Vjera u vječni život

Bijeli ciklus Zagrebačke filharmonije: Koncert za Tijelovo, dir. Uroš Lajovic, solisti: Marija Kuhar Šoša, sopran, Helena Lucić Šego, alt, Domagoj Dorotić, tenor, Kay Stiefermann, bas, Akademski zbor Ivan Goran Kovačić, KD Vatroslav Lisinski, Zagreb, 6. lipnja 2012.

  • Zagrebačka filharmonija na Koncertu za Tijelovo

    Uoči katoličkog blagdana Tijelova Zagrebačka filharmonija svojim je pretplatnicima Bijelog ciklusa ponudila lijepu koncertnu večer s izvedbom jednog od najpoznatijih remek-djela oratorijske literature. Bio je to Mesija, oratorij u tri dijela, HWV 56 Georga Friedricha Händela, a realizacija je povjerena maestru Urošu Lajovicu, gostu dirigentu Zagrebačke filharmonije, uz koju su nastupili solisti Marija Kuhar Šoša, sopran, Helena Lucić Šego, alt, Domagoj Dorotić, tenor i Kay Stiefermann, bas, te Akademski zbor Ivan Goran Kovačić.
    Marija Kuhar Šoša, sopran, Helena Lucić Šego, alt, na Koncertu za Tijelovo
    Maestro Lajovic u ovoj je prigodi predstavio nešto skraćenu, ali dobro osmišljenu i povezanu inačicu tog velebnog djela, s pretežito domaćim izvođačima, izuzev gosta iz Njemačke, što se nije pokazalo dobrom investicijom, jer mi u ovom trenutku doista imamo nekoliko odličnih mladih basova, koji su s više uspjeha mogli konkurirati u toj podjeli. Izvedba je međutim u cjelini bila impresivna. Stilski odlično određena, pomno razrađena u mnogim detaljima, karakteru, tempu i dinamičkim nijansama. Nije bilo forsiranja, nego je tonska slika bila skladna, a interpretacija usrdna u izrazu i moćna u gradacijama. Doduše, u donekle smanjenom sastavu orkestra ponekad nije bilo dovoljno zajedništva među gudačima, ali je zato continuo bio na visokoj razini na čelu s koncertnim majstorom Orestom Shourgotom. Treba pohvaliti i izvrsne dominantne nastupe čembalista Pavla Mašića i trubljača Tomice Rukljića.
    Domagoj Dorotić, tenor, i Kay Stiefermann, bas, na Koncertu za Tijelovo
    Čuli smo izvorni engleski tekst oratorija prema libretu Charlesa Jennensa, a on je bio otisnut i u posebnoj knjižici uz hrvatski prepjev Seada Muhamdagića, što je publici zbog uglavnom loše dikcije olakšalo praćenje sadržaja. Radi se o različitim tekstovima Staroga i Novog zavjeta s proročanstvom Mesijina dolaska na početku, da bi se potom najavilo Isusovo rođenje i iskupljenje čovječanstva njegovim utjelovljenjem. Drugi dio opisuje Isusovu žrtvu i smrt, a treći izražava vjeru u vječni život kroz Kristovo uskrsnuće.

    Kvartet mladih solista predvodila je muzikalna i sugestivna sopranistica Marija Kuhar Šoša, zvonkim, savršeno oblikovanim glasom i virtuoznim, s lakoćom izvedenim koloraturama. Iako netipične altovske boje, Helena Lucić Šego je ostavila dojam dobro školovana i odnjegovana glasa i interpretativne topline. Tenor Domagoj Dorotić također je bio na visini zadatka, iako mjestimice s previše naprezanja, a da se radi o vrlo perspektivnom pjevaču pokazalo se primjerice u odličnom nastupu u drugom dijelu oratorija. Gost Kay Stiefermann nažalost nije bio na njihovoj razini, na samo zbog naprezanja i tremola, nego i zbog upitna daha i intonacije, ali se mora priznati da je imao najbolju dikciju.
    Uroš Lajovic na Koncertu za Tijelovo
    Najveće pohvale zaslužuje međutim Akademski zbor Ivan Goran Kovačić, koji je nastupio u iznimno velikom sastavu, kao glavni sudionik izvedbe. Pokazao je odličnu formu zahvaljujući svojem zborovođi Luki Vukšiću. Mladenački glasovi ujednačene kvalitete i nosivosti, dobro impostirani i dinamički ukroćeni, pružili su nezaboravne trenutke s upečatljivim brojevima uključujući i slavnu Alleluju na završetku drugog dijela i fugu sa snažnom gradacijom na samome kraju. Publika je s punim pravom ispratila tu impresivnu izvedbu Händelova Mesije pod ravnanjem iskusnog maestra Uroša Lajovica dugim pljeskom.

    © Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 8. lipnja 2012.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike