26. siječnja 2014.

    Piše: Maja Stanetti
    Lijepog i njegovanog tona, sa smislom za stil i karakteristike djela. Petrit Çeku ne svira sebe nego je naprosto zagonetni medij zapisa koje duboko promišlja i smjerno im se klanja. Çeku je koncert maestralno otvorio preradom Bachove Suite za violončelo koja je u obradi Valtera Dešpalja otkrila svoje bezvremeno biće u koje je Çeku znao proniknuti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Spektar osjećajnosti

    Ciklus Molto cantabile Koncertne direkcije Zagreb: Valentina Fijačko, sopran, Mario Čopor, klavir, Hrvatski glazbeni zavod, 7. prosinca 2013.

    Piše: Maja Stanetti
    Pjevački recitali teški su jer sva raspoloženja i raznolikost sadržaja treba donijeti sam samcat uz pijanista. Pripovijedno, ali i bez suvišne geste, Valentina Fijačko uspjela je sve to posvećeno napraviti – srdačno, ponešto distancirano, a i napunjeno unutarnjom energijom. Marija Čopora za klavirom bio je pouzdana i kultivirana potpora pjevačici ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pet praizvedbi hrvatskih skladatelja

    Ciklus Zagrebački umjetnici zagrebačkoj publici: Dora Kuzmin Maković, violončelo, i Petra Gilming, klavir, Hrvatski glazbeni zavod, 24. listopada 2013.

    Piše: Višnja Požgaj
    Svih pet praizvedenih skladbi vrijedne su i zanimljive svaka na svoj način te pružaju ne samo uvid u individualne skladateljske tehnike i inspiracije, nego omogućuju glazbenicima različite i maštovite izražajne mogućnosti instrumenata što su umjetnice znalački, virtuozno i predano predstavile publici ...pročitajte cijeli tekst...
  • Duhovi, kraljevi i mlada kraljica

    Ciklus Molto cantabile: Duhovi i kraljevi (Hommage à Marijana Radev), Diana Haller, mezzosopran, Filip Fak, klavir, Hrvatski glazbeni zavod, 5. listopada 2013.

    Piše: Marija Barbieri
    Diana Haller ne samo da je ispunila očekivanja nego ih je daleko premašila. I bez zadrške oduševila! Mlada umjetnica raspolaže zdravim voluminoznim bogatim glasom velikog raspona kojim suvereno vlada. Izrazito muzikalna, potpuno svjesna onoga što može, odabrala je vrlo dug i zahtjevan program popjevaka na nekoliko jezika ...pročitajte cijeli tekst...
  • Lijepa dobrodošlica

    Klavirski duo Beata Pincetić – Christos Sakellaridis, Hrvatski glazbeni zavod, 10. lipnja 2013. (Koncert u organizaciji Veleposlanstva Grčke povodom pristupa Hrvatske Europskoj uniji)

    Beata Pincetić i Christos Sakellaridis izveli su atraktivan i umjetnički vrijedan program. Već od prvih taktova bilo je jasno da je riječ o dvoje glazbenika iznimne tehničke spreme čiji su se neupitan talent i muzikalnost spojili s nevjerojatnom lakoćom sviranja. Njihove umjetničke osobnosti nadopunjavale su se u skladnu, vrlo lijepu zvučnu sliku cijele večeri
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Glas koji se prelijeva poput slapova

    Ciklus Molto cantabile: Hommage à Milka Trnina, Dubravka Šeparović Mušović, mezzosopran, Đorđe Stanetti, klavir, Hrvatski glazbeni zavod, 17. svibnja 2013.

    Piše: Višnja Požgaj
    Dubravka Šeparović Mušović svojim je raskošnim tamnim glasom bogate palete boja i dinamike, razgovjetno i duboko uronila u tekstove i glazbu, slijedeći raznolikosti raspoloženja i profinjeno oblikujući fraze. Njezinoj sugestivnoj interpretaciji u skladnom je zajedništvu znatno pridonio i sjajan Đorđe Stanetti, idealni suradnik za glasovirom i virtuozni pijanist ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zvukovna raskoš

    Ciklus Zagrebački umjetnici zagrebačkoj publici: Večer Sergeja Rahmanjinova, Julia Gubajdullina, klavir Tamara Franetović Felbinger, sopran, Krešimir Lazar, violončelo, Hrvatski glazbeni zavod, 10. svibnja 2013.

    Piše: Višnja Požgaj
    Julia Gubajdulina posebno je privržena našoj sredini kojoj uvelike pridonosi svojim glasovirskim umijećem. Njezini su nastupi na visokoj umjetničkoj razini u različitim izvedbenim kombinacijama, što je došlo do izražaja i na ovom koncertu. Osim što je bila izvrsna suradnica svojim kolegama, predstavila se i sama kao iznimna solistica
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Povratak Svijeta glazbe

    Maria João Pires, klavir, Komorni orkestar grada Basela, dir. Trevor Pinnock, Koncertna dvorana Vatroslav Lisinski, 30. travnja 2013.

    Piše: Višnja Požgaj
    Maria João Pires bila je apsolutna zvijezda večeri – pojavom sitna i krhka, ali umjetnički nadasve moćna i uvjerljiva. Svirala je s lakoćom punim nosivim tonom, snažno, ali bez forsiranja. Njezino muziciranje obilovalo je nijansama i unutarnjim intenzitetom, a bilo je stilski uvjerljivo, elegantno i sugestivno. Oduševljenoj publici zahvalila se sjajnim dodatkom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Mladost i ozbiljnost

    Ciklus Piano fortissimo: Aljoša Jurinić, klavir, Mala dvorana KD Vatroslav Lisinski, 28. ožujka 2013.

    Interpretacija Aljoše Jurinića kroz cijeli je program odavala izuzetnu discipliniranost i serioznost umjetnika. Njegove tehnički besprijekorne izvedbe bile su oplemenjene rijetkom sposobnošću dinamičkih nijansiranja u kojima pianissimo zaustavlja dah i vrijeme u dvorani, a forte odlično simulira iskustvom stečeni stav i odlučnost
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Poetični ugođaj

    Ciklus Zagrebački umjetnici zagrebačkoj publici: Obljetnički koncert pijanistice Pavice Gvozdić, Hrvatski glazbeni zavod, 25. ožujka 2013.

    Piše: Višnja Požgaj
    Iako Pavica Gvozdić ima velik repertoar, ne preza posegnuti za djelima koja još nije svirala, a to su ovaj put bila Lisztova Tri Petrarcina soneta i Schumannova Fantazija u C-duru. Pavica Gvozdić svojim velikim znanjem i iskustvom, ljepotom tona i toplinom fraze te zrelom interpretacijom i stilskom uvjerljivošću još uvijek može privući i oduševiti slušatelje ...pročitajte cijeli tekst...
  • Meki niz tonova

    Ruben Dalibaltayan, klavir, gošća: Julia Gubajdullina, klavir, Mala dvorana KD Vatroslav Lisinski, 31. siječnja 2013.

    Piše: Irena Paulus
    Suma izvedbi različitih skladbi bila je činjenica da se radi o iznimno kvalitetnim sviračima koje njihova publika već dugo poznaje i cijeni. Zato nije čudila iznimna posjećenost ovoga koncerta koji je Malu dvoranu KD Vatroslav Lisinski oplemenio vrsnim interpretacijama poznatih djela pijanističke literature ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dvije Martine

    Ciklus Molto cantabile: Hommage à Sena Jurinac, Martina Zadro, sopran, Martina Filjak, klavir, Hrvatski glazbeni zavod, 12. siječnja 2013.

    Piše: Marija Barbieri
    I dok su se umjetnice vrlo suvereno nosile sa Schumannovim opusom i postigle u njemu rijetko lijepe interpretativne trenutke,  u drugom dijelu koncerta nisu se podjednako dojmile. Desdemonine arije Pjesma o vrbi i Ave Maria iz Otella protjecale su u mjestimice prebrzim tempima, dok je Tatjanin prizor s pismom iz Evgenija Onjegina naprosto vapio za orkestrom ...pročitajte cijeli tekst...
  • S Maskama, ali bez maski

    Berislav Arlavi, klavir, Hrvatski glazbeni zavod, 7. prosinca 2012.

    Piše: Zvonimir Bajević
    Berislav Arlavi pokazao je kako ga njegovo glazbeno promišljanje i tehnička provedba svakako uvrštavaju u sam kvalitetni vrh među našim pijanistima srednje generacije. Riječ je o predanom i ozbiljnom glazbeniku koji je svakom trenutku svojih interpretacija posvetio maksimalnu pozornost
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nabijeno emocijama

    Ciklus Molto cantabile: Iz Rusije s ljubavlju, Luciano Batinić, bas, Julija Palmova, klavir, Hrvatski glazbeni zavod, 1. prosinca 2012.

    Piše: Maja Stanetti
    Luciano Batinić interpret je puna glasa i pažnje posvećene tekstu koji je uz pouzdanu pomoć uvijek vješte i tonski ušuškane suradnice za klavirom Julije Palmove, svojevrsni kompendij ruske vokalne lirike donio nadasve uvjerljivo s osjećajem za mjeru u iskazima melankoličnih emotivno nabijenih iskaza romantičarskih pjesnika
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Poruka nade

    Koncert U povodu 20. godišnjice smrti Brune Bjelinskog: Goran Končar, violina, Bruno Vlahek, klavir, Hrvatski glazbeni zavod, 30. studenoga 2012.

    Piše: Višnja Požgaj
    Suverenost, muzikalnost i energija Brune Vlaheka udružila se sa sličnim kvalitetama Gorana Končara. Imponirala je ljepota njihova tona, fraze i izražajnosti, međusobni sklad, razumijevanje i nadopunjavanje, a nadasve poniranje u dubinske slojeve partitura i strastvenost interpretacije u cjelini
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Najbolji Lied

    Ciklus Molto cantabile: Njemački Lied i hrvatska popijevka, Tomislav Mužek, tenor, Irina Milivojević, klavir, Hrvatski glazbeni zavod, 6. listopada 2012.

    Piše: Maja Stanetti
    Mužek izvanrednim razumijevanjem prilazi Liedu. Tu je riječ ponajprije o razumijevanju teksta, o razumijevanju i sugestivnom artikuliranju poezije danas već zaboravljenih pjesnika. Mužek je sugestivan u prijenosu sadržaja u toj mjeri da se i novacima učini da sve već ionako odavno razumiju ako već nisu pratili pohvalno priložene dvojezične prepjeve ...pročitajte cijeli tekst...
  • Svečanost glasa

    Lisinski subotom: Koncert na dar, Lana Kos, sopran, Davor Ljubić, glasovir, KD Vatroslav Lisinski, 19. svibnja 2012.

    Piše: Marija Barbieri
    Lana Kos ima glas velika opsega i volumena, ujednačen u svim položajima, lakih i sigurnih visina, zanosne boje, lakih prijelaza, razvijene tehnike koloratura, bogatog raspona dinamike – glas upravo idealan za talijanski belkanto. Riječ je o prvorazrednom talentu, prirodnoj pojavi koja ima ama baš sve potrebno za ostvarenje velike karijere
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Novi izazovi gitarskog doajena

    Ciklus Guitarra viva: Darko Petrinjak, gitara, gosti: Pavao Mašić, čembalo, Igor Lešnik, udaraljke, Hrvatski glazbeni zavod, 10. svibnja 2012.

    Piše: Maja Stanetti
    U zanimljivo i hrabro odabranom programu nije nedostajalo i drugih novosti na repertoaru. Kruženje Dubravka Palanovića oko baroknih zasada, odnosno pomalo ozvučena skladba Around Baroque sa smislom za mjeru krije atraktivno bavljenje barokom, ali i suvremenom popularnom glazbom skladana je za kombinaciju gitare, udaraljki i čembala ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kolorit slavenske duše

    Ciklus Virtuoso studenata Muzičke akademije Zagreb: Ruski skladatelji, Hrvatski glazbeni zavod, 18. ožujka 2012.

    Piše: Irena Paulus
    Vrhunac večeri bile su solo pjesme Petra Iljiča Čajkovskog u prelijepoj izvedbi mladog, ali već renomiranog baritona Matije Meić uz iznimno uživljena i pozorna pijanista Danijela Gašparovića. Obojica su krenula iz srži Čajkovskog, Meić je nosio melodiju, a Gašparović ju je u više navrata dodatno oživljavao i obogaćivao profinjenom pratnjom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Osebujni recital

    Ciklus Pianofortissimo Koncertne poslovnice Artagent: Scipione Sangiovanni, klavir, Hrvatski glazbeni zavod, Zagreb, 28. veljače 2012.

    Piše: Višnja Požgaj
    Posjetitelji koncerta mogli su uistinu uživati u virtuoznom i profinjenom muziciranju Scipionea Sangiovannija, darovitog, ali skromnog mladića. Njegov je iznimno zanimljiv, osebujan i visoko kvalitetan pijanistički recital bio dosljedan baroknoj stilskoj koncepciji s djelima Händela, Vivaldija i Bacha, te nešto mlađeg Mozarta
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Potvrda ugleda

    Ciklus Pianofortissimo Koncertne poslovnice Artagent: David Gazarov, klavir, Hrvatski glazbeni zavod, Zagreb, 31. siječnja 2012.

    Gazarovljevo je vladanje instrumentom impresivno, paleta tonske izražajnosti bogata je, nosiva, distinktna, u artikulaciji je jasan i razumljiv, njegova tehnika je izvrsna i umjetnik bez zadrške rastvara razine partiture proživljenim interpretativnim stavom. Kvaliteta njegova tona živa je i rječita u izravnoj izražajnosti kojom dopire do svakog slušatelja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Prostor introspekcije

    Ciklus Guitarra Viva: Dejan Ivanović, gitara, Hrvatski glazbeni zavod, 24. siječnja 2012.

    Ivanovićevu tonsku paletu i gotovo savršenu kvalitetu oblikovnosti tona i zvukovne slike odlikuje naglašena intimistička ekspresija što potencira plastičnost u neposrednosti oblikovanja estetičkih posebnosti svake kompozicije jer gitarist bitne elemente podcrtava prepoznatljivim izričajem koji je nadasve bogat narativnim aspektom
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vrhunsko muziciranje

    Ciklus Svijet glazbe Koncertne direkcije Zagreb: Monika Leskovar, violončelo, Itamar Golan, klavir, KD Vatroslav Lisinski, 23. siječnja 2012.

    Piše: Višnja Požgaj
    Interpretativno otkriće bila je i izvedba Papandopulove Rapsodije concertante, u kojoj se dobro znanoj sugestivnoj interpretaciji Monike Leskovar Golan pridružio osebujnim viđenjem glasovirske dionice od robusnog i folklorno obojenog Uvoda, preko impresionističkog Ariosa, do izrazito virtuozna Plesa, u kojem su se idealno stopila oba instrumenta ...pročitajte cijeli tekst...
  • Slično, isto ali dopadljivo

    Ciklus Zagrebački umjetnici zagrebačkoj publici HDGU-a: Davor Reba, klarinet, Marina Pletikosa, klavir, Hrvatski glazbeni zavod, 27. listopada 2011.

    Ugodna intonacija, tehnička spremnost i nenarušeno zajedništvo svirke nisu uspjeli prevagnuti nad nedorečenošću i nedovoljnom količinom interpretacijskih ideja. Ipak, koncert se svidio ohrabrujućem broju slušatelja te su na dva dodatka pozvali glazbenike, koji svojim potencijalom traže drugačiji koncept ili odvažnije čitanje partitura ...pročitajte cijeli tekst...
  • Liszt samo u malim dozama

    Ciklus Zagrebački umjetnici zagrebačkoj publici HDGU-a: Lana Genc, klavir, Hrvatski glazbeni zavod, 6. listopada 2011.

    Zrelost i odmak koje Liszt nalaže, sposobnost da se virtuozna tehnička iznijansiranost u zvuku materijalizira kao građa, u stvaralačkom, a onda i u pijanističkom aspektu, Lani Genc još nedostaju. U manjim je formama ostvarila veću umjetničku uvjerljivost i pokazala raspon pijanističkog potencijala i interesa koji je vrijedan svake pohvale ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dojmljive glazbene vizije

    Ciklus Piano fortissimo: Vrijeme u prostoru, Mia Elezović, klavir, Hrvatski glazbeni zavod, 25. svibnja 2011.

    Piše: Višnja Požgaj
    Mia Elezović odabranim skladbama posvetila se vrlo studiozno, sugestivno i tehnički besprijekorno, uz plemeniti ton kontrolirane zvučnosti i ekspresije. Koncert je imao dva vrhunca. Bile su to izvedbe opsežne i vrlo zahtjevne skladbe Rudepoema Heitora Villa-Lobosa i Muzika za klavir i elektroniku Davorina Kempfa ...pročitajte cijeli tekst...
  • Gipke pasaže

    Guitarra Viva: Eduardo Isaac, Hrvatski glazbeni zavod, 9. svibnja 2011.

    Piše: Višnja Požgaj
    Preludirajući u romantičnom Nocturnu Federica Morena Torrobe, Eduardo Isaac je na prvi mah osvojio prisutne ljepotom tona zahvaljujući svojoj senzibilnosti. U nastavku je umjetnik uz besprijekorno oblikovane fraze, legato, fokusirani udar (bilo oštri ili mekani) i tonove duga odjeka, pokazao virtuozne kvalitete, oplemenjene efektnim akcentima i...pročitajte cijeli tekst...
  • Pjev glasa i instrumenata

    Večer izvrsnosti, Martina Zadro, sopran, Lana Bradić, klavir, Radovan Cavallin, klarinet, Hrvatski glazbeni zavod, 30. travnja 2011.

     U ideji zapravo divni spletovi frekvencija koje čine glas i klarinet samo će najspretnijim, najvještijim i u komornom muziciranju osjetljivim i osviještenim glazbenicima uspjeti. Istančana finoća i kristalna boja glasa Martine Zadro, klarinet koji u Cavallinovim rukama zaista pjeva i diše s njom te promišljena elegantnost Lane Bradić bili su dojmljivi ...pročitajte cijeli tekst...
  • Iz Bachove orguljaške riznice

    Lisinski subotom: Majstori orgulja, Ante Knešaurek i Pavao Mašić, Hommage Bachu, KD Vatroslav Lisinski, 2. travnja 2011.

    Piše: Višnja Požgaj
    Umjetnici Mašić i Knešaurek i ovom su prigodom pokazali veliko zanatsko umijeće orguljanja, virtuozni rad ruku i nogu, muzikalnost i dobro poznavanje stila, kao i izvrsnu međusobnu suradnju. Usto su mudro prilagodili svoje interpretacije instrumentu u dvorani, što je, dakako, pridonijelo uspjehu koncerta u cjelini ...pročitajte cijeli tekst...
  • Intimno i ekspresivno

    Guitarra Viva: Maroje Brčić, Hrvatski glazbeni zavod, 15. ožujka 2011.

    Piše: Višnja Požgaj
    Maroje Brčić već je s prvim sjetnim tonovima koncerta dao naslutiti ugodnu večer ispunjenu čistim i plemenitim zvukom gitare. Osjećajem za ljepotu tona i njegovu puninu duga odjeka umjetnik je lijepo i muzikalno oblikovao fraze u logičnom protoku vremena uz virtuoznu tehniku koja omogućuje nesputanost i uvjerljivost interpretacije
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Interpretacije u HD tehnologiji

    Izvanredni koncert ciklusa Lisinski subotom: Pijanistički recital Ive Pogorelića, KD Vatroslav Lisinski, 12. ožujka 2011.

    Piše: Maja Stanetti
    Tijekom večeri na djelu je ponovno bila Pogorelićeva minuciozna razrada detalja. Za njega svaki je put nova interpretacija uživo i novi izazov i razlikuje se od snimki ili izvedbi koje su se mogle ranije slušati, a interpretova bačena rukavica zahtijeva odgovor u koncentraciji i iscrpljujućem ulogu slušatelja
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Papandopulove Studije u izboru vrhunskih djela

    Ciklus Forte fortissimo Koncertne direkcije Zagreb: Eliso Virsaladze, klavir, KD Vatroslav Lisinski, 6. veljače 2011.

    Piše: Maja Stanetti
    Kao rijetko koji gostujući umjetnik, Eliso Virsaladze je u program recitala između Mozarta i Liszta smjestila i domaćega autora. Borisa Papandopula i njegove dvije od Osam studija za klavir. No nije taj izbor bio samo znak pažnje prema domaćinima nego je umjetnica očito uvjerena da Papandopulo pripada društvu odabranih autora
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ustreptale i zgusnute izvedbe krhke djevojke

    Pijanistički recital Claire Huangci, Hrvatski glazbeni zavod, Zagreb, 27. siječnja 2011.

    Piše: Maja Stanetti
    Claire Huangci svoju virtuoznost drži na uzdi naoko se priklanjajući jednostavnom i preglednom iznošenju sadržaja u svojim ustreptalim i zgusnutim izvedbama velikog dinamičkog raspona i pomne brige o kvaliteti tona. U Zagrebu se predstavila raznolikim repertoarom nastojeći prikazati širinu svojih glazbeničkih interesa ...pročitajte cijeli tekst...
  • Orguljaši čestitali rođendan svom uzoru

    Koncert Orgulje – kraljica instrumenata, KD Vatroslav Lisinski, 21. prosinca 2010.

    Piše: Maja Stanetti
    Treba reći da orguljaška scena u Hrvatskoj ima svoje predstavnike koji se javljaju i u mlađim generacijama, predstavnike s kojima se može dičiti i izvan lokalnih granica što je itekako prepoznato, premda orguljaši na stanovit način samozatajni umjetnici sa svojih crkvenih korova, nisu neke zvijezde u današnjem smislu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Intimni violinski pjev

    Ciklus Forte fortissimo Koncertne direkcije Zagreb: Vilde Frang, violina, KD Vatroslav Lisinski, 13. prosinca 2010.

    Piše: Maja Stanetti
    Vilde Frang je uvjerljivošću svojih prelijepih interpretacija svojevrsna i, na svu sreću, uspješna oponentica razmetljivog šou-programa velikih kretnji kojima se utječu drugi i drukčiji željni slave. Sjajna je violinistica, a ponajprije još sjajnija glazbenica kojoj ni jedna tajna složenih partitura triju izabranih sonata nije neotkrivena ...pročitajte cijeli tekst...
  • Mladi za mlade

    25 nam je godina tek!, svečani koncert u povodu 25. obljetnice ciklusa Mladi za mlade Hrvatske glazbene mladeži i Muzičke akademije u Zagrebu, Mala dvorana KD Vatroslav Lisinski, 2. prosinca 2010.

    Piše: Višnja Požgaj
    Nema sumnje da ćemo napredak većine studenata koji su nasupili na ovom koncertu i dalje sa zanimanjem pratiti i da ćemo ih podržati kao što je to učinila i mlada publika na ovom svečanom koncertu svojim burnim odobravanjem. Podrška studentima na počecima bavljenja glazbom itekako je potrebna u stjecanju samopouzdanja
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zrelost mladog umjetnika

    Ciklus Zagrebački umjetnici zagrebačkoj publici: Bruno Vlahek, klavir, Hrvatski glazeni zavod, 25. studenoga 2010.

    Piše: Višnja Požgaj
    Bruno Vlahek predstavio se zagrebačkoj publici lijepim i zahtjevnim programom koji je kulminirao izvedbom Treće sonate u f-molu op. 5 Johannesa Brahmsa. Pet stavaka kontrastnog ugođaja tog vrlo zahtjevnog djela mladi je umjetnik predstavio osmišljenom i zaokruženom koncepcijom, iako Zadovoljna publika je izmamila i dva oprečna dodatka
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kissin je (već dugo) in

    Lisinski subotom: Evgenij Kissin, glasovir, Koncertna dvorana Vatroslav Lisinski, 9. studenoga 2010,

    Piše: Ivan Ćurković
    Schuman je u sjeni Chopina ostao ponešto neopravdano, jer je ruski pijanist u ciklusu osam minijatura koja sačinjavaju Fantasiestücke, op. 12 iznova pokazao ne samo sve svoje vrline, kao što su visoka virtuoznost i impulzivna osjećajnost koja osvaja u trenu, nego i sposobnost ocrtavanja cjelovitoga luka nad svojim pijanističkim čitanjem ...pročitajte cijeli tekst...
  • Posveta gitari

    Ciklus Guitarra viva: Petrit Çeku, Hrvatski glazbeni zavod, Zagreb, 2. studenog 2010.

    Piše: Višnja Požgaj
    U potpunom mraku dvorane, obasjan tek jednim trakom svjetlosti, Petrit Çeku je na svoj jedinstveni način izrazio pohvalu gitari. Zahvaljući izvrsnom muziciranju vrijedan instrument plemenita tona pod njegovim je virtuoznim, pažljivo artikuliranim prstima uvelike pridonio tonskoj ljepoti, te suptilnosti, izražajnosti i sugestivnosti interpretacije
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Domaće sonate i uvozni preludiji

    Pijanistički recital Berislava Arlavija, Mala dvorana Vatroslav Lisinski, Zagreb, 22. svibnja 2010.

    Piše: Višnja Požgaj
    Berislav Arlavi je pijanist koji nastoji pružiti vlastitu viziju i doživljaj različitih glasovirskih poetika, otkriti nepoznato u poznatom, pronaći i istaknuti najsuptilnije i najupečatljivije elemente u partiturama i zaokružiti ih u smislene cjeline. Njegova više negoli solidna tehnika s jasnom umjetničkom vizijom, dobar je zalog za dodatno usavršavanje ...pročitajte cijeli tekst...
  • Rariteti za violinu i gitaru

    Ciklus Forte fortissimo: Latica Honda-Rosenberg, violina, Alexander-Sergej Ramírez, gitara, KD Vatroslav Lisinski, Zagreb, 4. svibnja 2010.

    Piše: Maja Stanetti
    U dobro sročenom programu Latica Honda-Rosenberg i Alexander-Sergej Ramírez pokazali su i virtuozitet, ali je u cijeloj večeri prevladalo fino muziciranje koje je uspjelo nadići neudobnu veličinu dvorane, a k tomu je sasvim neočekivan dojam bilo Sedam španjolskih narodnih pjesama Manuela de Fallae. Te su pjesme bez riječi postale rječite
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Meditacija uz gitaru

    Ciklusu Mladi u Lisinskom: Krešimir Bedek, gitara, KD Vatroslav Lisinski, 26. travnja 2010.

    Piše: Višnja Požgaj
    Krešimir Bedek pažljivo je bdio nad svakim lijepo intoniranim tonom, pazeći na dovoljno dug odjek, savršen legato i pijevnu kantilenu. Tome su parirali efektni proplamsaji virtuoziteta, temperamentnih akcenata te elegantnog i lepršavog prebiranja po žicama. I ovaj je koncert pokazao da se Krešimir Bedek razvio se u respektabilnog gitarista
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Koraci do glazbenog sna

    Recital pijanista Silvija Vidovića, Hrvatski glazbeni zavod, 10. siječnja 2010.

    Piše: Maja Stanetti
    Repertoar koncerta pokazuje stanovitu sklonost romantičarskom izrazu čak i kad je riječ o Drugoj knjizi Debussyijevih Slika gdje je Silvije Vidović osobitu pozornost posvetio oblikovanju fino lebdećeg tona zadržavajući dovoljno jasnu strukturu djela. Fascinaciju tonskim slikama Vidović je pokazao primjereno spremno izvedenih osam Etida-slika Rahmanjinova ...pročitajte cijeli tekst...
  • Otkrivanje neuobičajenih zvukovnih kombinacija

    Ciklus koncerata Zagrebački umjetnici zagrebačkoj publici: Mihael Paar, klarinet, i Krešimir Bedek, gitara, Hrvatski glazbeni zavod, 9. prosinca 2009.

    Piše: Višnja Požgaj
    Vrhunac večeri bila je praizvedba odlične skladbe Rosin put kući skladateljice Ivane Kiš za basetni klarinet i gitaru. To kratko djelo vrlo je efektno i bilo je majstorski izvedeno. Mihael Paar i Krešimir Bedek dosegli su visoku razinu komornog muziciranja te otkrili izvanredan sklad svojih instrumenata uz ljepotu tona tehničku perfekciju i virtuoznost
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Verdijeve i Rahmanjinove romance

    Vox humana u okviru sezona Arti musices – Hrvatski glazbeni krug Zagreb: Vokalni recital mezzosopranistice Terezije Kusanović, Hrvatski glazbeni zavod, 3. prosinca 2009.

    Piše: Višnja Požgaj
    Terezija Kusanović vrsna je pjevačica, dubokog prodornog glasa, ponekad doduše prenapregnutog u visinama, ali odlično impostiranog i tehnički oblikovanog. Siguran nastup, sugestivna interpretacija, jasna dikcija i muzikalnost glavni su aduti kojima je umjetnica osvaja, uz svesrdnu pomoć sjajne suradnice za glasovirom Anne B. Semkine
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Prijateljstvo pretočeno u glazbu

    Lisinski subotom: Koncert u povodu 25. obljetnice umjetničkog djelovanja Klavirskog dua Wayne Marshall – Mladen Janjanin, KD Vatroslav Lisinski, 28. studenoga 2009.

    Piše: Višnja Požgaj
    Marshall i Janjanin muziciraju na visokoj tehničkoj razini, odlično se razumiju i savršeno usklađuju svoje talente i muzikalnost. Međusobno se osluškuju te sviraju opušteno, radosno i temperamentno, a to su dokazali programom obljetničkog koncerta koji je pružio presjek njihova zajedničkog umjetničkog djelovanja tijekom proteklih 25 godina ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pola stoljeća na sceni

    Arti musices, Pavica Gvozdić, klavir, Hrvatski glazbeni zavod, 20. listopada 2009.

    Piše: Višnja Požgaj
    Brahmsova romantična duša progovara bogatom paletom osjećajnosti, podjednako strastveno i nježno te klasično i moderno, a samo s glasovirom uspijeva ponekad postići dojam čitavog orkestra. Te karakteristike Brahmsova klavirskog sloga odgovaraju temperamentu i senzibilitetu Pavice Gvozdić i ona ih je sugestivno prenosila auditoriju
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Netipični program

    Goran Listeš u ciklusu Guitarra viva, Hrvatski glazbeni zavod, Zagreb, 20. siječnja 2009.

    Piše: Višnja Požgaj
    Iznenađenje večeri i svojevrsna poslastica bila je središnja skladba Sonata op. 11 skladana koju je gitarist Goran Listeš skladao 2006. Po strukturi, to je klasična sonata s četiri stavka, a po invenciji suvremeno, apartno i virtuozno djelo izrazite melodičnosti i tonske ljepote u kojem je Listeš pokazao svu svoju umješnost ...pročitajte cijeli tekst...
  • Svjetska pijanistička elita u Zagrebu

    Koncerti Marthe Argerich, Elisabeth Leonskaja i Martine Filjak

    Piše: Višnja Požgaj
    Ono što fascinira kod Martine Filjak njezino je neprikosnoveno vladanje instrumentom, iz kojeg bujnom dinamikom i temperamentom izvlači bogatu paletu boja – od toplog pijana, efektnih akcenata i agogike do uraganskog fortea simfonijskih dimenzija. Svaka Interpretacija Martine Filjak je uistinu jedinstvena i sugestivna te je s pravom ispraćena ovacijama ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dvije snažne umjetničke osobnosti

    Pavica Gvozdić i Vladimir Krpan, klavir, Hrvatski glazbeni zavod, 11. listopada 2008.

    Piše: Višnja Požgaj
    Sjajna je bila ideja utemeljitelja Koncertne poslovnice Art Agent Miroslava Poljanca da dvije snažne umjetničke osobnosti, Pavicu Gvozdić i Vladimira Krpana, nagovori da zaborave sve nesuglasice i rivalstva, da udruže snage i predstave se prvi put u zajedničkom projektu. Zajednička koncertna večer bila je stoga više negoli znakovita i uzbudljiva ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dvije operne dive na koncertnom podiju

    Koncerti Dunje Vejzović i Marjane Lipovšek, Hrvatski glazbeni zavod, Zagreb, 9. i 10. svibnja 2008.

    Piše: Višnja Požgaj
    Dunja Vejzović nastupila je sa šestoro svojih diplomanata na Visokoj školi u Stuttgartu.
    Nastup Marjane Lipovšek bio je uzoran, visoke razine kultiviranog, izražajnog i sugestivnog vokalnog izraza, rijetko prisutnog na našim podijima, čemu je pridonio i sjajan pijanist i idealni suradnik Anthony Spiri ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dinamički kontrasti i uzbudljive gradacije

    Recital Vladimira Krpana, Hrvatski glazbeni zavod, Zagreb, 5. svibnja 2008.

    Piše: Višnja Požgaj
    Ono što oduševljava jest dramaturgija cjeline s nizom impresivnih detalja, kao što je pomna motivička raščlamba, razgovijetnost i pjevnost tema. Dinamički kontrasti i uzbudljive gradacije, kao u Waldstein sonati ili osjećaj za dramatičnost i energičnost u Apassionati, koja završava burnim Prestom i koju je publika ispratila ovacijama
    ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv