Sjaj čeških velikana

Crveni ciklus Zagrebačke filharmonije: dir. Leopold Hager, solistica: Tamara Franetović Felbinger, sopran, KD Vatroslav Lisinski, 24. listopada 2014.

  • Tamara franetović-Felbinger, Leopold Hager i Zagrebačka filharmonija, foto: www.zgf.hr

    Zagrebačka filharmonija predstavila je popularni program češke romantične glazbe iz pera Bedřicha Smetane i Antonína Dvořáka u suradnji sa svojim glavnim gostom dirigentom, maestrom Leopoldom Hagerom. Prvi dio programa ispunili su ulomci iz prve češke nacionalne opere Prodana nevjesta Bedřicha Smetane. Izbor je pao na nezaobilaznu i neodoljivu Uvertiru, veselu Polku iz finala 1. čina, energični Furijant iz 2. čina i raskošnu Skočnu za balet komedijaša iz 3. čina. Sve su to briljantni orkestralni brojevi među koje su se uplele i dvije ljubavne arije Marženke: Svoju vjeru tebi dajem iz 1. čina i Oh kakva bol i kakav jad u tužnom srcu mome iz 3. čina. Otpjevala ih je s osjećajem i toplinom svojim lijepim glasom vrsna sopranistica Tamara Franetović-Felbinger, prvakinja Opere HNK-a u Zagrebu. I to na izvornom češkom jeziku, što je pridonijelo autentičnom dojmu.
    Leopold Hager, arhivska fotografija, www.zgf.hr
    Rijetke su koncertne izvedbe opernih djela na repertoaru Zagrebačke filharmonije. Osim u iznimnim svečanim, najčešće gala programima. A ovaj je upravo podsjetio na recimo Filharmonjski bal s mnogo plesnih točaka i tek ponešto arija. Ali ovaj put isključivo iz opusa dvojice čeških velikana. Tako smo u nastavku večeri čuli izbor iz oba ciklusa popularnih Slavenskih plesova Antonina Dvořáka, poredanih u kontrasnom nizu – pet plesova iz op. 46 i tri iz op. 72. Dvořák ih je napisao po uzoru na Brahmsove Mađarske plesove i to prema širokogrudnoj narudžbi berlinskog izdavača Fritza Simrocka.

    Slavenski plesovi od prve su osvojili publiku i izvođače (pa tako i Zagrebačku filharmoniju kojoj su dio standardnog repertoara), ali i s ulomci iz opere Prodana nevjesta u prvom dijelu programa. Dodatni se trud glazbenika isplatio. Orkestar je pod znalačkim i temperamentnim vodstvom iskusna maestra Leopolda Hagera bio precizan i sugestivan, kompaktan u dionicama i ujednačen u cjelini. Među istaknutim solističkim nastupima spomenimo primjerice trublju Tomice Rukljića u Smetaninom baletu komedijaša Skočna te obou Zoltana Hornyanskog ili flautu Renate Penezić u Dvorakovim Slavenskim plesovima. Publika je bila zadovoljna izvedbama tog popularnog češkog programa te je glazbenike obdarila obiljem pljeska.

    © Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 26. listopada 2014.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike