Prilagođeno intimnom ozračju
20. sezona ciklusa koncerata Iz salona Očić: Tamara Coha Mandić, flauta, Diana Grubišić Ćiković, harfa, 13. studenoga 2014.
-
Na drugom ovosezonskom koncertu ciklusa koncerata Iz salona Očić Društva za promicanje orguljske glazbene umjetnosti Franjo Dugan, nakon deset godina ponovno je nastupio renomirani duo flaute i harfe. Zagrebačku flautisticu Tamaru Coha Mandić i riječku harfisticu Dianu Grubišić Ćiković veže prijateljstvo iz studentskih dana u Ljubljani, pa su 2003. odlučile i zajedno nastupati uz njegovanje samostalnih karijera. Tamara se intenzivno bavi i pedagoškim radom te je s uspjehom predstavljala Hrvatsku na međunarodnim Festivalima harfe u Brazilu (Rio Harp Festival) i ljetos na najvećem festivalu harfe u australijskom Sydneyu, a Tamara je solo-flautistica Simfonijskog orkestra HRT-a u Zagrebu.Kao zanimljiv i rijedak duo vrsne umjetnice afirmirale su se nizom uspješnih koncerata s programom izvornih skladbi širokog stilskog raspona za taj sastav, ali i obrada, a veliku pozornost posvećuju i djelima hrvatskih skladatelja, koji nerijetko pišu za njih nova djela. Program održan u Salonu Očić bio je prilagođen intimnom ozračju ambijenta i predstavio je prvo Tri pjesme iz dubrovačke renesanse Rudolfa Matza (Počasnica, Kad Ljubmir uteče i Ubiraj diklice cvijeće) u obradi Tomislava Uhlika. Na tu ljupku jednostavnu glazbu lijepo se nadovezao talijansko-američki skladatelj Michael Amorosi s Dva srednjevjekovna plesa. Slijedila je dvostavačna (gotovo nedorečena) Sonata slavnog opernog skladatelja Gaetana Donizettija te nešto opširnija Sonata popularnog skladatelja filmske glazbe Nina Rote.
Program je završen u paradnom tonu s dvije fantazije na operne teme. Ruska harfistica Ekatarina Walter-Kühne je za harfu solo napisala virtuoznu Fantaziju na teme iz opere Evgenij Onjegin Petra Iljiča Čajkovskog, a poljski flautistički virtuoz Franz Doppler, koji je pisao i opere, predstavljen je Fantazijom iz gotovo nepoznate opere Casilda u uspješnoj obradi za flautu i harfu Antonija Zamare. Koncert je okončan lijepim dodatkom – Sicilienne za violončelo i klavir Gabriela Fauréa u obradi za flautu i harfu.
Umjetnice su ovim uspješnim koncertom potvrdile svoje individualne izvedbene kvalitete s naglaskom na ljepotu tona, muzikalnost i virtuoznu tehniku, a u zajedničkom nastupu pokazale su veliko iskustvo, izniman dosluh, međusobni sklad i stilsku autentičnost. Publika ih je nagradila obiljem pljeska i odobravanja.
© Višnja Požgaj, KLASIKA,hr, 15. studenoga 2014.
Piše:

Požgaj