Plemeniti zvuci
2. međunarodni glazbeni festival Dubrovnik u pozno ljeto, Dubrovnik, 26. kolovoza – 19. rujna 2014.
-
Dubrovnik je desetljećima nakon završetka Dubrovačkih ljetnih igara imao festivale komorne glazbe. Prvi takav festival poznat kao Dražinićev (prema prezimenu nekadašnjeg dirigenta Dubrovačkog simfonijskog orkestra) odvijao se prije Domovinskog rata, a slavni Festival komorne glazbe Julian Rachlin i prijatelji nakon više od deset godina iz financijskih se razloga prestao održavati prije dvije godine. Uprava Dubrovačkog simfonijskog orkestra odlučila je održati sličan festival, pozvati vrsne glazbenike i već drugu godinu uspješno ostvaruje zamišljene programe.
Programska koncepcija ove godine nije bila vezana niti za jedno stilsko razdoblje. Izmjenjivali su se umjetnici iz različitih zemalja svirajući poznata i manje poznata djela iz svih razdoblja, a ono što je važno – izvodile su se skladbe i hrvatskih skladatelja. Solisti su pomno izabrani i imaju odlične reference pa nije ni čudo što ih je brojna publika njihove sjajne izvedbe nagrađivala dugim pljeskom. Dirigentsko mjesto dijelila su dva austrijska dirigenta: Christoph Campestrini, koji je i bio glazbeni direktor Festivala, i Thomas Rösner. Koncerti su se održavali uglavnom u atriju Kneževa dvora, a kad bi kiša padala izvođači su se povlačili ispod lukova u niše. Samo koncert ansambla Plazarius nije mogao biti održan zbog oluje pa je taj nastup upriličen nakon završetka Festivala, 26. rujna.
Na prvome koncertu u Franjevačkoj crkvi uz Dubrovački simfonijski orkestar (DSO) nastupio je mladi indonezijsko-njemački violinist Iskandar Widjaja koji je virtuozno i muzikalno odsvirao Koncert za violinu i orkestar br. 1 u g-molu, op. 26 Maxa Brucha, a u drugom dijelu večeri izveden je Mozartov Requiem u d-molu, K. 626 uz sudjelovanje solista sopranistice Nikoline Pinko, altistice Martine Gojčetić-Silić, tenora Marka Fortunata i basa Marka Špehara. Zborne točke vrlo je lijepo izveo Akademski zbor Pro musica iz Mostara, a Campestrini je pažljivo povezao i vodio sve sudionike. Ukupni dojam bio je veličanstven. Rijetko se čuje kontrabas kao solo instrument pa je nastup Nikše Bobetka na drugom koncertu festivala 27. kolovoza okupio velik broj posjetitelja i izazvao povike oduševljenja kad je umjetnik uz Komorni studio Zagrebačke filharmonije izveo Koncert za kontrabas i gudački orkestar br. 2 u h-molu Giovannija Bottesinija. Na četvrtom koncertu festivala 30. kolovoza pijanist James Dick predstavio se recitalom s djelima Beethovena, Schuberta i Chopina demonstrirajući tehničku perfekciju, a svoj glazbenički portret najbolje je oslikao izvodeći Mozartov Koncert za klavir i orkestar br 23 u A-duru, K 488.
Suradnja između sopranistice Janje Vuletić, Dubrovačkog simfonijskog orkestra i dirigenta Thomasa Rösnera na koncertu održanom 5. rujna urodila je visokom umjetničkom razinom kako u izvedbi Mahlerovih Pjesama putujućeg djetića, tako i u Gotovčevim Pjesmama čeznuća. Komorni sastav Dubrovačkog simfonijskog orkestra ugostio je 12. rujna, iznimno zbog nevremena, u Katedrali Gospe Velike gitarista Srđana Bulata koji se s Koncertom za gitaru Adalberta Markovića prezentirao kao perspektivni solist, a članovi Hrvatskog gudačkog kvarteta izoštreno su interpretirali Beethovenov Gudački kvartet br. 4 u c molu, op. 18.
Nastup pijanistice Dubravke Tomšič uvijek izaziva ogromno zanimanje u Dubrovniku pa je tako bilo i 16. rujna kada je umjetnica uz DSO izvela Andante spianato i veliku briljantnu polonezu u Es-duru, op. 22 predstavivši publici u najboljem izdanju djelo velikog nadahnuća Frédérica Chopina. Ako bismo sviranje Dubravke Tomšič uspoređivali s vrhunskim glazbenicima, mogli bismo reći da im je ona već odavno stala uz bok i čvrsto stoji na toj poziciji. Puhači Dubrovačkog simfonijskog orkestra povremeno nastupaju kao samostalni Kvintet pa su tako na koncertu održanom 18. rujna u izvrsnom zvukovnom sklopu i uz sudjelovanje armenske pijanistice Naire Asatrian publici ponudili skladbe Johanna Sebastiana Bacha, Frana Lhotke, Wolfganga Amadeusa Mozarta, Villema Kappa i Ferenca Farkasa. Sibeliusov Koncert za violinu i orkestar u d-molu, op. 47 koji je 9. rujna izveo poznati violinist Giovanni Angeleri bujao je u svojoj ljepoti pred zadovoljnom publikom. Majstorsku zadaću plemenitim zvukom violine obavio je Daniel Froschauer šetajući, uz pratnju DSO, 29. kolovoza stranicama Bethovenova Koncerta za violinu i orkestar u D-duru, op. 61.Za zadnji festivalski koncert Dubrovački simfonijski orkestar angažirao je mladog dubrovačkog violinista Marina Marasa čija se karijera strelovito razvija o čemu svjedoče nastupi u više uglednih europskih koncertnih dvorana. Mladi umjetnik je uz orkestar sugestivno i duboko proživljeno izveo Poème, op. 25 Ernesta Chaussona i Tzigane Mauricea Ravela. Dubrovački simfonijski orkestar i na ovom je festivalu pokazao veliku angažiranost i sposobnost da se prilagodi različitim solistima. Festival je zaključila vrlo dobra izvdba Beethovenove Simfonija br. 5 u c-molu, op. 67 pod znalačkim vodstvom Christopha Campestrinija.
© Ileana Grazio, KLASIKA.hr, 21. rujna 2014.
Piše:

Grazio
kritike
- ● Muzički biennale Zagreb
- ● drugi festivali i natjecanja u Zagrebu
- ● Varaždinske barokne večeri
- ● Dubrovačke ljetne igre
- ● Festival komorne glazbe Julian Rachlin & prijatelji
- ● Glazbene večeri u sv. Donatu
- ● Samobor, Velika Gorica, Čakovec
- ● Rijeka, Pula, Osor, Slatina i dr.
- ● Osijek