Plemeniti zvuci sjećanja
Zagrebačka filharmonija i Zaklada Ana Rukavina: Koncert za život, Zagrebačka filharmonija, dir. Ivan Repušić, solisti: Adela Golac Rilović, sopran, Martina Gojčrta Silić, mezzosporan, Zoran Todorovich, tenor, Giorgio Surian, bes, KD Vatroslav Lisinski, 31. ožujka 2010.
-
Zagrebačka filharmonija u suradnji sa Zakladom Ana Rukavina održala je dirljiv Koncert sjećanja na novinarku Anu Rukavinu i maestra Vjekoslava Šuteja pod visokim pokroviteljstvom predsjednika Republike Hrvatske Ive Josipovića i pod pokroviteljstvom Grada Zagreba. Za tu sjetnu prigodu odabrana je jedna od najljepših Misa za mrtve Messa da requiem za sole, zbor i orkestar Giuseppea Verdija. Ta prekrasna glazba u odličnoj izvedbi velikog izvođačkog korpusa pod ravnanjem maestra Ivana Repušića, na podiju ukrašenom prekrasnim granama tek propupalih magnolija, u nazočnosti brojne publike, lijepo se uklopila i u ozračje Velikog tjedna.
Orkestar Zagrebačke filharmonije kojem je maestro Šutej bio na čelu kao šef-dirigent do svojeg posljednjeg dana, bio je posebno nadahnut, tim više jer ga je vodio danas zacijelo najbolji hrvatski dirigent mlađe generacije Ivan Repušić, koji je bio i student Vjekoslava Šuteja na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Posebne pohvale idu i impozantnom zboru s više od 160 pjevača koji je sjajno uvježbao Luka Vukšić, također Šutejev đak. Uz njegov Akademski zbor Ivan Goran Kovačić u tom velebnom ansamblu sudjelovali su i članovi Zbora Opere HNK i Zbora Muzičke akademije u Zagrebu. Ne treba ni podsjećati da je sa svim tim zborovima maestro Šutej intenzivno surađivao u mnogim zajedničkim projektima.
Vokalni solisti također su bili pažljivo odabrani i svoje su dionice izveli na visokoj tehničkoj i interpretativnoj razini. Sopranistica Adela Golac Rilović i mezzosopranistica Martina Gojčeta Silić bile su apsolutne zvijezde u prilično ujednačenom kvartetu solista, tehnički besprijekorne i nadahnute. Tenor Zoran Todorovich,(koji je pod Šutejevim vodstvom pjevao u Beču) predstavio se u vrlo dobrom svjetlu, osim što je ponekad forsirao visoke tonove. A bas Giorgio Surian se isticao zrelim iskustvom, naglašenom ekspresivnošću i dramatičnošću.
Opsežni Verdijev Requiem u trajanju od osamdesetak minuta izveden je pod znalačkim, promišljenim i muzikalnim vodstvom maestra Repušića u velikom cjelovitom luku s nizom prekrasnih lirskih detalja, ali i snažnih dramatskih uzleta. Zagrebačka filharmonija je bila poput ostalih sudionika u dobroj formi. Aktivno je surađivala s dirigentom, te je izvedba u cjelini bila na visokoj razini, ispraćena dugim pljeskom zadovoljne i ganute publike.
© Višnja Požgaj, KULISA.eu, 3. travnja 2010.
Piše:
Požgaj