Obostrani užitak

Ciklus koncerata In Modo: In Modo Tempora, Komorni gudački orkestar Hrvatske glazbene mladeži, dir. Pavle Zajcev, Mala dvorana KD Vatroslav Lisinski, 12. studenoga 2013.

  • Komorni gudački orkestar Hrvatske glazbene mladeži, arhivska fotografija

    Nakon dugogodišnjeg prekida, Hrvatska glazbena mladež nastavlja s tradicijom komornog muziciranja mladih glazbenika. Inicijativa i početak tog korisnog edukativnog pothvata je bio Tečaj komorne glazbe u Međunarodnom kulturnom centru Hrvatske glazbene mladeži u Grožnjanu. Rezultat je bilo osnivanje Komornog gudačkog orkestra HGM 2011., koji se već afirmirao na više nastupa s težnjom da s vremenom preraste u simfonijski orkestar mladih. Produkcijom vlastitog programa namijenjenog mladoj publici koji je HGM dosad većinom ostvarivala u suradnji s vanjskim partnerima, otvara se mogućnost ekspanzije takvih koncerata i osvježenja repertoara upravo nastupima mladih za mlade. Najnoviji projekt Osam godišnjih doba predstavljen je ljetos na koncertima u Osoru i Dubrovniku, a nedavno je otvorio novi ciklus HGM nazvan In Modo.

    U dupkom punoj Maloj dvorani KD Vatroslav Lisinski mlada publika je vrlo pažljivo pratila koncert i obiljem oduševljenog pljeska nagradila mlade glazbenike. Pod ravnanjem umjetničkog voditelja orkestra violončelista mlađe generacije i studenta dirigiranja Pavla Zajceva (1976), docenta na Muzičkoj akademiji u Zagrebu (komorna glazba), Komorni gudački orkestar HGM-a predstavio se kao respektabilan ansambl vrsnih mladih glazbenika, koji u aktivnom stojećem stavu muzicira na visokoj tehničkoj razini te mladenačkim temperamentom i žarom unosi u izvedbu dodatni impulskoji prenosi i na publiku s očitim obostranim užitkom. Tome je pridonio i zanimljiv program sastavljen od sučeljavanja znamenitog ciklusa Četiri godišnja doba Antonija Vivaldija i Godišnjih doba Buenos Airesa Astora Piazzole.
    Komorni gudački orkestar Hrvatske glazbene mladeži, arhivska fotografija
    Četiri godišnja doba Antonija Vivaldija jedinstvena je cjelina od četiri koncerta za violinu, gudače i continuo op. 8 (Proljeće, Ljeto, Jesen i Zima), dok je Piazzola svoja Godišnja doba Buenos Airesa, nadhnuta Vivaldijevim ciklusom, čak s ponekim citatom ali u iznimnom ozračju argentinskog tanga, pisao kao zasebne skladbe za kvintet (violina, glasovir, električna gitara, kontrabas i harmonika). Sa željom da ih približi Vivaldiju, ruski skladatelj Leonid Desjatnikov obradio ih je za violinu i gudače i ta se inačica u ovom programu sretno ispreplela s Vivaldijevim djelom. Naizmjence su ih izvodili vrsni solisti – violinisti iz redova orkestra. U Vivaldijevim koncertima Lorena Milina (Proljeće), Helga Korbar (Ljeto), Martin Krpan (Jesen) i Eva Mach (Zima), a u svim Piazzolinim skladbama briljirala je najpoznatija mlada violinistica i koncertna majstorica orkestra Đana Kahriman.

    Sve su te solistice imale izvrsnu suradnju kompletnog ansambla, u kojem osim njih djeluju još dvije violinistice Tetiana Lutsyk i Eleonora Hil, violisti Šimun Končić, Martina Pustički i Anja Lysenko, violončelisti Mislav Brajković i Sara Novoselić, kontrabasist Jura Herceg i čembalist Franjo Bilić. Pod znalačkim, muzikalnim i temperamentnim vodstvom Pavla Zajceva svi zaslužuju čestitke i uspjeh u budućem radu.

    © Višnja Požgaj,KLASIKA.hr, 21. studenoga 2013.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike