Užitak u glazbi

Crveni ciklus Zagrebačke filharmonije: Čari gitare, dir. David Danzmayr, solistica: Ana Vidović. Gitara, KD Vatroslav Lisinski, 5. prosinca 2014.

  • Ana Vidović, David Danzmayr i Zagrebačka filharmonija

    Zagrebačka filharmonija imenovala je konačno svojeg šefa-dirigenta, nakon što je pet godina nakon prerane smrti maestra Vjekoslava Šuteja ostala bez te važne osobe koja bi permanentno trebala brinuti za tehničku i umjetničku razinu orkestra u detaljima i u cjelini, voditi repertoarnu politiku, planirati sezonu i nastojati da se orkestar što bolje predstavi ne samo u svojoj sredini, nego i na gostovanjima i turnejama u svijetu. Izbor je pao na uglednog austrijskog dirigenta mlađe generacije Davida Danzmayra, umjetnika respektabilne međunarodne karijere, koji je nakon nekoliko uspješnih koncerata sa Zagrebačkom filharmonijom stekao povjerenje prvenstveno orkestra, te pristao da se nakon isteka ugovora s Filharmonijskim orkestrom u Chicaga (Illinois) gotovo u potpunosti posveti Zagrebačkoj filharmoniji.

    Ta je dobra vijest objavljena uoči njegova najnovijeg nastupa na čelu Zagrebačke filharmonije 5. prosinca. Na programu je bila druga orkestralna suita Trorogi šešir Manuela de Falle, Concierto de Aranjuez Joaquina Rodriga uz nastup proslavljene hrvatske gitaristice Ane Vidović i Enigma varijacije Edwarda Elgara. Maestro Danzmayr i ovom se prigodom iskazao svojim dobrim poznavanjem partitura, preciznom i učinkovitom manualnom tehnikom, muzikalnošću i uživanjem u glazbi, prenoseći tu strast na orkestar. Zahvaljuje to svojem velikom talentu i uglednoj školi na Sveučilištu Mozarteum u Salzburgu. Uspjesi na međunarodnim natjecanjima dirigenata i nagrade otvorile su mu vrata mnogobrojnih svjetskih orkestara, uz koje je stjecao iskustvo što za naš orkestar može biti veliki dobitak.
    Ana Vidović i Zagrebačka filharmonija
    Zvijezda večeri, mlada karlovačka gitaristica Ana Vidović, rano se zaljubila u gitaru, već s pet godina je počela svirati, a sa sedam javno nastupati, s jedanaest i izvan hrvatskih garnica, a s trinaest je postala najmlađom studenticom na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u razredu profesora Istvána Römera. Uspjesi u Europi rezultirali su pozivom na studij kod Manuela Barrueca na Institutu Peabody u Baltimoru (SAD) na kojem je diplomirala 2003. i nastavila pohod na svjetske podije. Nagrade, nosači zvuka, dva DVD-a i tri dokumentarna televizijska filma redatelja Petra Krelje dokaz su njezina talenta i znanja, koje prenosi i drugim gitaristima na majstorskim tečajevima.

    Nastupala je i u rodnom Karlovcu sa svojom jednako darovitom braćom, gitaristom Viktorom i pijanistom Silvijem, ali su ti koncerti rijetki, kao i njezini solistički u Zagrebu, stoga je bilo pravo zadovoljstvo slušati je nakon duge pauze uz Zagrebačku filharmoniju i to u jednom od najljepših i najpopularnijih koncerata za gitaru. Concierto de Aranjuez Joaquin Rodrigo napisao je 1939. pod dojmom posjete veličanstvenom zdanju Palacio Real de Aranjuez nedaleko Madrida. Dok okvirni stavci podsjećaju na španjolske narodne plesove (fandango), središnji i najpoznatiji Adagio, odražava skladateljevu obiteljsku sreću, ali i bol zbog gubitka prvoga djeteta.
    Ana Vidović, David Danzmayr i Zagrebačka filharmonija
    Ana Vidović je s osjećajem, toplinom i virtuoznošću interpretirala to remek-djelo gitarističke literature, podržana izvrsnom suradnjom pažljivog orkestra, koji se prilagodio njezinom senzibilitetu, tako da je njezina gitara došla do punog izražaja. Na početku tog uspješnog koncerta izvedena je druga orkestralna suita iz baleta Trorogi šešir Manuela de Falle (Ples susjedaSegedillasMlinarov plesfaruccaZavršni plesJota), a na kraju Enigma varijacije Edwarda Elgara.

    © Višnja Požgaj, KLASIKA,hr, 13. prosinca 2014.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike