Široki dinamički raspon
Hrvatski barokni ansambl, Noble Warriors, umjetničko vodstvo: Laurence Cummings, čembalo, solistica: Kora Pavelić, mezzosopran, Hrvatski glazbeni zavod, 20. siječnja 2012.
-
Na trećem ovosezonskom koncertu naslovljenom Noble Warriors Hrvatski barokni ansambl nastupio je pod umjetničkim vodstvom dirigenta i čembalista Laurencea Cummingsa iz Velike Britanije. Cummings je, vjerojatno, bio i inicijator atraktivna programa, koji se većinom oslanjao na suite ili ulomke iz opera i semi-opera poznatih baroknih majstora čija su djela govorila o velikim vojskovođama, povijesnim ili izmišljenim junacima. Izvedeni su, dakle, Suita iz semi-opere Dioklecijan, Z 627 Henryja Purcella, Concerto grosso op. 3. nr. 3. (G-dur, HWV 314) Georga Friedricha Händela, arija Venti turbini iz opere Rinaldo istog autora, Sinfonia četvrtom činu semi-opere Vilinska kraljica (Z629) H. Purcella, Suita iz opere Paladini Jeana Philippea Rameaua te arija Scoglio d'immota fronte iz opere Scipione (HWV 20) G. F. Händela.
Pod stručnim i energičnim vodstvom dirigenta Cummingsa koji je, kako je to bio običaj u ono vrijeme, istodobno svirao čembalo, Hrvatski barokni ansambl je ovim koncertom ponudio još jednu autentičnu izvedbu djela iz sedamnaestog i osamnaestog stoljeća. I još jednom se potvrdio kao jedan od naših najboljih, ako ne i najbolji orkestar čiji su članovi toliko dobri da u svakom trenutku mogu uskočiti kao solisti. To se vidjelo pri izvedbi Händelova Concerta grossa op. 3. br. 3 gdje je, kao solistica pred orkestar izašla flautistica Ana Benić, te u nekim stavcima Purcellove Suite iz Dioklecijana i Sinfonie za Vilinsku kraljicu, koji su pisani za komorni sastav – čiji smanjeni volumen nimalo nije ugrozio niti zvučnost niti kvalitetu izvedbe.
Međutim, Hrvatski barokni ansambl čini posebnim ne samo vrsnost izvođača nego i potpuna posvećenost djelima koja izvode – način sviranja i uživljavanja u glazbu, široki dinamički raspon, razumijevanje i osluškivanje baroknih igara pitanje-odgovor (forte-piano) te cjelokupno promišljanje djela, a da ne govorim o zvučanju, čistoći zvuka i činjenici da se već dugo u ovom ansamblu svira na autentičnim instrumentima. Zato nije čudno da ga, tijekom njegovih ciklusa, s veseljem pristaju predstavljati i voditi najveća svjetska imena, poput Laurencea Cummingsa.
Tijekom koncerta je također predstavljeno novo pjevačko ime: mlada mezzosopranistica Kora Pavelić, koja je studirala u Stuttgartu i dosad već izgradila zavidnu karijeru u inozemstvu, nastupila je unutar Purcellove i Rameauove suite, te izvodeći dvije arije iz opera Georgea Friedricha Händela. Posebnu je pozornost privukla njezina izvedba Händelove arije Rinalda Venti turbini – zbog energičnosti, pa čak i ekscentričnosti izvedbe koja je tražila afekte, ali i izrazit virtuozitet (kao i, uostalom, arija Berenice iz Händelove opere Scipione) tipične za pjevanje kastrata. Pavelić je pjevala intuitivno, muzikalno, s mnogo glazbena dara. Vrlo čistog tona, precizne dikcije, s jasnim glazbeničkim konceptom, pokazala je da predstavlja upravo ono što je u njoj gledao Laurence Cummings – buduću pjevačku zvijezdu.
S ovakvim vrhunskim izvođačima, koncert Hrvatskog baroknog ansambla Noble Warriors dao je i više od očekivanog: mnogo izvrsne barokne glazbe čiji su izvođači u svakom trenutku kontrolirali izvedbu – ton, koncepciju, ali i usredotočenost publike koja jednostavno nije mogla prestati slušati ono što se nudilo.
© Irena Paulus, KLASIKA.hr, 22. siječnja 2013.
Piše:

Paulus