Ozbiljan program u kompetentnoj izvedbi

Trio Accendo, Mala dvorana KD Vatroslav Lisinski, Zagreb, 12. rujna 2014.

  • Trio Accendo, foto: www.raczsamograyduo.com

    Ozbiljan program koncerta Trio Accendo otvorio je tvrdim orahom – Beethovenovim Triom u B-duru za klarinet, violončelo i klavir ranog opusa 11. Ma koliko je bogatstvo kasnih opusa izazovno, rani su opusi, još pod utjecajem strogog stila i učitelja Haydna, opasni. U zagrebačkoj koncertnoj tišini kolovoza i dobrog dijela rujna ipak su se sporadično pojavljivali orguljaši i lakši, popularniji koncerti Scene Amadeo u atriju Pirodoslovnog muzeja.

    Gleb Kanasevich, foto: www.glebkanasevich.comKoncert Tria Accendo u toj je praznjikavosti stoga ipak zaokupio pažnju brojnih slušatelja poput iskre zapalivši ustajalo i ležerno produljeno ljeto zagrebačkih organizatora. Uostalom i naziv Tria Accendo govori o paljenju ili usplamtjelosti, kako želite. Mladi američki Trio osnovan je prošle jeseni kada se klarinetist i skladatelj Gleb Kanasevich udružio s duom Racz-Samograj. Riječ je o zagrebačkoj Amerikanki, violončelistici Dorotei Racz i pijanistu Dmitriju Samograju. Svi su oni dobitnici nagrada i priznanja, a njihovo je školovanje vrhunsko na prestižnim glazbenim učilištima poput baltimorskog Peabodyja. Duo Racz-Samograj svakog se ljeta vraća na hrvatsku obalu nastupajući na Pagu, Braču, Visu, Pločama, Kaštelima, ali i u ciklusu Fortissimo possibile, odnosno na koncertima u malim gradovima. Još su na putu usavršavanja, odnosno dokorske disertacije  na Američkom katoličkom sveučilištu i Sveučilištu Marylanda.

    Kroz cijeli brižljivo izbrani program za rjeđi komorni sastav klarineta, violončela i klavira, spremnost troje glazbenika, vrhunska izobrazba i posvećenost izvedbi mogla je imponirati. Poznavanje i stilska dosljednosti te stanovita zaigranost čula se već u Beethovenovu mladalačkom Triu, posebno u njegovu završnom Allegrettu, maštovitim varijacijama na popularnu temu Pria ch'io l'impegno (otprilike, prije no što krenem na posao), iz opere L’amor marinaro ossia Il corsaro Josepha Weigla iz 1797. godine.
    Dorotea Racz i Gleb Kanasevich, foto: www.raczsamograyduo.com
    Nakon razigranih varijacija Accendo je predstvio opširnu  i na stanovit način eklektičnu Trio Fantazija bogatih boja američkog skladatelja Roberta Muczynskog (1929-2010). Slijedio je zasićeni slog Brahmsova Klarinetskog tria u a-molu, op. 114, kapitalna djela za klarinet, violončelo i klavir, koji je u Triu Accendo našao pomne, vrlo pažljive tumače  usklađenih htijenja i bujna zvuka unatoč nagluhoj Maloj dvorani KD Lisinski. Svoj znanjem i umijećem potkrijepljeni nastup članovi Tria Accendo su prije dodataka isto tako odlično odkončali sa Sedam balkanskih plesova Marka Tajčevića u majstorskoj obradi slovenskog skladatelja Alojza Srebotnjaka. Drukčje i izazovno i istodobno vjerno u odnosu na klavirski original.

    © Maja Stanetti,KLASIKA.hr, 14. rujna 2014.

Piše:

Maja
Stanetti

kritike