U potrazi za izvornim užitkom

Hrvatski barokni ansambl: Koncert u povodu desete obljetnice umjetničkog djelovanja, KD Vatroslav Lisinski, 30. siječnja 2010.

  • Hrvatski barokni ansambl
    Jubilej Hrvatskog baroknog ansambla proslavljen je pod visokim pokroviteljstvom predsjednika RH Stjepana Mesića i u nazočnosti uzvanika i brojne publike popularnog ciklusa Lisinski subotom i vjernih pretplatnika ciklusa Ansambla u Hrvatskom glazbenom zavodu. Za tu svečanu prigodu odabran je monumentalni oratorij Georga Friedricha Händela Mesija, zahtjevno djelo koje je Ansambl izveo prošle godine na Varaždinskim baroknim večerima. Uz sudjelovanje mladih vokalnih solista i Akademskog zbora Ivan Goran Kovačić izvedbom je ravnao utemeljitelj i predsjednik ansambla Saša Britvić.

    U proteklih deset godina HRBA (omiljena skraćenica) se razvila u moderan vokalno-instrumentalni sastav koji je sposoban izvoditi najzahtjevnije partiture baroka i susjednih razdoblja na suveren, autentični način. Brusilo se to tijekom vremena unatoč teškoćama, u suradnji s najuglednijim svjetskim umjetnicima, stručnjacima na području autentične barokne interpretacije. Istraživanje pravoga zvuka, ornamentike, agogike i artikulacije uz postupnu primjenu adekvatnih starih glazbala ili njihovih replika te gudala i crijevnih žica, bilo je u službi "potrage za izvornim užitkom", kako kaže Saša Britvić.

    Marija Kuhar Šoša, foto: www.cee-musiktheater.atHelena Lucić, foto: www.helenalucic.comNo unatoč vidnim pomacima taj proces nije završen i poticaj je za još većim dostignućima. A to je pokazala i ova izvedba Händelova Mesije. Žustra i poletna bila je u brzim stavcima (što je rezultiralo i ponekim nedovoljno kompaktnim akordom) uz vrlo dobre gudače na čelu s koncertnom majstoricom i agilnom umjetničkom voditeljicom Laurom Vadjon te odlične trubače i ostale instrumentaliste. Bilo bi još bolje kad bi se glazbenici posvetili isključivo radu u ovom ansamblu, a da istovremeno ne sviraju u drugim orkestrima, što je također buduća vizija napretka ansambla.

    Goran Jurić, foto: www.epidaurusfestival.comDejan Vrbančić, foto: www.opera.siHrvatski barokni ansambl je utjecao i na razvoj mladih pjevača, koji su u velikoj mjeri usvojili specifičan način pjevanja bez vibrata. Na ovoj izvedbi to su bili mladi solisti lijepih dobro školovanih glasova i primjerne tehnike. Oduševila je sopranistica Marija Kuhar-Šoša s najpokretljivijim melizmima, također mezzosopranistica Helena Lucić i tenor Dejan Vrbančić, dok najmlađi član četverolista bas Goran Jurić, student Muzičke akademije u Zagrebu još nije sazreo ni dorastao težini zadatka. Najočitije je to bilo u njegovoj posljednjoj ariji (The trumpet…).

    Za svaku pohvalu bili su izvrsni nastupi odabranih pjevača smanjenog sastava Akademskog zbora Ivan Goran Kovačić zborovođe Luke Vukšića s nizom uspješnih brojeva i s vrhuncima u veličanstvenoj Aleluji i završnom Amen. Ta dva dojmljiva ulomka ponovljena su kao dodaci i na kraju te iznimne glazbene barokne svečanosti.

    © Višnja Požgaj, KULISA.eu, 31. siječnja 2010.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike