Mistična nordijska atmosfera

Plavi ciklus Zagrebačke filharmonije: dir. Michael Schønwandt, solistice: Renata Penezić, flauta, Mirjam Lučev Debanić, harfa, KD Vatroslav Lisinski, 22. svibnja 2015.

  • Članovi Zagrebačke filharmonije

    Zagrebačka filharmonija je 22. svibnja ugostila uglednog danskog dirigenta Michaela Schønwandta, koji je kao autentični stručnjak za interpretacije norveške glazbe predstavio romantična djela dvojice vršnjaka (rođenih 1865.) – Norvežanina Carla Nielsena i Finca Jeana Sibeliusa. Na programu je bilo i jedno klasično koncertno djelo Wolfganga Amadeusa Mozarta, u kojem su solistice bile vrsne članice Zagrebačke filharmonije flautistica Renata Penezić i harfistica Mirjam Lučev Debanić.

    Michael Schønwandt (Kopenhagen, 1953) ima vrlo razvijenu koncertnu karijeru, ali i opernu, s nizom angažmana i gostovanja u domovini i mnogim europskim centrima. Naročito je zaokupljen promoviranjem danske glazbe, posebno iz opusa Carla Nielsena, ali i drugih skladatelja čija je djela premijerno izvodio diljem svijeta. Za ovaj koncert izbor je pao na Uvertiru Nielsenove komične opere Maskarada, koja je duhoviti potpuri melodija iz te opere, nastale prema libretu poznatog norveškog pisca, povjesničara i filozofa Ludviga Holberga, kojeg su prozvali „danskim Molièreom“. Njegovim radom nadahnuo se primjerice i Edward Grieg, posvetivši mu svoju znamenitu Holberg Suitu.

    Renata Penezić i Mirjam Lučev Debanić, arhivska fotografijaDrugi dio koncerta bio je u znaku 1. simfonije u e-molu, op. 39 Jeana Sibeliusa, koja je vjerni odraz mistične nordijske atmosfere sa snažnim gradacijama zvuka, ali i emotivnim odsječcima uz obilje orkestralnih boja. Maestro Schønwandt ima zanimljivu manualnu tehniku širokih i jako naglašenih pokreta, koji ponekad djeluju i zbunjujuće na ansambl, ali odlični članovi Zagrebačke filharmonije bili su nadasve koncentrirani i pažljivo su slijedili emotivnu gestu dirigenta ostavivši vrlo dobar dojam.

    S velikim zanimanjem očekivao se i nastup solistica u središnjoj točki večeri – Koncertu za flautu i harfu u C-duru, KV 299 Wolfganga Amadeusa Mozarta. Renata Penezić i Mirjam Lučev Debanić solistice su Zagrebačke filharmonije i redovito oduševljavaju svojim istaknutim solima u orkestralnom slogu. Ovaj put su se iskazale u dvostrukom koncertu za flautu i harfu koji je Mozart skladao za jednog pariškog grofa koji je svirao flautu i njegovu kćer harfisticu, kako bi oni to mogli zajedno svirati. Nije zabilježeno kako su oni to izveli, ali se zna da je došlo do razočaranja i svađe te da Mozart nije dobio očekivano zaposlenje na dvoru, čak ni plaću za to naručeno djelo. Srećom, ostala je lijepa glazba koju su naše umjetnice vrlo muzikalno, stilski adekvatno i tehnički savršeno iznijele u skladnom dosluhu, kako međusobnom tako i s orkestrom. Nakon dugog pljeska, u dodatku su izvele i Serenadu američkog skladatelja i dirigenta Vincenta Persichettija.

    © Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 29. svibnja 2015.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike