Popularnost gitare

Ciklus Guitarra viva: Pepe Romero, Zoran Dukić i Petrit Çeku, gitare, & Zagrebački solisti, KD Vatroslav Lisinski, 22. svibnja 2012.

  • Zagrebački solisti, foto: Mirko Cvjetko

    Koncert izvanredno dobro prihvaćenog ciklusa Guitarra Viva u utorak, 22. svibnja iznimno je održan u Velikoj dvorani Lisinski što je bila sjajna odluka organizatora (Art agent) koji je dobro procijenio da će virtuozi Pepe Romero i Zoran Dukić te mlađi Petrit Çeku prvući veliki broj posjetitelja. Umjetnici su nastupili uz Zagrebačke soliste, Romero s djelima Boccherinija (Kvintet za gitaru, dvije violine, violu i violončelo, G 448) i Cordera (Concierto festivo za gitaru i gudače), Dukić sa Torrobinom Sonatinom za gitaru i gudače a Ceku s Browerovim Tres danzas concertantes.
    Pepe Romero i Zagrebački solisti, foot: Mirko Cvjetko
    Zagrebački solisti ostvarili su redom odlične izvedbe potvrdivši još jednom kvalitetu rada pod vodstvom Borivoja Martinića Jerčića. Romerove izvedbe u drugom dijelu koncerta karakteriziralo je visoko suglasje tehničkog i interpretativnog izričaja gdje se umjetnik pokazao kao nadasve superioran tumač duboke uvjerljivosti i zavidne sabranosti. Jasna projekcija u razlaganju i oblikovanju građe nije bila ometana suvišnom ili površnom ekspresijom već je, naprotiv, privukao pažnju slušateljstva stvorivši doista rječit refleksivni prostor.
    Zoran Dukić, foto: Mirko CvjetkoPetrit Çeku, foto: Mirko Cvjetko

    Nastup Zorana Dukića oduševio je kao i uvijek jer radi se o pravom majstoru gitare koji svoj instrument predstavlja u svim detaljima i značajkama generirajući visokom samorazumljivošću posebnosti određene partiture u zvukovni i u prvom redu u interpretativni diskurs koji obogaćuje spoznaju i proširuje obzore recepcije. Premda hvaljen Petrit Çeku svojom se izvedbom – koja nije bila nezanimljiva – nije uklopio u okružje Romera i Dukića izgradivši izričaj obilježen primarno privlačnošću, ali ne i interpretativnom invencijom.

    © Dodi Komanov, KLASIKA.hr, 24. svibnja 2012.
    foto © Mirko Cvjetko

kritike