Pažljiv i njegovan sastav

Ciklus Lisinski subotom: Francuski novi zvuk, Francuski nacionalni orkestar / Orchestre national de France, dir. Daniele Gatti, KD Vatroslav Lisinski, 11. listopada 2014.

  • Francuski nacionalni orkestar / Orchestre national de France, arhivska fotografija, foto: Wikipedia

    Dva su zbivanja obilježila iznenada razbuđenu koncertnu sezonu u dugo uspavanom glavnom gradu. Francuski nacionalni orkestar / Orchestre national de France, pokazao se kao poseban dar u ciklusu Lisinski subotom. Predvođen dirigentom Danieleom Gattijem nije to bio program samo francuske glazbe kao što se to često čini. Dapače, izabran je Stravinski koji je svakako u nekom razdoblju života tamo imao svoju pričuvnu domovinu sve do prekoocenske selidbe. Bio je i Richard Strauss. Toliko ušuškanog i baršunastog zvučanja simfonijskog orkestra dugo se nije bilo čulo, te će Francuski nacionalni orkestar pod inteligentnim, kompetentnim vodsvom Danielea Gattija nevjerojatno precizne i zapravo izvanserijski efikasne geste zacijelo ostati upamćeno.

    Tragična burleska u četiri slike Petruška – koju je Igor Stravinski vješto prodao u nekoliko varijanti od poslijeratne godine 1947. – mogla se doslovno opipati i vidjeti na sceni i onda kada ona ne postoji. Dirigent Daniele Gatti kojega zagrebačka publika poznaje i otprije, posjeduje stanovitu južnjačku pjevnu crtu, ali posjeduje i pravi talijanski scenski smisao. Kada ste vidjeli Petrušku uživo na sceni ili već negdje na mnogobrojnim dostupnim video-snimkama, u ovoj savjesnoj izvedbi i slike su, ako se zatvore oči, bile opipiljive i žive, slike koje i bez scene možete prizvati. Francuski nacionalni orkestar s iznimnim trubačkim doprinosom ili začudnom pjevnosti oboe, da se spomenu tek neki, pokazao su se na turneji kao pažljiv i njegovan sastav kojemu vrlo dobro stoji Gattijevo slikovito vodstvo do kraja uvježbane geste.
    Daniele Gatti, arhivska fotografija
    Osobita slikovitost pokazala se i u Straussovoj simfonijskoj pjesmi Don Juan, a i Suiti iz Straussove opere Kavalir s ružom koja se iznenada ponovno ukazala kao hit opernih kuća. Mogu se izumirući pravi Bečani buniti koliko god hoće, ali bečki valceri francuskog ansambla i dirigenta Gattija bolji su i spremni za mali pretres uštogljene parade novogodišnjeg koncerta iz Musikvereina. Vrlo rijetko posjetitelji dugog staža s koncerta izlaze i mirni i sretni kao za gostovanja Francuskog nacionalnog orkestra.

    © Maja Stanetti, KLASIKA.hr, 13. listopada 2014.

Piše:

Maja
Stanetti

kritike