Nadasve intenzivno

6. ciklus koncerata Gudačkog kvarteta Porin, Mala dvorana KD Vatroslav Lisinski, 8. svibnja 2012

  • Gudački kvartet Porin, foto: Mirko Cvjetko

    Za posljednji koncert u svom malom ciklusu u ovoj sezoni, sastavljenom od četiri koncerta, gudački Kvartet Porin izabrao je djela ključnih skladatelja u toj osjetljivoj formi. Riječ je bila o Gudačkom kvartetu u C-duru, Köchelove oznake 465 zvanom Disonantni Wolfganga Amadeusa Mozarta i Gudačkom kvartetu u c-molu, op. 51 Johannesa Brahmsa.

    U naizgled uvijek lakim Mozartovin notama i svima znanoj legendi o lakom skladanju, ipak se (između redaka, odnosno između nota) kriju mnoge tajne. Krije se mnoštvo slojeva koji su tek naizgled jednostavni. Te je tajne vrlo upjelo otkrivao Kvartet Porin ponajprije kompetentnom, dobro uređenom i usklađenom izvedbom s puno osjećaja za dramaturgiju djela koja svoje korjene vuče iz Mozartovog teško nadmašivog opernog kazališta. Iz koncerta u koncert Kvartet Porin iskazuje se kao ponajbolji sastav u formi gudačkog kvarteta kojih, budimo iskreni, u nas ne manjka - od gradskih do poluobiteljskih formacija četvero gudača. Članovi Kvarteta Porin su već nekoliko godina jedan mušketir i tri dame, redom: Ivan Novinc i Tamara Petir, violine, Lucija Brnadić, viola i Neva Begović, violončelo. I, treba reći, svi se ti relativno brojni kvarteti u maloj sredini i s nekolicinom gostovanja, bore za svoj opstanak u vlastitoj sredini zasebnim koncertnim ciklusima obogaćujući ih gostima, nagradama posjetiteljima, likovnim djelima. Tako su i atrktivnu scenografiju posljednjega koncerta Kvarteta Porin u ovoj sezoni činila djela akademskog slikara Davorina Radića.

    Nadimak Mozartovog Kvarteta u C-duru Disonantni sa svim iskustvima u previranju glazbe prošloga stoljeća danas ne znači mnogo. ali u 18. stoljeću Mozart je na svojstven način zahvalio neizravnom učitelju Haydnu čije je gudačke kvartete iscrpno čitao. Iz toga je iskustva izašao i Gudački kvartet u C-duru. Kvartet Porin donio ga je nadasve intenzivno. Ujedno ne pretjerući u nekoj izvanjskoj ekpresiji. Cijeli je program večeri ostao in C, kako se to zna reći. Pa je tako Mozartov Kvartet u C-duru u drugom dijelu večeri nadopunio Brahmsov Kvartet u c-molu. Kvartet Porin pri tome je znao elegantnu i naizgled lakopoteznu gestu intenzivna naboja nadomjestiti punokrvnom frazom bogata tona u četiri stavka Brahmsova Kvarteta. Kvartetni koncert koji je zaista imao svoje interpretativno i sadržajno opravdanje svakako je i zalog je za još bolju budućnost Porinovaca u okruženju koje će ulaskom u Europsku uniju biti opasnije i bespoštednije.

    © Maja Stanetti, KLASIKA.hr, 10. svibnja 2012.
    foto © Mirko Cvjetko

Piše:

Maja
Stanetti

kritike