Na visokoj razini

Majstorski ciklus Simfonijskog orkestra Hrvatske radiotelevizije: Uvertira turneji, dir. Nicola Giuliani, solistica: Martina Filjak, klavir, KD Vatroslav Lisinski, 4. prosinca 2014.

  • Simfonijski orkestar Hrvatske radiotelevizije i dirigent Nicola Giuliani

    Sjajnim koncertom Majstorskog ciklusa u nazočnosti mnogobrojne publike i slušatelja izravnog prijenosa na Trećem programu Hrvatskog radija najavljena je zanimljiva turneja Simfonijskog orkestra HRT-a po Italiji, koja se održava od 6. do 19. prosinca s trinaest koncerata i tri djelomično različita programa koja su pripremili ugledni dirigenti Mladen Tarbuk, Tao Fan i Nicola Giuliani, ujedno i organizator turneje. Nastupaju vrsni solisti :mlade hrvatske umjetnice pijanistica Martina Filjak i violinistica Đana Kahriman te francuski pijanist Jonathan Fournel. Obuhvaćeni su gradovi Avezzano, Sulmona, Pescara, Teramo, Terni, Modena, Savona, Vercelli, Milano, Sonadalo, Novara, Lodi i Tortona. Glazbenici su se dobro pripremili za tu važnu turneju, što se i pokazalo na ovom oglednom koncertu u Zagrebu, s reprizom u dvorani slavnog konzervatorija Giuseppe Verdi u Milanu 15. prosinca.

    Martina Filjak i Simfonijski orkestar Hrvatske radiotelevizijeReprezentativan program počeo je orkestralnom Idilom (1902) Blagoja Berse, najpopularnijim stavkom zamišljene, ali nedovršene Simfonije u c-molu. Bio je to vrlo lijepi uvod u središnju točku večeri – opsežan i zahtjevan četverostavačni Drugi koncert za klavir i orkestar u B-duru, op. 83. Johannesa Brahmsa, monumentalno i markantno djelo koje je sam autor kao pijanist i skladatelj s velikim uspjehom predstavio 1881. u Budimpešti. Pijanistica Martina Filjak, umjetnica impozantne međunarodne karijere, na svom velikom repertoaru ima između ostalog više od trideset klavirskih koncerata. Ovaj Brahmsov Drugi koncert svirala je međutim prvi put i pokazala zadivljujuću zrelost, suptilnost i strastvenost. Bila je to nadahnuta izvedba u dobrom dosluhu s odličnim dirigentom i orkestrom, u kojem su se svojim istaknutim solima posebno istakli kornist Bank Harkay u prvom stavku i violončelist Guennadi Antonov u drugom, dok je vrhunac bio završni Allegretto grazioso, šarmantni i zaigrani rondo s prizvukom mađarskih plesova.

    U drugom dijelu večeri čuli smo prvo najljepše dijelove iz obje suite iz scenske glazbe za Ibsenovu dramu Peer Gynt Edvarda Griega (1876). Jutarnje raspoloženjeAnitrin ples U predvorju gorskog kralja Povratak Peera Gynta i Solvejgina pjesma svojom su nadahnutom romantičnom glazbom uvelike pridonijeli uspjehu Ibsenove drame na pozornici, a koncertnoj publici u Lisinskom pružili izniman doživljaj. U vedrom ozračju nadolazećih blagdana na kraju je izvedena prigodna Suita iz baleta Orašar, op. 71a Petra Iljiča Čajkovskog sa stavcima Minijaturna uvertira, Koračnica, Ples Šećerne vile, Ruski ples (Trepak) Arapski ples, Kineski ples, Ples svirala i Valcer cvijeća (1892). Koncert Simfonijskog orkestra HRT-a Uvertira turneji bio je na visokoj razini i dobar predznak mogućeg uspjeha i u Italiji.

    © Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 12. prosinca 2014.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike